تاریخ انتشار: شنبه 1403/06/10 - 15:38
کد خبر: 515091

شروط وزارت بهداشت برای ارزشیابی مدارک دانشگاه‌های غیرتایید خارجی

شروط وزارت بهداشت برای ارزشیابی مدارک دانشگاه‌های غیرتایید خارجی

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت موضوع تحصیل دانشجویان و دانش آموختگان در دانشگاه های غیرتایید و تقاضای این گروه جهت ارزشیابی مدرک را تشریح داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای اعلام کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لیست دانشگاه های مورد تایید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را جهت هر سال تحصیلی از طریق سایت مرکز خدمات آموزشی اطلاع رسانی می‌کند.

تعیین این دانشگاه ها بر اساس بررسی‌های کارشناسی از جمله معیارهای آموزشی، نحوه تعامل با دانشجویان ایرانی و وضعیت علمی و میزان موفقیت در مراحل ارزشیابی دانش آموختگان این دانشگاهها است. از این رو مورد تایید بودن دانشگاه محل تحصیل در کنار سایر شرایط مندرج در آیین نامه از الزامات است و این موضوع مکرر در اطلاعیه‌های قبلی این مرکز تاکید شده است.

ضمن تاکید بر این نکته که شروع به تحصیل افراد در دانشگاه های خارج از لیست دانشگاه های اعلامی، به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و کماکان ارائه هرگونه تسهیلاتی در حین تحصیل (اعم از تسهیلات ارزی، غیرارزی، معافیت تحصیلی، امکان شرکت در آزمون صلاحیت علمی جهت انتقال) صرفاً به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های مورد تایید میسر است و وزارت بهداشت هیچگونه تعهدی در قبال دانشجویانی که بدون توجه به ضوابط در دانشگاه های غیرتایید شروع به تحصیل کرده‌ اند، ندارد.

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در ادامه این اطلاعیه تاکید کرده است:

«موضوع تحصیل دانشجویان و دانش آموختگان در دانشگاه های غیرتایید و تقاضای این گروه جهت ارزشیابی مدرک نهایی، در دویست و شصت و نهمین جلسه شورایعالی ارزشیابی مدارک خارج کشور مورخ ۱۴۰۳/۴/۳۰ مطرح و صرفاً جهت مساعدت در جهت ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور با هر تاریخ شروع به تحصیل بعد از ژانویه ۲۰۱۳ در مقاطع Undergraduate (کارشناسی) مقرر شد در صورت احراز یکی از شروط ذیل امکان ارزشیابی مدرک ایشان (صرف نظر از غیرتایید بودن دانشگاه) با رعایت سایر ضوابط مصوب، میسر شود:

1- ارائه مدرک تحصیلی در مقطع بالاتر از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

2- شرکت و قبولی در آزمون های معتبر بین‌ المللی که از نظر شورای عالی ارزشیابی مورد تائید است (لیست آزمون های مورد تایید در آیین‌ نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور قابل مشاهده در این لینک https://edd.behdasht.gov.ir/uploads/178/doc/Ayeen_ArzeshyabiKharej.pdf

3- ارزشیابی حضوری مدرک و دریافت مجوز کار از کشورهایی که دارای دانشگاه مورد تایید از نظر وزارت بهداشت هستند. ضمناً، چنانچه کشور محل تحصیل دارای دانشگاه مورد تایید از نظر وزارت بهداشت باشد و جهت ارائه مجوز کار در حیطه پزشکی توسط مرجع مربوطه، آزمونی مستقل از مدرک اعطا شده توسط دانشگاه، از متقاضی بعمل آید، مجوز کار کشور محل تحصیل نیز مورد قبول خواهد بود.

بر اساس مصوبه اخیر، کماکان امکان ارزشیابی مدارک دانش آموختگی افرادی که شروع تحصیل شان در خارج از کشور در دانشگاه های غیرتایید بوده و درحین تحصیل به دانشگاه تایید موجود در لیست (بر اساس زمان انتقال) منتقل شده و حداقل بیش از نیمی از دوره آموزشی را در دانشگاه تایید گذرانده و اخذ مدرک شان از دانشگاه تایید بوده است، میسر خواهد بود.

لذا اکیداً توصیه می‌شود افرادی که در دانشگاه های غیرتایید مشغول به تحصیل هستند و هنوز بیش از نصف دوره را نگذرانده‌اند در اسرع وقت نسبت به تغییر دانشگاه بر اساس آخرین لیست اعلامی دانشگاههای مورد تایید اقدام کنند.

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرده است: این مصوبات مجوزی برای شروع به تحصیل افراد در دانشگاه های غیرتایید نبوده و کماکان ارائه هرگونه تسهیلاتی در حین تحصیل صرفاً به دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های مورد تایید میسر است و نظر به اینکه از الزامات استمرار تمدید دانشگاه های خارج از کشور رعایت ظرفیت‌های پذیرش (چه در خصوص دانشجویان جدید الورود و چه دانشجویان انتقالی) بوده و از سوی دیگر امکان تغییر در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت با بازنگری‌های دوره‌ای وجود دارد لذا شروع به تحصیل در دانشگاه غیر تایید با هدف انتقال به دانشگاه های تایید در سنوات بعد تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پشتیبانی از نتایج مطالعات اعضای هیات علمی در طرح «هسته‌های مساله‌محور»
ظرفیت بنیادهای نخبگان استانی به کمک کانون‌های مردمی نخبه‌پرور می‌آید
دفاع همتی از وام بانک‌ها به کارکنانشان موجب ناامیدسازی جوانان است
عکس/ سجده شکر ساره جوانمردی پس از کسب اولین طلای ایران در پارالمپیک
شغلم را زمانی از دست دادم که درباره فلسطین صحبت کردم!
بانک مرکزی ۵۰ همت برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تخصیص می‌دهد
فیلم/ حرم امیرالمومنین سیاهپوش شد
شکایت باشگاه پرسپولیس از تراکتور رد شد
حذف ملی پوش ایران با وجود صعود به فینال
رکورد تاریخی زن ایرانی
واکنش متفاوت آذری جهرمی به حضور پسر عارف
معدل چقدر تاثیر دارد؟
گلایه عارف از قطعی برق و توقع رشد اقتصادی
سفر مداح معروف به تایلند
ضرورت استفاده از مشاوره برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری
کسبینو: تحولی نوین در خرید آنلاین با عرضه شفاف، تعاملات اجتماعی و امکانات بی‌نظیر
شروط وزارت بهداشت برای ارزشیابی مدارک دانشگاه‌های غیرتایید خارجی
دانشگاه تهران به منابع کتابخانه‌های دانشگاهی وزارت علوم پیوست
ثبت‌نام پذیرفته شدگان ارشد ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
دستگیری ۲۹ سارق مسلح در شرق تهران
سهم آزمون تستی در کنکور به ۴۰ درصد کاهش می‌یابد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top