تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/07/04 - 20:49
کد خبر: 517557

در بیانیه‌ای مطرح شد،

تک صدایی و انحصار طلبی‌ جناحی جایی در مجامع علمی ندارند

 تک صدایی و انحصار طلبی‌ جناحی جایی در مجامع علمی ندارند

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه‌ای نوشت: دانشجو تحت لوای قانون نیازمند بستر رقابت محتوایی آرامش و آزادی مشروع است و تک صدایی و انحصار طلبی‌های جناحی فارغ از اینکه چپ باشند یا راست قطعا جایی در مجامع علمی ندارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به سیمایی صراف وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر سیمایی صراف، متاخراً ضمن تبریک و دعای خیر در راستای شروع کار حضرتعالی به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری لازم دانستیم نکاتی را منطبق بر شرایط و مقتضیات فعلی حاکم بر مجامع علمی و دیگر دستگاه‌های کشور بیان کنیم

تغییر و تحول در شاکله‌ها و کرسی‌های مدیرتی همواره فرصتی برای جلوگیری از رکود و حفظ پویایی و نشاط سیاسی مردم در جامعه بوده است که اگر با دقت و ظرافت و بینشی صحیح همراه شود ثمرات زیادی برای کشور خواهد داشت و اگرنه بالعکس ثمره رشد دانشگاه و قشر دانشجو رشد تمام کشور است و به تبع آن هر کجا دانشگاه و دانشجو دچار آسیب شوند همه کشور آسیب میبیند اینجاست که اهمیت این حوزه نسبت به دیگر عرصه‌های مدیریتی دو چندان میشود و اشتباهات و سهل انگاری‌های احتمالی در قبال آن آینده را تحت تاثیرات جدی قرار می‌دهد؛ لذا اکنون که در جایگاه خطیر تصمیم گیری هستید به حضرتعالی هشدار میدهیم نسبت به برخی افراد تندرو که به عنوان گزینه‌های تصدی منسب ریاست دانشگاه‌ها مطرح هستند، حساس باشید که مبادا جامعه دانشگاهی کشور به چنگ تمامیت خواهان و انحصار طلبان بیفتد. افراد مذکور همواره مانع پویایی فرهنگی_سیاسی دانشجویان بوده و فضای علمی را هم با منازعات و درگیری‌های بیهوده دچار مسمومیت کرده اند.

دانشجو تحت لوای قانون نیازمند بستر رقابت محتوایی آرامش و آزادی مشروع است و تک صدایی و انحصار طلبی‌های جناحی فارغ از اینکه چپ باشند یا راست قطعا جایی در مجامع علمی ندارند.

و اما مسئله دیگر حفظ خطوط قرمز نظام اسلامی است، تعهد حضرتعالی برای ما مسلم است، اما لازم است متذکر شویم که به مواضع و دلبستگی‌های برخی افراد که به صندلی‌ها چشم دوخته اند یا به عنوان گزینه برای مسند‌های مختلف مطرح میشوند دقت کنید تا از مشکلات آینده با ایشان پیشگیری شود.

از جمله این خطوط قرمز حمایت از فتنه است. حدود پانزده سال از وقوع فتنه در کشور می‌گذرد و برخی اگر همین مقدار به حمایت خود از فتنه گران ادامه دهند در این حوزه بازنشست میشوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) چه نغز فرموده اند که: آن کسانی که در مقابل عظمت ملت ایران در مقابل کار بزرگ ملت ایران. ایستادند آنها بخشی از ملت نیستند؛ افرادی هستند یا ضد انقلاب صریح یا کسانی که بر اثر جهالت خود بر اثر لجاجت خود کار ضد انقلاب را میکنند ربطی به توده‌ی مردم ندارند.

امروزه که دشمن بیش از پیش برای ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی دندان تیز کرده باید موضع مسئولین در قبال این مسائل و اینگونه افراد موضعی سخت و صریح باشد چرا که تعلل و مماشات ما بدخواهان ملت شریف را حریص‌تر و دوستان را دلسرد خواهد کرد.

و اما از دیگر آفات همیشگی در زمینه تشکیل یا تعویض بدنه‌های مدیریتی سهم خواهی عده‌ای است که سابقاً برای کسب جایگاه و نزدیک شدن به منتخبین مردم تقلا کرده اند و امروز می‌خواهند دولت را شریک بازی‌های جناحی خود کرده و در تصمیم سازی‌ها دخالت کنند.

طبعاً بازی در زمین چنین جریان‌هایی مغایر با وفاق ملی و شایسته سالاری فراحزبی است؛ لذا از شما خواهمشندیم مقتدرانه مشی خود را بدون تاثیر پذیری از افراد سودجو ادامه دهید و در ابقا یا انتصاب افراد به داد و فریاد سهم خواهان توجه نکنید. حفظ مدیران کارآمد در کنار تغییرات مفید دیگر قطعا مقوم اتحاد و وفاق خواهد بود و ما همواره از این رویکرد حمایت می‌کنیم.

در نهایت برای شما آرزوی توفیق داشته و امیدواریم عنایت به مسائل ذکر شده و ارج نهادن به مطالبات دانشجویی، تضمین کننده سلامت فضای مجامع علمی کشور و تسهیل کننده حرکت آنها باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top