تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/11/18 - 17:24
کد خبر: 495886

وزیر صمت خطاب به خودروسازان:

اولین گناهی که شما مرتکب می‌شوید

 اولین گناهی که شما مرتکب می‌شوید

وزیر صمت خطاب به خودروسازان گفت: اولین تحولی که از شما انتظار می‌رود، ایمنی است و اولین گناهی که مرتکب می‌شوید، ایمنی پایین‌ محصول است. خودرویی که ساخته می‌شود باید از هر نظر امن باشد و هیچ ضعفی نداشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح خط تولید خودروی "ری را"، گفت: دنیا در حال تحول در همه صنایع است و این تحول به سرعت هم انجام می‌شود. خودروی برقی آخر تحول نیست؛ بلکه تحول  امروز است و ممکن است در آینده نزدیک تحولات بیشتری صورت گیرد؛ چرا که بشر به سرعت به سمت فناوری حرکت می کند و باید با تحولات همراه شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت، افزود: در صنعت خودرو، اولین و مهمترین هدف که تحولات را رقم می‌زند، افزایش میزان رضایت ذینفعان است و همه موارد بدان ختم می‌شود. مهمترین ذینفع این صنعت، مشتریان هستند. باید صدای مشتری را بشنوید و اگر به هر دلیلی راضی نبود، در جهت جلب رضایت آن قدم بردارید.

وی تاکید کرد: اولین تحولی که از شما انتظار می‌رود، ایمنی است و اولین گناهی که مرتکب می‌شوید، ایمنی پایین‌ محصول است. خودرویی که ساخته می‌شود باید از هر نظر امن باشد و هیچ ضعفی نداشته باشد.

وی، ادامه داد: در وهله‌ دوم، همچنین بایستی ماشین‌ها متصل باشند؛ چرا این کار را نمی‌کنید؟ چند وقت هست که در این رابطه صحبت شده؟ خودروهایی که از کارخانه بیرون می‌آیند بایستی قابلیت اتصال داشته باشند و بتوانند به شبکه‌ای متصل شوند که آنها را هدایت کند. این موضوع به شدت می‌تواند در بحث ایمنی، کیفیت و موارد دیگر  موثر باشد. بحث بعدی، موضوع هوشمندی است که باید توجه شود. خودرو باید هوشمند باشد (موضوعی که در دومین نمایشگاه  دانش‌بنیان بدان پرداختیم) همچنین موضوع اشتراکی بودن نیز باید در نظر گرفته شود؛ خودرو باید این قابلیت را داشته باشد که هرکس پشت آن نشست بتواند به راحتی استفاده کند، آنقدر ساده باشد که استفاده آن برای همه ممکن باشد.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: از دیگر نکات مهم نیز این است که این خودروی تولیدی، ارتقاپذیر باشد؛ پلتفرمی داشته باشد که بتوان مدام آن را ارتقا داد و نه اینکه زیرساخت عوض شد، پلتفرم دیگر «به درد نخورد». پلتفرمی بایستی طراحی کرد و ساخت که ارتقاء پذیر باشد که به طور مثال اگر در آینده خودروهای هیدروژنی آمد، بتوان بر پایه آن خودروی هیدروژنی ساخت. در نهایت نیز این خودرو باید قیمتی مناسب و خوب داشته باشد و در اصطلاح نسبت به  قیمتی که بر روی آن گذاشته می‌شود، ارزش داشته‌ باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه‌، تاکید کرد: امروز، یکی از راه‌های بهبود اقتصاد حمل‌ونقل، برقی‌سازی است. اگر با قیمت برق فعلی و حتی بیشتر از آن، بخواهیم حمل‌ونقل را برقی کنیم، باز هم بسیار به‌صرفه تر و اقتصادی است و حتما هزینه کمتری از هزینه‌های سوخت. با ١٢کیلو وات ساعت شارژ خودروهای برقی‌، می‌توان 100 کیلومتر حرکت کرد. در حقیقت بدون اینکه هیچ کار خاصی صورت گیرد، در بالاترین نرخ برق( در حال حاضر 500 تومان بشود 1000 تومان یا اصلا 10  هزار و ١5 هزار تومان) باز هم به صرفه تر از هزینه بنزین و اقتصادی است؛ ضمن اینکه لنت، روغن موتور، فیلتر بنزین، فیلتر و... هم استفاده نمی‌شود؛ به‌جای این‌ها می‌توان قطعات دیگر ساخت. این برقی‌سازی برای مردم ما و برای جامعه خوب است. محیط‌زیست ما را سالم می‌کند. مردم از این آلودگی محیط زیست بسیار بیمار می‌شوند و هزینه‌های زیادی از بابت بیماری مردم پرداخت می‌کنیم. این کار خوب (برقی‌سازی)، تجربه شده است و اگر به صرفه و مناسب نبود که بهترین خودروسازان جهان به این سمت نرفته بودند. هیچ خودروساز خوبی در دنیا پیدا نمی‌کنیم که خودروی برقی نداشته باشد.

علی‌آبادی تاکید کرد: خودرو در جهان به سمت خودران شدن در حرکت است؛ خودروسازان بایستی از همین حالا کارگروه‌های آن را تشکیل دهند که در این زمینه (خودروها خودران، اتوبوس‌های خودران و...) فعالیت کنند.

مقام عالی وزارت صمت در ادامه به صورت کلی در مورد صنعت کشور، اظهار کرد: ما در صنعت، اولویت را به صنایعی داده‌ایم که در رفع گلوگاه‌های مردم موثرند. در وهله‌ اول باید گلوگاه‌های کشور را برطرف کنیم و به خاطر آن باید تلاش و جهاد کرد، بایستی تلاش کنیم که مردم در هیچ نقطه‌ای، بن‌بست نداشته باشند. برای کشور ما تحریم معنا ندارد؛ ما به همت همین مردم و جوانان تا حد امکان بایدگلوگاه‌ها را برطرف کنیم.

وی افزود: پس از آن، از صنایعی حمایت خواهیم کرد که ثروت آفرین هستند. سوم اینکه از تمام صنایعی که اشتغال آفرین با حداکثربهره‌وری هستند، اولویت دارند، حمایت خواهیم کرد. بهره‌وری باید حداکثری باشد. به طور مثال در معدن بایستی به سمت اکتشاف حرکت کنیم؛ هنوز بخش عمده‌ای از کشور پایش نشده و نمی‌دانیم چه‌ها داریم. در زنجیره ارزش، بایستی حداکثر ارزش فراهم شود.

علی‌آبادی گفت: در بحث تجارت، اولویت اول ما، تامین نیاز داخل در جاهایی است که مزیت رقابتی نداریم؛ باید در سرتاسر دنیا بررسی کنیم که کجا کالایی وجود دارد که ما نیاز داریم و مزیت رقابتی بسیار بیشتری وجود دارد و واردات آن به کشور به نفع کشور ماست. همچنین باید صادرات کالاهایی که برایشان مزیت رقابتی داریم را در دستور کار قرار دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دریافت سیگنال‌های مطلوب از ماهواره پارس ۱
بحران غزه را نباید نادیده بگیریم
۲۴۰۰۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از کمبود شدید مواد غذایی رنج می‌برند
فروش ۱۱۱۸ قطعه ربع‌سکه زیر قیمت بازار
یک تروریست عامل موساد اعدام شد
فیلم/ حال و روز مادر دوقلوهای شهید فلسطینی
بیانیه تکراری شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران
عکس/ ادای احترام رئیسی به شهدای انقلاب الجزایر
عکس/ خسارت‌های سیل به کشاورزی سیستان و بلوچستان
پیام تبریک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به مردم و منتخبان انتخابات ۱۱ اسفند
جنایت تازه صهیونیست‌ها در دیرالبلح
درس انتخاباتی مردم برای سیاسیون از دید محسن رضایی
ترکیب نمایندگان مجلس دوازدهم
نامه مهم دیوان محاسبات به وزارت اقتصاد
منطقه آزاد اروند، هاب پذیرش دانشجوی عراقی می‌شود
دومین حراج سکه چهارشنبه برگزار می‌شود
ظرفیت دانشجویان برای اعتلای فضای فرهنگی دانشگاه‌ها به‌کار گرفته شود
استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم مسئولیت رأی‌دهنده در قبال عملکرد نامزد انتخاباتی
جورجینا زمان خداحافظی رونالدو را فاش کرد!
اسامی ۸۰ نامزد اول انتخابات تهران + تعداد رای
آماده باش مراکز درمانی در چهارشنبه آخر سال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top