تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/03/20 - 08:51
کد خبر: 507158

پروژه جدید با دروغ عجیب درباره سلامتی رهبر انقلاب

پروژه جدید با دروغ عجیب درباره سلامتی رهبر انقلاب

اکبر نصراللهی استاد علوم ارتباطات نوشت: افکار عمومی بی‌پناه هرروز با سونامی اخبار جعلی، مورد تعرض قرار می گیرند. جدیدترین آن، وایرال شدن ماجرای کذب مصاحبه دکتر محمد صادقی در تلویزیون در مورد سلامتی مقام معظم رهبری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  به نقل از تسنیم، اکبر نصراللهی استاد علوم ارتباطات در یادداشتی برای تسنیم نوشت: «دروغ در کشور ما یا هزینه ای ندارد و یا هزینه آن بسیار پایین است؛ به همین علت است که افکار عمومی بی‌پناه هرروز با سونامی اخبار جعلی، مورد تعرض قرار می گیرند. جدیدترین آن، وایرال شدن ماجرای کذب مصاحبه دکتر محمد صادقی در تلویزیون در مورد سلامتی مقام معظم رهبری و حاشیه‌های مرتبط با آن است؛ بی تردید لشکر رسانه ای معارض در آستانه انتخابات ، طرح جدیدی را  به مورد اجرا گذاشته است که ضرورت دارد هم بخش‌های امنیتی و قضایی و هم  رسانه ای ، ورود بموقع ، مناسب و بازدارنده داشته باشند.

چند نکته مهم و درخور تامل در این خصوص عبارتند از :

دکتر محمد حسین زارع  مسئول بسیج جامعه پزشکی است نه دکتر محمد صادقی؛ ایشان هم در چند سال اخیر در هیچ مصاحبه تلویزیونی شرکت نکرده است ؛ ادعای مطرح شده و نامه دکتر جبلی منتشر شده در فضای مجازی و کانال تلگرامی  20:30  در این مورد هم  کذب است.

دروغ‌های این‌چنینی به‌ویژه در مورد مقام‌ معظم‌ رهبری مسبوق به سابقه است، ازجمله اینکه روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» جمعه 25 شهریور 1401 در آستانه اعتراضات و اغتشاشات گذشته، باوجود دیدارهای مقام معظم رهبری ، در خبری مدعی شد که آیت‌الله خامنه‌ای، به دلیل بیماری، تمامی برنامه‌هایش را در هفته گذشته لغو کرده است، مایکل لدین کارشناس روابط خارجی آمریکا هم  بارها از جمله در دی 88 از وخامت حال رهبری خبر داد و رسانه‌های غربی هم آن را بازنشر دادند. همچنین آمدنیوز در 25 دی ماه 1396 باوجود دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری با میهمانان شرکت‌کننده در اجلاس  بین‌المجالس ‌کشورهای اسلامی اعلام کرده بود رهبری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و فردی که دیدار کرده «میرطاهر» بدل رهبری بوده نه خود رهبری!

دروغ و شایعه عجیب و پدیده جدیدی نیست ، در آستانه انتخابات  هشتم تیر، تشدید هم خواهد شد ؛ عجیب عملکرد مسئولان  و رسانه های رسمی و  اقدام برخی افراد با لیبل نخبه و هنرمند در وایرال  کردن اخبار جعلی بدون اطمینان از صحت آن است.
مجدد ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای مسئولان ، رسانه ها  و مردم  برای واکسینه شدن در مقابل دروغ رسانه‌های مغرض و برخورد فعال با پیام‌های رسانه‌ها در عصر تعدد و کثرت رسانه‌ها، بازآرایی رسانه ا ی ، کنشگری فعال ، روایت اول و برتر ، تقوای مجازی ، فالو ، لایک و بازنشر مسئولانه  را یادآوری می‌کنم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top