تاریخ انتشار: شنبه 1403/06/10 - 19:30
کد خبر: 515109

هدیه بنیاد ملی نخبگان به مدال‌آوران المپیادها

هدیه بنیاد ملی نخبگان به مدال‌آوران المپیادها

معاون علمی رئیس جمهور ضمن اعلام هدیه بنیاد ملی نخبگان به مدال‌آوران المپیادها، «نپذیرفتن عضو جدید در بنیاد ملی نخبگان» را یکی از دغدغه‌های جامعه نخبگی برشمرد و گفت: رفع این دغدغه در دستور کار ما قرار دارد و به نخبگان نوید می‌دهم که عضویت را برمی‌گردانیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکتر حسین افشین در نشست جامعه نخبگان که به منظور مسأله‌شناسی، هم‌اندیشی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها، ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های فعالان عرصه نخبگانی به نقش‌آفرینی استعدادها جهت تعالی جامعه اشاره و اظهار کرد: صاحبان اصلی بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، «جامعه نخبگانی» است.

وی ادامه داد: در این جمع، دو گروه از نخبگان به نمایندگی از سایر دوستان دعوت شده‌اند؛ به علت اهمیت حوزه هوش مصنوعی و از طرفی کسب مقام اول قهرمانی تیم ملی المپیاد نجوم ایران در المپیاد جهانی نجوم، تیم هوش مصنوعی و تیم نجوم دو گروه منتخبی هستند که در این نشست دعوت شده‌اند.

امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان را مجددا مهیا خواهیم کرد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، «نپذیرفتن عضو جدید در بنیاد ملی نخبگان» را یکی از دغدغه‌های جامعه نخبگی برشمرد و تصریح کرد: رفع این دغدغه در دستور کار ما قرار دارد و به نخبگان نوید می‌دهم که عضویت را برمی‌گردانیم.

به گفته وی، جامعه نخبگان باید از رئیس بنیاد ملی نخبگان و همکاران بنیاد انتظار داشته باشند و این انتظار، سرمایه جامعه است.

افشین، ضمن تاکید بر ضرورت اعتماد جامعه نخبگان به راه‌حل‌های خودشان، بیان کرد: هر طرحی در زمان و مکان خود ارزشمند است؛ به اعتقاد من هیچ طرحی در زمینه نخبگان نباید به طور ناگهانی قطع شود، با این حال هر طرح نیز دارای یک تاریخ انقضا است.

بخش خصوصی، بخشی پولساز برای نخبگان کشور

وی درخصوص دغدغه جذب نخبگان در بازار کار بر ضرورت حضور جامعه نخبگی در بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: نخبگان پیشران‌های کشور هستند و این قشر باید در بخش خصوصی فعالیت چشم‌گیری داشته باشند که می‌تواند پولسازتر از بخش دولتی باشد.

هدیه بنیاد ملی نخبگان به مدال‌آوران المپیاد

افشین در پایان در خصوص هدیه‌ای که بنیاد ملی نخبگان برای مدال‌‎آوران المپیاد در نظرگرفته است، تصریح کرد: به مدال‌آوران سفر مشهد به همراه خانواده در بهترین هتل‌ها هدیه داده می‌شود؛ مضاف بر آن به مدال طلا ۳۰۰ میلیون تومان، مدال نقره ۲۵۰ میلیون تومان، مدال برنز ۲۰۰ میلیون تومان و دیپلم افتخار نیز ۱۰۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نخبگان در این نشست که در راستای مجموعه نشست‌های اجتماع نخبگانی با مسئولان و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان و بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد، به بیان مسائل و پیشنهادهای خود در حوزه اختیارات معاونت علمی و فناوری و بنیاد ملی نخبگان پرداختند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دغدغه اصلی‌ام احیای حکمرانی در فضای مجازی است
برگزاری جلسه سران سه قوه به میزبانی رئیس جمهور
«علیرضا بخت» در پاراتکواندو به مدال برنز رسید
گفت‌وگو با «صبا معصوم‌نیا» دختر هرمزگانی تاریخ‌ساز در کنکور
عارف: باید رابطه‌ی کارگر و کارفرما بهبود یابد
تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در ۳ کشور اروپایی
سند راهبردی فضای مجازی باید تدوین شود
واکنش مالک به تغییر مدیرعامل باشگاه استقلال
آقای رئیس جمهور! هر قشری خوب و بد دارد
کماندار ایرانی به یک چهارم نهایی رسید
هدیه بنیاد ملی نخبگان به مدال‌آوران المپیادها
پشتیبانی از نتایج مطالعات اعضای هیات علمی در طرح «هسته‌های مساله‌محور»
ظرفیت بنیادهای نخبگان استانی به کمک کانون‌های مردمی نخبه‌پرور می‌آید
دفاع همتی از وام بانک‌ها به کارکنانشان موجب ناامیدسازی جوانان است
عکس/ سجده شکر ساره جوانمردی پس از کسب اولین طلای ایران در پارالمپیک
شغلم را زمانی از دست دادم که درباره فلسطین صحبت کردم!
بانک مرکزی ۵۰ همت برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تخصیص می‌دهد
فیلم/ حرم امیرالمومنین سیاهپوش شد
شکایت باشگاه پرسپولیس از تراکتور رد شد
حذف ملی پوش ایران با وجود صعود به فینال
رکورد تاریخی زن ایرانی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top