تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/04 - 13:45
کد خبر: 517515

الکتروتراپی و مدیریت درد: هر آنچه که باید بدانید

 الکتروتراپی و مدیریت درد: هر آنچه که باید بدانید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الکتروتراپی و همه چیزهایی که مستلزم آن است، ادامه مطلب را بخوانید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همه ما از دیدن عزیزانمان در حال درد متنفریم، چه درد جسمی و چه احساسی. تکنیک های مختلف مدیریت درد در مورد درد فیزیکی استفاده شده است، مانند: داروهای تسکین دهنده درد، تزریق نقطه ماشه ای و ورزش. با این حال، مطالعات اخیر ثابت کرده اند که الکتروتراپی در تهرانپارس یک مکانیسم درمانی بسیار موثر برای مدیریت درد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الکتروتراپی و همه چیزهایی که مستلزم آن است، ادامه مطلب را بخوانید.

الکتروتراپی و مدیریت درد

الکتروتراپی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، الکتریسیته جزء اصلی این فرآیند است. الکتروتراپی یک تکنیک مدیریت درد درمانی است که شامل تحریک الکتریکی است. این مستلزم استفاده از تحریک الکتریکی یا مغناطیسی بدن برای کمک به کاهش درد بدن - مزمن و حاد است.

چگونه درد بدن را درمان می کند؟

برای تحریک الکتریکی ، یک دستگاه محرک الکتریکی که یا با جریان یا ولتاژ کنترل می شود، روی بدن، مستقیماً روی ناحیه درد قرار می گیرد. این دستگاه سپس تکانه های الکتریکی را آزاد می کند که مانع از انتقال سیگنال های درد در بدن شما می شود و باعث کاهش درد در آن ناحیه خاص می شود.

در مورد تحریک مغناطیسی این فرآیند اساساً مشابه است. تنها تفاوت استفاده از سیم پیچ های مغناطیسی به جای الکترود است. برخی از شرایط درد که با الکتروتراپی درمان می شوند عبارتند از:

• درد عصب دیابتی.
• سردردهای میگرنی.
• کمردرد حاد و مزمن.
• گردن درد حاد و مزمن.

انواع الکتروتراپی

این یک تکنیک مدیریت درد بسیار متنوع است که از انواع مختلفی تشکیل شده است که اغلب بر اساس ناحیه ای از بدن که در آن قرار گرفته اند طبقه بندی می شوند. انواع مختلف الکتروتراپی عبارتند از:

ده ها

تحریک الکتریکی اعصاب از راه پوست یکی از محبوب ترین انواع الکتروتراپی است. این نوع الکتروتراپی شامل استفاده از الکترودهای پوستی برای کمک به تسکین درد بدن است. مطالعات نشان داده اند که TENS در مواجهه با شرایط خاص مانند نوروپاتی محیطی دیابتی دردناک ، درد ناشی از سرما ، و کمردرد بسیار موثر است.

TES

هنگامی که درمان الکتروتراپی شامل الکترودها یا سیم پیچ های مغناطیسی است که روی سر شما قرار می گیرند و مغز شما را هدف قرار می دهند، اغلب به عنوان تحریک الکتریکی ترانس کرانیال (TES) گفته می شود.

طب سوزنی الکتریکی (EA)

طب سوزنی یک روش شناخته شده تسکین درد است که شامل قرار دادن سوزن در پوست شما است. طب سوزنی الکتریکی اساساً یکسان است، با یک جزء الکتریکی اضافه شده است. سوزن ها به سیم هایی متصل می شوند که جریان الکتریکی ملایمی را به بدن شما منتقل می کنند که منجر به تسکین درد می شود.

مزایای الکتروتراپی

تسکین درد : این قطعاً برجسته ترین مزیت الکتروتراپی است. این یک استراتژی مدیریت درد بسیار کارآمد است که به بسیاری از شرایط درد کمک کرده است.

کاهش التهاب : الکتروتراپی همچنین به عنوان یک ضد التهاب ایده آل واجد شرایط است. درد و تورمی را که اغلب در اثر التهاب ایجاد می شود از بین می برد.

بهبود گردش خون : جریان خون ضعیف یک بیماری جدی است که اغلب منجر به گرفتگی عضلات، خستگی و سرگیجه می شود. الکتروتراپی این مشکل را با بهبود گردش خون شما برطرف می کند.

عوارض جانبی

درست مانند هر درمان دیگری، الکتروتراپی عوارض جانبی خاصی را به همراه دارد. با این حال، عوارض جانبی این درمان جدی نیست. رایج ترین آنها عبارتند از؛• تحریک پوست
• راش
• احساس سوزش.

اینها اغلب از چسب های روی الکترودها یا زمانی که فرد بیش از حد از این روش درمانی استفاده می کند، ایجاد می شود.

روش های درمانی به عنوان کمکی به توانبخشی

اگرچه می توان از الکتروتراپی برای بهبود قدرت استفاده کرد، این یکی از رایج ترین اشکال استفاده نادرست از این روش است. به نقل از وب سایت www.sciencedirect.com برای درک این استفاده از الکتروتراپی ، ابتدا باید بین استفاده از الکتروتراپی برای آموزش مجدد عضلانی در مقابل الکتروتراپی برای افزایش قدرت تمایز قائل شد. همانطور که قبلاً گفته شد، آموزش مجدد عضلانی شامل استفاده از الکتروتراپی برای غلبه بر مهار عصبی عضلانی است که با عملکرد طبیعی ماهیچه تداخل دارد. به روش دیگر، آموزش مجدد عضلانی از یک محرک الکتریکی در تلاش برای بهبود عملکرد عضلات پاتولوژیک با ایجاد مجدد مسیرهای عصبی طبیعی و مناسب برای انقباض عضلانی استفاده می کند. این با استفاده از محرک برای بهبود قدرت عضلانی متفاوت است.
هنگامی که یک محرک برای بهبود قدرت استفاده می شود، هدف غلبه بر مهار یا سایر آسیب شناسی عصبی عضلانی نیست. در عوض، از الکتروتراپی برای تقویت بافت هایی استفاده می شود که عملکرد عصبی عضلانی طبیعی دارند اما به اندازه دلخواه قوی نیستند. به روش دیگر، تقویت عضلانی با الکتروتراپی شامل بارگذاری بیش از حد عناصر انقباضی درون عضله در تلاش برای وادار کردن آنها به سازگاری با قوی‌تر شدن است. این دقیقا همان هدفی است که در طول تمرینات مقاومتی برای بهبود قدرت عضلانی استفاده می شود، اما نکته مهم این است که تمرین مقاومتی در دستیابی به این هدف به طور قابل توجهی موثرتر از الکتروتراپی است.
برای تقویت بافت عضلانی، صرف نظر از روش، عضله باید نیروی بیشتری از آنچه که به اعمال عادت دارد اعمال کند. این اصل به عنوان اضافه بار شناخته می شود . اضافه بار عضله را می توان به دو روش انجام داد: افزایش سرعت شلیک واحدهای حرکتی و به کارگیری تعداد بیشتری از واحدهای حرکتی. 60 در طول تمرین مقاومتی، استراتژی بدن این است که هر دو را انجام دهد، اما عمدتاً به دنبال به کارگیری واحدهای حرکتی بیشتر است.

در واقع، در طول ورزش، بدن الگوی استخدام واحد حرکتی خود را تغییر می دهد . در ابتدای تمرین، نورون‌های حرکتی با قطر کوچک‌تر واحدهای حرکتی کنترل ظریف به‌کار گرفته می‌شوند. اگر نیروی بیشتری مورد نیاز باشد، نورون‌های حرکتی با قطر بزرگ‌تر که واحدهای حرکتی قوی‌تر اما کنترل‌شده کمتری را کنترل می‌کنند، به کار گرفته می‌شوند.

همانطور که عضله شروع به خستگی می کند، واحدهای حرکتی کنترل ظریف ابتدا از کار می افتند و واحدهای حرکتی بزرگ اضافی به کار گرفته می شوند تا در نهایت شکست بخورند. به همین دلیل است که وقتی فردی در طول تمرین مقاومتی خسته می شود، لرزش و هماهنگی کمتری مشاهده می شود.

با این حال، هنگامی که یک محرک عضلانی استفاده می شود، الگوی متفاوتی از استخدام اتفاق می افتد. 1، 2، 5

استفاده از یک محرک عضلانی برای بهبود قدرت نیز به اضافه بار بستگی دارد و هم از سرعت بالای شلیک واحد حرکتی و هم اقداماتی با هدف جذب واحدهای حرکتی بیشتر استفاده می شود. در تقویت با الکتروتراپی، یک ضربان نبض نزدیک به حداکثر موجود برای محرک در تلاش برای تولید حداکثر سرعت شلیک واحد حرکتی استفاده می شود. علاوه بر این، به همان اندازه که از شدت (ولتاژ) بالا قابل تحمل استفاده می شود، زیرا شدت های بالاتر منجر به نفوذ بهتر جریان الکتریکی به عصب و در نتیجه جذب تعداد بیشتری از واحدهای حرکتی می شود.

با این حال، نکته تاسف بار در این استراتژی این است که به نظر می رسد استخدام واحدهای حرکتی با الکتروتراپی معکوس استخدام داوطلبانه عادی باشد. با الکتروتراپی، واحدهای حرکتی که قطر بیشتری دارند و به سطح عصب نزدیک‌تر هستند ترجیحاً انتخاب می‌شوند. به نظر می رسد که این واحدهای حرکتی یکسان بارها و بارها تحریک می شوند تا اینکه واحدهای حرکتی مختلف را به کار گیرند زیرا برخی از آنها خسته می شوند، همانطور که در ورزش معمولی وجود دارد.

این شلیک مکرر همان واحدهای حرکتی دلیلی است که خستگی عضلانی به سرعت با تحریک الکتریکی و نه با ورزش سریع تجربه می شود. استخدام مکرر مجموعه محدودی از واحدهای حرکتی نیز اثربخشی برنامه های تقویتی مبتنی بر الکتروتراپی را محدود می کند. سازگاری‌های تقویت‌کننده اساساً به واحدهای حرکتی محدود می‌شود و الکتروتراپی نسبت به ورزش فعال واحدهای حرکتی کمتری را جذب می‌کند.

اگرچه درجاتی از تقویت بافت طبیعی می تواند با الکتروتراپی اتفاق بیفتد، تقویت به اندازه تمرین فعال در برنامه تمرین مقاومتی موثر نیست. بنابراین، استفاده از الکتروتراپی برای بازآموزی عضلانی در ورزش درمانی توصیه می شود، اما الکتروتراپی به عنوان ابزاری برای تقویت عضلاتی که عملکرد طبیعی دارند، توصیه نمی شود.

الکتروتراپی در مرکز فیزیوتراپی طلایی یک روش مدیریت درد بسیار کارآمد است که با طیف وسیعی از شرایط درد سر و کار دارد. بنابراین، اگر از درد مزمن یا حاد رنج می برید، در سکوت رنج نبرید. حتماً امروز یک قرار ملاقات با مراقبت از درد جنوب شرقی و ستون فقرات رزرو کنید!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top