تاریخ انتشار: جمعه 1403/07/06 - 16:49
کد خبر: 517686

هشدار سیل و طغیان رودخانه‌ها در تهران

هشدار سیل و طغیان رودخانه‌ها در تهران

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در تهران بر ضرورت آمادگی کامل دستگاه ها تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعید بشیری با اشاره به هشدار قرمز سازمان هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی جدید در تهران گفت: از اوایل وقت شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ تا پایان همان روز، مناطق مختلف تهران، به‌ویژه ارتفاعات، شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد موقتی و کاهش دما خواهند بود. در مناطق مستعد، احتمال تگرگ و در ارتفاعات بالادست، بارش برف و گاهی کولاک برف نیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این سامانه بارشی به‌ویژه در دامنه و ارتفاعات شمال تهران از جمله دربند و درکه و محور سولقان و امامزاده داوود (ع) فعال خواهد بود و باعث بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و شکل‌گیری روان‌آب و سیلاب می‌شود.

همچنین خطراتی مانند صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، رانش کوه، سقوط سنگ، مه و کاهش شعاع دید وجود دارد. در قله‌های مرتفع نیز احتمال بارش برف و کولاک وجود دارد که ممکن است خسارت‌هایی به محصولات کشاورزی وارد کند.

بشیری تأکید کرد: شهروندان باید از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، به‌ویژه در نواحی شمالی کن و محور سولقان- امامزاده داوود (ع)، جدا اجتناب کنند. همچنین از سفرهای غیرضروری به مناطق برف‌گیر و کوهستانی، به‌ویژه از سفر به گردنه‌های مرتفع جدا خودداری کنند و توصیه می‌شود که خودروها به وسایل زمستانی مجهز باشند. از هرگونه کوهنوردی و پروازهای تفریحی با چتربال و هواپیمای آموزشی در این مناطق اجتناب شود.

معاون فرماندار تهران بر ضرورت اجتناب از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها تأکید کرده و افزود: مردم باید از حضور در نواحی مرتفع بپرهیزند و نسبت به استحکام سازه‌های موقت، بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

وی در خاتمه به مسافران و شهروندان توصیه کرد که از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌طور جدی اجتناب کنند و به تابلوهای هشداردهنده سیلاب توجه کنند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود. هماهنگی با کلیه دستگاه های مربوطه جهت برنامه ریزی، آمادگی و پاسخ به موقع از جمله شهرداری، بخشداریها، دهیاریها، راهداری، آب منطقه ای و سازمانهای خدماتی و امدادی صورت گرفته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نخست‌وزیر یک کشور اروپایی با کوبیدن روی میز در سازمان ملل خطاب به نتانیاهو: جنگ را همین الان تمام کن!
اسرائیل پایتخت لبنان را بمباران کرد
صعود بی دردسر هم‌گروهی ایران به یک‌چهارم
جاده چالوس تا اطلاع بعدی یکطرفه است
درگیری مرزبانان با اشرار مسلح در مرز میرجاوه
استقلالی‌ها خدا را شکر کنند که اورونوف در بازی نبود
کاسبی همستر کامبت از کاربرانش!
باز هم نتانیاهو نقشه ایران را در سازمان ملل نشان داد
رفع معارضان پروژه بزرگراهی ۱۴ ساله در غرب تهران
صدور هشدار قرمز برای پردیس ؛ مردم مراقب باشند!
ترک مجمع سازمان ملل هنگام سخنرانی نتانیاهو +فیلم
ایران رکوردار فرونشست زمین در جهان
سفارت افغانستان در یک کشور اروپایی تعطیل شد
همستر بیچاره‌ام کرد ؛ ضرر هنگفتی که همستر به نفر هفتم جهان زد +قیمت
می‌خواهیم عضو دائم شورای امنیت باشیم اما اعضای دائم قصدی ندارند ما را عضو کنند!
حمله پهپادی متجاوزان آمریکایی و انگلیسی به صعده یمن
۷۶ فیلم کوتاه در بخش ملی رقابت می‌کنند
بوستان‌های جوانمردان، کوهسار و الهام در تهران تعطیل شد
ووشوکار ایران صاحب یک نقره و ۲ برنز دیگر شدند
طبس رکورد شکست ؛ ۵۱ قربانی در مرگبارترین حادثه معدن جهان
جاده طلسم شده! ؛ تصادفات مرگبار هم حریف تکمیل این جاده نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top