تاریخ انتشار: 27 تیر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 692

انتخاب دوباره به عنوان وزیر برای من اهمیت ندارد

اولویت وزارت علوم در این مورد با دانشجویان فوق لیسانس و دکتری است که در حال کار بر روی پروژه خودشان هستند.

خبرنامه دانشجویان ایران:وزیر علوم در رابطه با وضعیت خود در دولت دهم با بیان اینکه برای من تفکر اصولگرایانه مهمتر از وزیر بودن است، گفت: صحبت درباره تغییر روسای دانشگاهها و مسئولان اجرایی وزارتخانه هنوز بسیار زود است.

محمد مهدی زاهدی در حاشیه افتتاح دو دانشکده جدید در دانشکده تربیت مدرس در پاسخ به « خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازمهر، در رابطه با وضعیت اسکان تابستانی دانشجویان در خوابگاهها گفت: اولویت وزارت علوم در این مورد با دانشجویان فوق لیسانس و دکتری است که در حال کار بر روی پروژه خودشان هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا از دانشگاههایی که نیاز به تعمیرات نداشته اند خواسته ایم که به این دانشجویان در زمینه اسکان تابستانی کمک کنند تا دچار مشکل نشوند.

وزیر علوم در رابطه با اجاره بهای دریافتی از این دانشجویان نیز به مهر گفت: از اجاره بها اطلاعی ندارم این امر فرمولی دارد که صندوق رفاه دانشجویی آن را ابلاغ می کند و ما مطابق با آن عمل می کنیم.

وزارت علوم تنها به یک دانشگاه توجه نمی کند
زاهدی در رابطه با توجه وزارت علوم به دانشگاههایی خاص گفت: وزارت علوم 10 دانشگاه برتر کشور را شناسایی کرده که خوشبختانه دانشگاه تربیت مدرس هم جزو این دانشگاهها است اما اینگونه نیست که تنها به یک دانشگاه توجه کنیم. هر جا که در توانمان باشد به دانشگاهها کمک می کنیم.

هنوز زمان اعلام نتایج بررسی حوادث کوی دانشگاه نرسیده است

وی در رابطه با پیگیریهای وزارت علوم در رابطه با حوادث اخیر کوی دانشگاه گفت: اولین گزارش مربوط به این قضیه در روز چهارشنبه به من داده شده است که آن را به طور کامل مطالعه کرده ام اما برای اعلام نتیجه بسیار زود است.

وزیر علوم اضافه کرد: گزارشی که به دست من رسیده است نواقصی داشته که دستور تکمیل این گزارش را داده ام. تیم وزارت علوم در این قضیه بسیار فعال است و تا به حال هم مستندسازی های خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: وزارت علوم در پیگیری این امر بسیار مصمم است اما مطمئنا در کنار وزارت علوم باید دستگاههای دیگری هم کمک کنند تا ضمن اینکه این امر ریشه یابی شود با عوامل آن هم برخورد شود و تمهیدات لازم برای داشتن فضای بهتر در دانشگاهها و کوی فراهم شود. خوشبختانه دولت در این زمینه بسیار مصمم است.

توسعه های کمی و کیفی وزارت علوم در دوران چهار ساله وزارت علوم
به گزارش مهر، زاهدی در رابطه با توسعه آموزش عالی در دوره چهار ساله وزارت گفت: در بحث کمی پذیرش دانشجو از دو میلیون و 100 هزار نفر به سه میلیون و پانصد هزار نفر در سال گذشته رسید که امسال هم به سه میلیون و هشتصد هزار نفر می رسد.

وی در رابطه با افزایش تعداد موسسات آموزش عالی کشور اضافه کرد: این موسسات را از هزار و 200 موسسه به بیش از دو هزار و سیصد موسسه رسانده ایم.

وزیر علوم در رابطه با توسعه کمی در سالهای اخیر اظهار داشت: در این زمینه بسیار خوب عمل شده است و آماری که وجود دارد نشان می دهد که در هیچ دوره چهار ساله و یا حتی هشت ساله اینگونه رشد وجود نداشته است.

انتخاب دوباره به عنوان وزیر برای من اهمیت ندارد
وی در رابطه با انتخاب دوباره به عنوان وزیرعلوم به مهر گفت: این امر برای من اهمیت ندارد و دیگران در رابطه با آن تصمیم می گیرند. آنچه که برای من مهم است تفکر اصولگرایی است که همیشه داشته ام و چه حضور داشته باشم و چه نباشم مدافع آن خواهم بود.

عملیاتی شدن 150 درصد برنامه های وزارت علوم در چهار سال اخیر
زاهدی در رابطه با نمره ای که به فعالیت چهارساله اش در وزارت علوم می دهد افزود: وزارت علوم جزو موفق ترین وزارتخانه ها بوده است. به ویژه اینکه نزدیک به 150 درصد از برنامه هایی را که چهار سال پیش برای مجلس شورای اسلامی جهت اخذ رای اعتماد تدوین کرده بودیم عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: تمامی برنامه هایی که ما به مجلس ارائه کرده بودیم اجرا شدند و این 50 درصد اضافه مربوط به برنامه ها و پروژه های سنگینی است که در حین راه متوجه شدیم باید به آنها توجه کنیم.

وزیر علوم در رابطه با این پروژه ها گفت: یکی از این پروژه ها راه اندازی پایگاه استنادی ISC، رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام، بحث کارآفرینی در دانشگاهها و تدوین نقشه جامع علمی کشور بود که با توجه به تمام این موارد کارنامه عملیاتی وزارت علوم بسیار درخشان است.

وی ادامه داد: تمامی فعالیتهای وزارت علوم را مستندسازی کرده ایم که به زودی منتشر می شود و نشان می دهد این وزارت در مقایسه با دوره های چهار ساله یا هشت ساله قبلی بسیار موفق بوده است.

شهریه ها را ساماندهی کردیم
به گزارش مهر، زاهدی با بیان اینکه در رابطه با بحث فناوری باید به گونه ای حرکت کنیم که جایگاه علوم از نظر فناوری هم تثبیت شود گفت: باید بتوانیم حرکتی را آغاز کنیم که در برنامه ششم قطعی شود و منتظر برنامه هفتم برای چشم انداز نباشیم و قبل از چشم انداز به آنجا برسیم که مطمئن هستم این اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: در بحث آموزش باید تحول کیفی جدی داشته باشیم ضمن اینکه باید تحصیلات تکمیلی را گسترش بدهیم چرا که کشور ما به شدت به تحصیلات تکمیلی نیاز دارد که این موارد جزو اولویت های جدی هستند که هر کدام را که بخواهیم باز کنیم برنامه ها و پروژه های متعددی را شامل می شوند.

وزیر علوم در رابطه با بحث شهریه دانشگاه آزاد گفت: در مورد شهریه خوشبختانه از شهریور سال 84 کار جدی در رابطه با ساماندهی شهریه انجام دادیم و یک مکانیزیمی طراحی شد که توانستیم شهریه ها را تعدیل کنیم که از آن زمان افزایش پیدا نکرد و تنها سال قبل برای دانشجویان جدیدالورود 10 درصد افزایش پیدا کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top