تاریخ انتشار: شنبه 1403/06/10 - 12:28
کد خبر: 515039

طراحی و اعطای گرنت‌های ۱۰گانه در دانشگاه علم و صنعت

طراحی و اعطای گرنت‌های ۱۰گانه در دانشگاه علم و صنعت

رییس دانشگاه علم و صنعت از اعطای گرنت‌های ده‌گانه به اعضای هیئت‌علمی ودانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در راستای رفع نیازهای کشور و ارتقای جایگاه دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داوود یونسیان با اشاره به توسعه فعالیت‌های دانشگاه علم و صنعت در حوزه پژوهش و فناوری گفت: با توجه به توانمندی اعضای هیأت‌علمی و پژوهشگران این دانشگاه که در سال‌های اخیر افتخارات بسیاری از جمله رتبه اول سرانه مقالات علمی و رتبه نخست از نظر تعداد مبلغ پروژه‌های صنعتی را در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور کسب کرده‌اند، در قالب برنامه‌های متنوع حمایتی ۱۰ گرنت اختصاصی با هدف تقویت و رشد فزاینده فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: این گرنت‌ها با هدف تقویت فعالیت‌های پژوهشی و فناوری اعضای هیات‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در راستای رفع نیازهای کشور و ارتقای جایگاه دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی طراحی شده‌اند. اغلب این گرنت‌های ده‌گانه، به طور اختصاصی و برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علم و صنعت ایران تعریف شده که نشان‌دهنده عزم جدی دانشگاه برای نیل به قله‌های بلند شایستگی و اقتدار علمی است.

اعطای گرنت مرجعیت علمی به اساتید دانشگاه

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، در مورد «گرنت مرجعیت علمی» گفت: این گرنت به اساتیدی تعلق می‌گیرد که در هر سال، مقاله آن‌ها در یکی از چهار رسته «مجلات معتبر یک درصد برتر هر حوزه موضوعی در جهان»، «مقاله پر ارجاع»، «مقاله داغ» و «مقاله در جبهه تحقیق» منتشر شده باشد.

وی خاطر نشان کرد: این گرنت اولین‌بار اردیبهشت ۱۴۰۳ با کمک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوی به حدود ۴۰ نفر از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علم و صنعت اهدا شد که مبلغ آن صرف خرید تجهیزات و ملزومات پژوهشی می‌شود.

اعطای ۳ نوع گرنت برای خرید تجهیزات و ملزومات پژوهشی

یونسیان با بیان این‌که دومین نوع گرنت، «گرنت خرید تجهیزات دانشکده‌ای» است، ادامه داد: این نوع گرنت طی فرآیندی چابک و بر اساس تعداد اعضای هیأت علمی، تعداد آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و نوع فعالیت دانشکده (بر اساس تجربی یا نظری بودن)، به دانشکده‌ها تعلق می‌گیرد تا در دو رسته خرید و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی، استفاده شود.

وی اظهار کرد: اعتبار فاز اول این گرنت، خردادماه ۱۴۰۳ به دانشکده‌های پانزده‌گانه دانشگاه ابلاغ شده و اعتبار فاز دوم آن نیز در نیمه دوم سال، ابلاغ خواهد شد.

به گفته رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران؛ سومین نوع گرنت، مربوط به «خرید تجهیزات توسط کل اعضای هیأت‌علمی» است. این گرنت، برای خرید تجهیزات و ملزومات پژوهشی و آزمایشگاهی در دو رسته دانشکده‌های عملی و دانشکده‌های نظری، به همه اعضای هیأت علمی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: مبلغ این گرنت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به کلیه اعضای هیأت علمی دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی دانشگاه، ابلاغ و در جهت خرید تجهیزات پژوهشی تخصیص داده شد.

یونسیان در مورد گرنت «خرید تجهیزات برای آزمایشگاه مرجع مرکزی» دانشگاه علم و صنعت اشاره کرد و گفت: یک کارگروه متشکل از ۱۰ عضو هیأت‌علمی دانشگاه تشکیل شده است و دستگاه‌های گران‌قیمت مورد نیاز دانشگاه که استفاده تحقیقاتی عام دارند، بر اساس اولویت فهرست شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از این گرنت، فاز اول ثبت سفارش و خرید بیش از ۱۰ دستگاه انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که ظرف دو ماه آینده به دانشگاه وارد شوند.

وی افزود: همچنین در فاز دوم که در نیمه دوم سال جاری و با فرآیندی مشابه انجام می‌گیرد، تأمین و تجهیزات ضروری آزمایشگاه مرجع تکمیل خواهد شد. این تجهیزات جنبه استفاده عام دارند تا دانشکده‌های متعدد بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت از خرید تجهیزات برای دانشکده‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی خبر داد و گفت: برای دانشکده‌های ریاضی، علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر که در زمینه هوش مصنوعی فعال هستند، خرید تجهیزات سخت‌افزاری پردازش محاسبات سریع در دستور کار است.

وی ادامه داد: در فاز اول تعداد قابل توجهی تجهیزات CPU و GPU خریداری شده که در حال راه‌اندازی است. تأمین تجهیزات تکمیلی نیز برای نیمه دوم سال در دستور کار قرار دارد.

گرنت‌های جذب پژوهشگر پسادکتری و سرباز نخبه

یونسیان با بیان این‌که گرنت «جذب پژوهشگر پسادکتری برای سرآمدان پژوهش و فناوری دانشگاه» در نظر گرفته شده است، گفت: امتیاز این گرنت به اعضای هیأت‌علمی که پنج درصد بالاترین امتیاز پژوهشی و فناوری در دانشگاه را کسب کرده‌اند، اعطا می‌شود تا بتوانند با حمایت دانشگاه در سال جاری یک پژوهشگر پسادکتری به انتخاب خود جذب کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه هزینه این پژوهشگر که ۸۰ درصد حقوق استادیار پایه یک است را به مدت یک سال متقبل می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین به گرنت «جذب سرباز نخبه برای سرآمدان پژوهش و فناوری دانشگاه» اشاره کرد و توضیح داد: دانشگاه علم و صنعت برای اعضای هیأت‌علمی که جزو ۵ تا ۱۵ درصد بالای فهرست امتیازات پژوهش و فناوری دانشگاه هستند، این امتیاز را قائل شده که با هزینه دانشگاه، یک تا دو سرباز نخبه را به عنوان دستیار پژوهشی خود به‌کار گیرند.

حمایت از اساتید جوان در قالب گرنت استادیاران جدیدالاستخدام

به گفته یونسیان؛ گرنت «استادیاران جدیدالاستخدام» نیز نوع دیگری از اعتبارات پژوهشی این دانشگاه است که با هدف حمایت از اساتید جوانی که به تازگی به دانشگاه علم و صنعت پیوسته‌اند، پرداخت می‌شود.

وی افزود: این نوع گرنت برای خرید تجهیزات اولیه و ملزومات پژوهشی به مبلغ ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان (بر اساس عملی یا نظری بودن رشته) به استادیاران جوان تخصیص داده شده که اردیبهشت ماه سال جاری پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت از طراحی گرنت به «دانشجویان تحصیلات تکمیلی» برای اولین‌بار در کشور در دانشگاه علم و صنعت ایران، خبر داد و گفت: این گرنت از مهرماه سال جاری اجرایی می‌شود و بر اساس آن به دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد که پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های خود را در حوزه‌های کارهای عملی، میدانی، آزمایشگاه و ساخت نمونه محصول تعریف می‌کنند، طی یک فرآیند ساده و با ارائه اسناد مثبته به ترتیب ۱۰ و ۵ میلیون تومان گرنت دریافت خواهند کرد.

وی در مورد نهمین گرنت ارائه شده در دانشگاه علم و صنعت گفت: گرنت «محققان پر استناد» گرنت دیگری است که بر اساس گزارشی که پایگاه‌های نمایه‌سازی به صورت سالیانه منتشر می‌کنند، به محققات پر استناد یک و دو درصد برتر جهان در دانشگاه اختصاص داده می‌شود. این گرنت برای تأمین تجهیزات پژوهشی و مواد مصرفی اختصاص داده می‌شود.

یونسیان آخرین نوع گرنت در دانشگاه علم و صنعت را «گرنت اعتبار پژوهشی سالیانه» عنوان کرد و توضیح داد: مبلغ اعتبار گرنت پژوهشی مرسوم دانشگاه به شکل قابل توجهی افزایش یافته و پرداخت شده است. همچنین گرنت فعالیت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ در قالب برنامه جدید ابلاغی وزارت علوم با عنوان گرنت جامع در حال برنامه‌ریزی و اجرای فرآیند است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفر مداح معروف به تایلند
ضرورت استفاده از مشاوره برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری
کسبینو: تحولی نوین در خرید آنلاین با عرضه شفاف، تعاملات اجتماعی و امکانات بی‌نظیر
شروط وزارت بهداشت برای ارزشیابی مدارک دانشگاه‌های غیرتایید خارجی
دانشگاه تهران به منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم پیوست
ثبت‌نام پذیرفته شدگان ارشد ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
دستگیری ۲۹ سارق مسلح در شرق تهران
سهم آزمون تستی در کنکور به ۴۰ درصد کاهش می‌یابد
وزارت نیرو متعهد به اجرای برنامه هفتم توسعه است
مجازین کنکور قبل انتخاب رشته بخوانند
جزئیات انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد فردا اعلام می‌شود
مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال آینده اجرایی می‌شود
شرایط جدید پذیرش بدون آزمون مدال آوران جهانی در دانشگاه‌ها اعلام شد
رتبه سوم کنکور علوم انسانی: روزهای تعطیل، ۱۲ ساعت درس می‌خواندم
رتبه ۶ گروه ریاضی: برگزاری کنکور در دو نوبت استرس را کم می‌کند
نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان بیش از ۱۳۰ درصد رشد کرد
شناسایی بیش از ۱۷۸ مورد مثبت ابتلا به تب دنگی در کشور
سیم کارت مهاجران افغان مسدود شد؟
افت نرخ یورو در معاملات مرکز مبادله
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی منصوب شد
خرابکاری بنزینی روحانی ‌گریبانگیر دولت پزشکیان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top