تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/07/01 - 08:20
کد خبر: 517057

بررسی همدستی فراسرزمینی غرب در نسل‌کشی غزه؛

حامیان جنایت/ از کجروی سازمان ملل تا همدستی غرب در کودک‌کشی

حامیان جنایت/ از کجروی سازمان ملل تا همدستی غرب در کودک‌کشی

پس از به راه افتادن جنگ جاری در غزه دولت‌های غربی به حمایت کامل از رژیم صهیونیستی پرداخته و محموله‌های عظیمی از سلاح‌های سنگین و مدرن را در اختیارشان گذاشته‌اند و هر راه بازدارنده‌ای را پیموده‌اند تا صدای اعتراض مردم این کشورها به نسل‌کشی اسرائیلی‌ها شنیده نشود و این روند را تضعیف نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی می‌پندارند اسرائیل تنها رژیمی است که طی یک سال اخیر دست به نسل‌کشی هولناک در غزه زده و بیش از 43 هزار کشته و فزون‌تر از 95 هزار مجروح روی دست فلسطینی‌ها گذاشته است. واقعیت امر اما این است که بسیاری از نیروهای غربی در این پاکسازی قومی کم‌سابقه شریک‌اند و به واقع کل غرب در یک سو ایستاده و فلسطین مظلوم و مقاوم در سوی دیگر.

اگر در بررسی اوضاع جاری کمی دقت مبذول شود، مشخص می‌شود که انگلیس، فرانسه و آلمان و البته امریکا شرکای تمام عیار رژیم منحوس تل‌آویو در قتل عامی هستند که از 7 اکتبر 2023 (15 مهر 1402) در غزه، کرانه غربی، شهر رفح و اخیراً در جنوب لبنان برقرار شده و قدری ژرف‌نگری فزون‌تر مشخص می‌سازد که شماری قابل توجه از اعضای اتحادیه اروپا (EU) و ناتو هم در این جنایات عظیم جنگی شریک‌اند.

این یک باور پرطرفدار است که اسرائیل فقط یک رژیم برانداز و قاتل در منطقه خاورمیانه نیست بلکه یک نظام امپریالیستی غربی و بی‌رحم است که از 8 دهه پیش توسط خالق اصلی سرمایه‌داری فاسد یعنی امریکا و با مهندسی این کشور در قلب منطقه کارگذاری شده و طی این مدت طولانی فاجعه پشت فاجعه آفریده و آسایش را از کل خاورمیانه و بخصوص از جامعه فلسطین سلب کرده است.
 
فلسطین جایی در این ملاحظات ندارد

اکثر کشورهای عرب معتقدند اسرائیل نفوذ سیاسی و اقتصادی فراوانی در غرب دارد و لابی آنها به قدری قوی است که بسیاری از معادلات و تغییرات در کشورهای غربی فقط از طریق اقدامات آنها شکل می‌گیرد. بعضی کشورهای عرب که تصور می‌کردند دولت‌های غربی واقعاً به دموکراسی معتقد و تأمین کننده آن هستند، با دیدن رفتارهایی متضاد از سوی این دولت‌ها و بی‌اعتنایی آشکار آنها به حقوق بشر ابراز حیرت کرده‌اند ولی آنان باید بدانند که برای دولت‌های بزرگ غربی حقوق بشر فقط در مواردی مهم و لازم‌الاجرا است که شامل حال خودشان و در نگاهی وسیع‌تر سفیدپوستان اروپایی و امریکایی شود و هر نوع دیگری از آن از نظر آنها فاقد اهمیت است. زمانی هم که امریکا مدعی می‌شود برای حفظ ملت‌هایی همچون عراق، افغانستان، سوریه و لیبی به این کشورها لشکرکشی کرده و قصد برچیدن تروریسم را از این مجامع دارد، به واقع در پی محکم‌تر کردن جای پایش در منطقه و کسب منافعی هر چه بیشتر برای خود است.

با این نگرش ناسالم و تئوری‌های یکسویه، بدیهی است که فلسطین شریف هیچ جایی در ملاحظات «قدرت»های فاسد غربی نداشته باشد و به همین سبب سال‌هاست که آنها را رها کرده‌اند.
طی این مدت نه تنها امریکا و شرکایش کوچک‌ترین افسوسی را بابت قتل عام فلسطینی‌ها توسط رژیم نامشروع تل‌آویو بروز نداده‌اند بلکه به شکل‌های مختلف از مجریان این جنایات حمایت کرده و به تقویت مالی و تجهیز تسلیحاتی آنها هم پرداخته‌اند.
 
احکامی که لازم‌الاجرا نشدند

پس از به راه افتادن جنگ جاری در غزه دولت‌های غربی به حمایت کامل از رژیم صهیونیستی پرداخته و محموله‌های عظیمی از سلاح‌های سنگین و مدرن را در اختیارشان گذاشته‌اند و هر راه بازدارنده‌ای را پیموده‌اند تا صدای اعتراض مردم این کشورها به نسل‌کشی اسرائیلی‌ها شنیده نشود و این روند را تضعیف نکند.

اینچنین است که نه فقط حائل‌های بلند و بزرگی گرداگرد اسرائیل کشیده شده تا حملات جبرانی فلسطین و حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی کم‌اثر شود، بلکه احکام متعدد صادره از سوی دادگاه بین‌‌المللی کیفری درخصوص محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و لزوم بازداشت و محاکمه فوری بنیامین نتانیاهو و دار و دسته آدمکش او به انواع طرق مهار و فاقد ضمانت اجرا شده و حتی صادرکنندگان این احکام که همانا قاضیان ارشد این دادگاه و سران دیوان داوری لاهه هستند، از سوی سران امریکا و دولت‌های بزرگ غربی مورد پیگرد قرار گرفته و تحریم اجتماعی شده‌اند. با اقدامات واشنگتن در این زمینه دادگاه‌های مذکور فاقد صلاحیت موضوعی برای بررسی اقدامات اسرائیل در غزه، کرانه باختری و جنوب لبنان توصیف گشته و به تبع آن احکام صادره این محاکم هم فاقد اعتبار تلقی شده‌اند و خبری از اجرای آن نشده است.
 
ارعاب فعالان سیاسی در فرانسه و بریتانیا

پیگرد مقام‌های محکوم کننده اسرائیل تا آنجا پیش رفته که کار به ارعاب و تأدیب کشیده شده است. چند فعال سیاسی و کارشناس حقوقی بریتانیایی هم طی جنگ غزه، علیه صهیونیست‌ها جهت‌گیری کرده و خواستار قطع هر چه سریع‌تر نسل‌کشی آنها شده‌اند. نفوذ این دست جریانات به حدی رسیده که چند دانشجوی فعال که در ضدیت با اسرائیل اقداماتی را انجام داده بودند، توسط مدیران دانشگاه‌های محل تحصیل خود تأدیب و در نهایت اخراج شدند.

قضایای فوق به بریتانیا ختم نشده و فرانسه که ید طولایی را در اقدامات نژادپرستانه و ارعاب مسلمانان و تضعیف برخی کشورهای عربی دارد، طی یک سال اخیر انواع کمک‌های عظیم را در اختیار رژیم جعلی تل‌آویو قرار داده و از پایگاه‌های نظامی خود در منطقه خواسته است هر کمک عاجلی را که این رژیم درخواست کند، در اختیارش قرار دهند. نمونه‌هایی از همین قبیل در رفتارهای انگلیس در قبال اشغالگران صهیونیست مشاهده شده و در داخل این کشور هرگونه عملکرد و تظاهراتی در ضدیت با اسرائیل و حمایت از فلسطین ممنوع اعلام شده و با آن برخوردهای تندی صورت پذیرفته است.
 
آن‌که از همه بدتر است

شاید از همه بدتر برخوردهایی باشد که در آلمان با طرفداران فلسطین و مخالفان اسرائیل صورت گرفته است. دولت بُن از ابتدای جنگ غزه هرگونه تظاهرات مردمی و اقدامات سازماندهی شده در ضدیت با اسرائیل را غیرقانونی اعلام کرده و به پلیس ضد شورش دستور داده عاملان آن را بازداشت و از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری و آنها را دادگاهی و زندانی کند.

دولت اولاف شولتز به این اکتفا نکرده و به تعقیب قضایی قاضیان دادگاه بین‌‌المللی کیفری پرداخته و کوشیده است آنها را محاکمه و خلع مقام کند. اضافه بر این، دولت بن به رسانه‌های آلمان تذکر داده از هرگونه محکوم کردن اقدامات رژیم تل‌آویو در مقالات خویش خودداری کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. شاید هم نباید از این موارد متعجب شد زیرا ژرمن‌ها چند دهه است که از تأمین کنندگان اصلی تجهیزات نظامی مورد نیاز اسرائیلی‌ها بوده‌اند و حتی ناوگان‌های دریایی‌ای را در اختیار آنها گذاشته‌اند که توان و ظرفیت حمل موشک‌های کروز و مجهز به نیروی هسته‌ای را دارند.

وقتی سازمان ملل هم کجروی می‌کند

اوضاع وقتی اسفبارتر می‌شود که در نظر بگیریم حتی سازمان ملل نیز با وجود قطعنامه‌هایی که در محکومیت نسل‌کشی صهیونیست‌ها صادر کرده و خواستار برقراری فوری آتش‌بس شده، مدت‌ها از اینکه رژیم کودک‌کش تل‌آویو را بابت تضییع وسیع حق کودکان و فرستادن فوج فوج آنها به ورطه مرگ محکوم کند و لازم به پیگرد قضایی بداند، پرهیز می‌کرد و نام این رژیم ضدانسانی را وارد فهرستی نکرده بود که از کشورها و نظام‌های نافی حقوق بشر شکل می‌گیرند.

وقتی از سازمان ملل پرسیده شد چرا از استنطاق رژیم اشغالگر قدس بابت این همه پایمال کردن حقوق قشرهای مختلف و بویژه زنان و کودکان ابا دارد، این سازمان با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که هنوز محرز نشده آنچه در غزه روی داده، جنایات جنگی است(!) و افزود ابعاد اقدامات ارتش صهیونیستی در دست بررسی است و تا زمانی که تحقیقاتی کامل صورت نپذیرد و یک گزارش نهایی ارائه نشود، نمی‌توان در این خصوص اطمینانی داشت!

این نیز پایان قصه‌های تلخ غزه و سرگشتگی مظلومان فلسطینی نیست زیرا اخیراً زیگرید کاگ که ظاهراً یک فعال در زمینه حقوق بشر و اهل هلند است، با همکاری اسرائیل و همراهان آشکار و نهان آن شامل امارات، اردن و عربستان طرحی را تدوین و ارائه کرد که به رژیم آپارتایدی تل‌آویو اجازه می‌دهد اوضاع باریکه بشدت ویران شده غزه را مدیریت و نحوه بازسازی نسبی آن را طراحی و اجرایی کند. کاگ در این ارتباط با چند مقام عربی حامی اسرائیل و افراد خائن به فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد و برنامه‌ای را ارائه داد که براساس آن، ارتش صهیونیستی و نیروهای سازمان ملل اداره رفح و البته غزه را در دست می‌گیرند و از بازگشت فلسطینی‌ها به خانه‌های ولو ویران شده‌شان جلوگیری می‌شود.

اینها همه مواردی است که نشان می‌دهد اتحاد جامعه نامنصف غرب علیه مظلومان فلسطینی یک وحدت وسیع و البته بشدت مذموم است که برای شکستن آن حتی توان تشکیلاتی شورای امنیت و سازمان ملل نیز بشدت ناکافی نشان می‌دهد و فلسطین را تنها و کم یاور ساخته و مقابل انبوهی از بدخواهانش قرار داده است. این در حالی است که سازمان ملل نیز همان طور که پیش‌تر آمد، به جای حمایت سیاسی و همراهی اجتماعی کامل با ملت شریف فلسطین، با آنها دو دوزه بازی می‌کند و به سوی نیستی سوق‌شان می‌دهد.

گزارش از محمد جهاد 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top