تاریخ انتشار: 29 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4851

جزایری را گرفتید؛ مهدی هاشمی هم بگیرید

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به جریانات پس از انتخابات در ایران، گفت: چطور شهرام جزایری را توانستند در کشور دیگری دستگیر کنند، اما مهدی هاشمی را نمی‌توانند توسط اینترپل بگیرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازشبکه خبر دانشجو، دکتر حسن عباسی دیشب در سمینار بررسی ابعاد جنگ نرم، با اشاره به چگونگی شکل گیری استعمار نو  پس از جنگ جهانی دوم، اظهار داشت: پس از شکل گیری استعمار نو، استعمار گران برای اینکه هزینه کمتری را متحمل شوند، با دولت های های کودتایی در کشورهای مورد نظر خود حکومت می کردند.

وی با اشاره به تحقیق موسسه انستیتو بروکینز آمریکا در رابطه با فروپاشی ایران، خاطرنشان کرد: حمله نظامی، بمباران اتمی تاسیسات هسته ای، ایجاد شورش های مرزی در ایران و کودتای مخملی از جمله راهبردهای این مرکز برای فروپاشی ایران بود.

عباسی افزود: بر اساس این گزارش، در صورت حمله نظامی به ایران تنها یک میلیون و 200 هزار نیروی چریکی برای مقابله با حملات چریکی ایرانیان نیاز است.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به گزینه کودتای مخملی در این تحقیق، گفت: کودتای مخملی آخرین گزینه‌ای بود که تصمیم گرفتند آن را عملی کنند.

وی با بیان اینکه برای انجام کودتای مخملی برخی اشخاص را در لیست خود قرار داده بودند، تصریح کرد: در حالی که رضا پهلوی نفر چهارم این لیست است، برخی خودی ها در صدر این لیست قرار دارند.

عباسی اظهار داشت: بر اساس اسناد رسمی کاخ سفید، اعلام شده که یکی از مشکلات آمریکا در ایران این است که سفارت ندارد، چون در این صورت می‌توانست با نزدیک شدن به سپاه و ارتش، آنها را تشویق به کودتای نظامی کند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز ضمن تقسیم بندی انواع نبرد، خاطرنشان کرد: قدرت به معنای توان تحمیل اراده خود بر دیگری است و از سه راه سخت، نیمه سخت و نرم انجام می شود.

وی اظهار داشت: پس از شکل گیری استعمار فرا نو به جای اینکه از دولت‌های کودتایی برای اعمال نفوذ خود استفاده کنند، از طریق تصرف قلب و ذهن افراد جامعه، منافع خود را دنبال می کردند.

عباسی با اشاره به انفعال زمین و بازار اقتصادی در جنگ سخت و نیمه سخت، گفت: در جنگ نرم، افراد منفعل نبوده و دارای اختیار هستند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با بیان اینکه قدرت نرم، قدرت اختیار است، گفت: انسان‌ها با اختیار ولایت کسی را می پذیرند.

وی با تاکید بر اینکه اگر اسلام در این زمان ضربه بخورد، تا صدها سال نمی تواند برپا شود، اظهار داشت: اگر دشمنان دستشان به ایران برسد، بلایی بدتر از غزه بر سر ملت ایران می آورند.

عباسی گفت: منظور از جنگ نرم این است که عده‌ای سازمان یافته تلاش کنند قلب و ذهن مردم را بگیرند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال ضمن انتقاد از اظهار نظر عده‌ای مبنی بر اینکه چرا مقام معظم رهبری تعداد تالیفات زیادی ندارند، تصریح کرد: ائمه و انبیا نیز برای اظهار فضل و نشان دادن کمالات خود، کتابی ننوشته‌اند.

وی با اشاره به دکترین اقدام نامتقارن، خاطرنشان کرد: با تعریف زمین و قواعد بازی خود و حریف در این دکترین، چهار حالت به وجود می‌آید.

عباسی افزود: وقتی در زمین خود با قواعد خود عمل می کنیم، حالت متقارن مثبت به وجود می آید، در زمین دشمن با قواعد دشمن، حالت متقارن منفی، در زمین دشمن با قواعد خود، حالت نامتقارن مثبت و در زمین خود با قواعد دشمن حالت نامتقارن منفی به وجود می آید که در این حالت سیطره دشمن را بر خود مستولی کرده ایم.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال ضمن انتقاد بر نفوذ تفکر داروینیسم بر نظام آموزش و پرورش کشور، گفت: جمهوری اسلامی با پول بیت المال، داروینیسم را آموزش می دهد.

وی با بیان اینکه برخی یاران امام (ره) با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی هم شرقی شدند و هم غربی، تصریح کرد: افرادی که بیشترین همراهی با امام (ره) داشتند، حزب کارگزاران سازندگی با جهت گیری لیبرال دموکرات و حزب اعتماد ملی با جهت گیری سوسیال دموکرات را پایه ریزی کردند.

عباسی اکثریت شرکت کنندگان در آشوب ها را معاند ندانست و گفت: معاندان گروه ناچیزی هستند که به حساب هم نمی آیند.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال اظهار داشت: محدود کردن جنگ نرم به قضایای انتخابات، ظلم است به جنگ نرمی که مقام معظم رهبری سال‌ها پیش مطرح کردند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد رئیس فرهنگستان علوم، تصریح کرد: چرا پس از 19 سال مدیریت بر این فرهنگستان، تولید علم نکردید.

عباسی با بیان اینکه بخشی از عدم اغنا در جامعه به عهده فرهنگستان علوم است، افزود: آن جایی که استادان دانشگاه و حوزه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند، نیروی انتظامی مجبور است وارد عمل شود.

وی ادامه داد: آیا ضرورت نداشت رشته‌ای در رابطه با فطرت انسان در دانشگاه ها ایجاد کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: پس از آن همه حرمتی که حکومت به عده‌ای گذاشت، عده‌ای از آنها با تمسخر گفتند آب میوه را تولید می کنند، علم را هم تولید می کنند.

عباسی تصریح کرد: امروز هرکس در هر جناحی که هست باید بداند در زمین خودمان با چه قواعدی بازی می کند.

وی مرکز تحقیقات بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری را ضعیف ترین بخش دولت دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز توانایی ارائه استراتژی را ندارد.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت دهم، اظهار داشت: معنای کار فرهنگی به معنای صرف هزینه و پول نیست.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر اراده دولت در زمینه فرهنگی جدی است، باید چهار فرهنگستان خود را شخم بزند.

وی اظهار داشت: چون دولت تئوریسین ندارد، موجی که در حوزه جنگ نرم ایجاد شده است، آن را با خود می برد.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با بیان اینکه نقد فرهنگی دولت را از ماه های آینده شروع می کنیم، گفت: اگر در نقشه علمی کشور، معظل داروینیسم حل نشده باشد، مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی را بی امان نقد می کنیم.

عباسی در مورد فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز اظهار داشت: چطور شهرام جزایری را توانستند در کشور دیگری دستگیر کنند، اما مهدی هاشمی را نمی‌توانند توسط اینترپل بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جابجایی دولت ها در 30 سال گذشته و جریانات اخیر شخص مقام معظم رهبری نبود، کشور از هم می پاشید.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال، استکبار ستیزی را از ویژگی های بارز دولت‌های نهم و دهم دانست و تصریح کرد: در طرح تحول اقتصادی و عزل و نصب برخی مدیران و قضایای فرهنگی حرف داریم؛ اما تا روزی که روحیه استکبارستیزی در دولت است، ما نیز با او همراه هستیم.

عباسی با بیان اینکه معنای رافت اسلامی این نیست که با افراد محارب برخورد نشود، خطاب به معترضان گفت: چرا این مواجهه توام با سعه صدر نظام را قدر نمی دانید.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای دیگر یک صدم این جریانات را با تانک جواب می‌دهند، اظهار داشت: یکی از جاهایی که رسانه ملی باید رفع ابهام می‌کرد، مقایسه برخورد کشورهای دیگر با معترضان خود و برخورد ایران با آشوب گران بود.

رئیس مرکز بررسی های دکترینال با بیان اینکه باید با طرح مباحث اغنایی، حجت را بر همه تمام کنیم، گفت: باید فضای کشور را به سمت آرامش پیش برد تا از پیشرفت باز کنیم و در بحران اقتصادی جهان گرفتار نشویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top