تاریخ انتشار: 10 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5283

روز عاشورا به ارزش ها اهانت کردم

در ادامه رسیدگی به پرونده متهمان به اغتشاشات روز عاشور، پرونده متهم ردیف سوم رسیدگی شد و بعد از قرائت کیفر خواست توسط نماینده دادستان و اعلام اتهاماتی همچون برخورداری از گرایشات چپ مارکسیستی معروف به چپ کمونیزم، فعالیت تبلیغی علیه نظام با حضور در اغتشاشات و مصاحبه با رادیوهای ضد انقلاب در جهت اهداف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، به درخواست قاضی صلواتی این متهم در جایگاه جهت دفاع از خود قرار گرفت.

به گزارش « خبرنامه دانشجویان ایران »به نقل از فارس، متهم پرونده سوم اغتشاشات عاشورا اعتراف کرد که در حوادث این روز شرکت و به ارزش‌های ملت اهانت کرده است.

متهم پرونده سوم بعد از معرفی خود و با بیان اینکه عضو هیچ گروهی در دانشگاه نبوده است، ادامه داد: واقعیت این است که مطالعاتم در خصوص تاریخ چپ در ایران واقعیت دارد زمانی که شوروی به اسم سوسالیزم چتر امنیتی و نظامی خود را از روی احزاب به اصصلاح حزب توده برداشت، تحولاتی در ایران رخ داد.

وی افزود: مطالعات من در خصوص چپ کمونیسم یا چپ ایرانی به کتاب‌های منتشر شده توسط وزارت فرهنگ ایران برمی‌گردد.

این متهم تاکید کرد: متاسفانه افرادی چون «نگه دار» گه روزگاری بی بی سی و VOA را امپریالیسم غرب می‌پنداشتند امروز به کارشناسان این رسانه‌ها تبدیل شدند. اپوزیسیون چپ ایرانی کمونیسم مخالف انتخابات بود اما ما فضای شادابی را قبل از انتخابات داشتیم و البته با حضور مردم انتخابات پرشوری را برگزار کردیم.

این متهم خطاب به قاضی گفت: من با برخی از رسانه‌ها همکاری داشتم و برای آنها مقاله می‌نوشتم و حتی با برخی از رادیوهای بیگانه مصاحبه می‌کردم اما باید بگویم که در آن دوران مطلبی را نوشتم و در خصوص اینکه رادیو لندن زیر نظر وزارت خارجه انگلیس فعالیت می‌کند افشاگری کردم. من در فضای روزنامه‌های اصلاح طلب بودم و فضای روشنفکری ایران را می‌شناختم از روشنفکران سکولار گرفته تا روشنفکران دینی را می‌شناختم.

این متهم به اغتشاش در روز عاشورا ابراز داشت: زمانی که نسخه دقیق غرب را برای ما ترجمه می‌کنند نباید غیر از این انتظار داشت که از این ترجمه انقلاب نرم خارج شود.

وی با بیان اینکه در تجمعات زیادی حضور نداشته و شعارهای ساختار شکنانه سر نداده است، یادآور شد: من بعد از انتخابات هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌های بیگانه نداشتم ام و قبول دارم در اغتشاشات حاضر شدم و حضورم در اغتشاشات با آشوب و اغتشاش تفاوتی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه با رادیو همبستگی مصاحبه و مردم را جهت حضور در انتخابات دعوت کردم گفت: آقای قاضی می‌خواهم اعتراف کنم که من می‌خواستم خدمت کنم اما زمین را اشتباه انتخاب کردم.

من در حوادث روز عاشورا با 5 تن از دوستانم بدون قصد و انگیزه سیباسی در اغتشاشات عاشورا حاضر شدم و تنها نمایشگر بودم.

این متهم با بیان اینکه تنها افراد نباید پاسخگو باشند، تصریح کرد: آقای احمدی نژاد قرار نیست همیشه پاسخگو باشد چرا که اگر این گونه باشد پس تکلیف ما چه می‌شود، ما هم باید پاسخگو باشیم.

این متهم پرونده سوم بیان داشت: کسانی که بیانیه‌ها را می‌نوشتند و البته که خوش می‌نوشتند و بیانیه آنها ما را سر شوق می‌آورد چرا نباید در دادگاه حاضر و پاسخگو باشند.

وی افزود: من به سیاست‌های فرهنگی و اقتصادی دولت نقد داشتم اما نمی‌دانستم که نمی‌شود با تجمعات یک دولت قانونی را کنار زد. باید اعتراف کنم که همه چیز من آقای موسوی نبود من منتقد فضای جامعه بودم.

این متهم یادآور شد: من قبول دارم که در روز عاشورا به ارزش‌های ملت ایران بی احترامی کرده‌ام و پا را از گلیم خود را دراز و از خط قرمز‌های نظام عبور کرده‌ام.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی خود گفت: من کفیل مادرم بودم قصد داشتم خودم را بالا بکشم اما در حالی که می‌خواستم بالا بروم پایین افتادم.

این متهم گفت: به خاطر رفتارهایی که در گذشته داشتم در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرو می‌آورم و از مقام معظم رهبری طلب عف دارم.

به جهت عدم حضور وکیل مدافع این متهم قاضی صلواتی از وی خواست تا آخرین دفاعیات خود را اعلام کند که این متهم در پایان دفاعیات خود گفت: من اشتباه کرده‌ام و به اشتباه خود اعتراف می‌کنم. اما امیدوارم که با رافت اسلامی دوباره به جامعه برگردم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top