تاریخ انتشار: 13 بهمن 1388 - 00:00:00
کد خبر: 5414

بررسی تخلفات انجمن دانشگاه تهران

در این جلسه مقرر شد که در هفته جاری یا هفته آینده جلسه‌ای با حضور اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزار و تکلیف این انجمن مشخص شود.

به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، تخلفات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در جلسه شورای فرهنگی‌ این دانشگاه بررسی شد.

جلسه شورای فرهنگی دانشگاه تهران با موضوع بررسی تخلفات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزار و برخی از تخلفات این تشکل مورد بررسی قرار گرفت.

در حالی که حدود 8 سال از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت، در خصوص چهارچوب قانونی فعالیت تشکل های دانشجویی می گذرد انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران کماکان با اصرار بر ادامه فعالیت‌های خود تاکنون به این قوانین تمکین نکرده است.

برخی از این مصوبات که توسط دولت اصلاحات در تمامی دانشگاه‌های کشور به اجرا گذاشته شده است شامل نظارت دانشگاه بر حسن اجرای انتخابات شورای مرکزی تشکل‌های اسلامی و همچنین تفکیک این تشکل‌ها در دانشگاه‌های تابعه وزارتین علوم و بهداشت است.

بر این اساس انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران می‌بایست با اصلاح اساسنامه خود در مدت قانونی یکسال پس از تصویب این مصوبه (پایان سال 81) نسبت به اجرای آن اقدام می‌کرد.
اما این تشکل پس از گذشت 8 سال از این مصوبه به تنها استثنا اجرای این قانون در دانشگاه‌های کشور تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، عدم تغییر اساسنامه باعث شده است تا برخی دانشجویان دانشگاه تهران سخن از شبهاتی پیرامون رد صلاحیت‌های بی‌مورد دانشجویان در انتخابات های سال های اخیر انجمن دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مطرح کنند.

لازم به ذکر است، پیش از این یکی از مسئولان هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی در گفتگو با خبرگزاری فارس با اشاره به تذکرهای چندین باره به اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران مبنی بر لزوم اصلاح اساسنامه این تشکل، یادآور شده بود: تبصره 3 ماده 5 آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان و دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه تشکل‌ها، مصوب جلسه 413 مورخ 9 بهمن 1380 شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمد خاتمی رییس‌جمهور وقت، تصریح می‌کند که تشکل‌های اسلامی رسمی و فعلی دانشگاه‌ها می‌بایست ظرف مدت 3 ماه پس از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، نسبت به تطبیق اساسنامه خود با مفاد آئین‌نامه و این دستورالعمل اقدام نمایند و در صورت عدم تطبیق اساسنامه و یا رعایت نشدن مفاد این دستورالعمل، فعالیت تشکل مزبور غیرقانونی است.

به گفته وی، از سال 81 تا کنون از سوی سازمان بازرسی کل کشور، وزارت علوم و همچنین مسئولان دانشگاه تهران، مکرراً به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تذکر داده شده است که اساسنامه خود را برای تطبیق با مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی اصلاح کنند، اما تا کنون این مسئله صورت نگرفته است.

بر اساس سخنان این مقام مسئول، اصلاح اساسنامه تشکل مذکور باید تا اردیبهشت سال 81 انجام می‌شد اما تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است،‌ که همین امر موجب شده است مسئولان دانشگاه به اعضای این تشکل تذکر بدهند که در صورت ادامه این روند، انجمن اسلامی مذکور غیرقانونی اعلام شده و کلیه فعالیت‌هایش به حالت تعلیق درخواهد آمد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top