تاریخ انتشار: 27 تیر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 709

آیا مشائی می ماند؟

مشائی که در ماجرای دوستی بامردم اسرائیل، شرکت در چند مجلس حاشیه دار، سخنانی غیر منتظره درباره اسلام و بسیاری موارد دیگر خشم مراجع وقاطبه مسئولان را برانگیخته بود در حالی به عنوان شخص دوم کابینه منصوب شده که نزدیکترین حامیان رئیس جمهور نیز این انتصاب را ناشایست دانسته و بر تجدید نظر فوری در آن پافشاری می کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران:موج عظیم برخاسته از نارضایتی مردم و مسئولان که با انتصاب رحیم مشائی به عنوان معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته هر لحظه شدت و حدت بیشتری به خود می گیرد. اما با تمام این اوصاف سوال اصلی اینست که آیا با این وضعیت مشائی ماندنی است؟

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازجهان، مشائی که در ماجرای دوستی بامردم اسرائیل، شرکت در چند مجلس حاشیه دار، سخنانی غیر منتظره درباره اسلام و بسیاری موارد دیگر خشم مراجع وقاطبه مسئولان را برانگیخته بود در حالی به عنوان شخص دوم کابینه منصوب شده که نزدیکترین حامیان رئیس جمهور نیز این انتصاب را ناشایست دانسته و بر تجدید نظر فوری در آن پافشاری می کنند.

شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان که همچنان احمدی نژاد را شایسته ترین فرد جریان اصولگرایی می داند در این باره می نویسد: این نوشته صلاحیت آقای مشایی برای برخی از مدیریت های میانی و کم اهمیت را نفی نمی کند ولی آقای رحیم مشایی و معاونت اول رئیس جمهور؟! آقای دکتراحمدی نژاد می دانند که پدیدآورنده جریان اصولگرایی نیستند بلکه برخاسته از این جریان-و البته یکی از شایسته ترین های آن- هستند، بنابراین لازمه قطعی احترام به توده های عظیم مردم اصولگرا آن است که حکم معاونت اولی آقای رحیم مشایی را لغو کنند چرا که این جایگاه اگرچه در اختیار رئیس جمهور محترم است ولی متعلق به مردم است و البته ریاست محترم جمهور می توانند روابط دوستانه و صمیمی خود با ایشان را حتی مستحکم تر از گذشته حفظ فرمایند، زیرا این رابطه متعلق به شخصیت حقیقی رئیس جمهور منتخب است و ربطی به دیگران ندارد.

نمایندگان مجلس و حامیان سرسخت دکتر احمدی نژاد نیز از این انتصاب اظهار ناخشنودی کرده اند و هیچ شخص و جریانی پس از رسانه ای شدن این موضوع به دفاع از مشائی نپرداخته است.

اما در همین حال، منابع آگاه از تنش و چند دستگی شدید میان نزدیکان رئیس
” احمدی نژاد مجبور می شود برای سلامت بیرون آوردن کابینه خود از خروجی مجلس شورای اسلامی و نیز تلطیف فضای همکاری در میان مردم و مسئلولان در روزهای ابتدایی فعالیت کابینه خود، برای اولین بار مجبور به عقب نشینی از حمایت بی چون و چرای خود از مشائی، یار دیرین و فامیل جدید خود شود. “

جمهور خبر می دهند به طوری که انتقادها و گلایه های ظریف و در لفافه این روزها جای خود را به سخنان تند و نارضایتی علنی نزدیکان و حلقه اول بستگان رئیس جمهور داده است. به طوری که اختلافات به وجود آمده در میان پاستور نشینان بر سر پست جدید مشائی که با مخالفت قریب به اتفاق آنها روبرو شده ، احمدی نژاد را از پناه بردن به مشاوران و نزدیکان معتمد خود نیز بازداشته است.

چرا که بنا بر اظهارات یک منبع آگاه رئیس جمهور این تصمیم را با پافشاری و اصرار شخصی خود اتخاذ کرده و از ابتدا نیز با مخالفت مشاوران و دوستان نزدیک خود روبرو بوده است.

همچنین، از دیگر سو خبر می رسد که سیل ارسال پیام ها از سوی مسئولان و شخصیت های ملی و مردمی به رئیس جمهور باسرعت نور در حال ادامه یافتن است و حتی شنیده شده است که یکی از مسئولان عالی کشوری نیز به رئیس جمهور در این باره تذکر داده و از این انتصاب اظهار گلایه شدید کرده است.

بر اساس این گزارش، احمدی نژاد که نشان داده در صورت اتخاذ تصمیمی تا آخرین مرحله بر آن پافشاری کرده و نمونه آن الحاق سازمان حج و زیارت به میراث فرهنگی بود بنا بر روال پیشین سعی خود را بر نگهداشتن دوست دیرینش در پست معاون اولی خواهد نمود اما با توجه به خیزش تند نمایندگان حامی و غیر حامی رئیس جمهور و نیز هشدارهای پیدا و پنهان از سوی مسئولان رسمی و مقامات غیر رسمی به رئیس جمهور، به نظر می رسد این بار احمدی نژاد مجبور شود برای سلامت بیرون آوردن کابینه خود از خروجی مجلس شورای اسلامی و نیز تلطیف فضای همکاری در میان مردم و مسئلولان در روزهای ابتدایی فعالیت کابینه خود، برای اولین بار مجبور به عقب نشینی از حمایت بی چون و چرای خود از مشائی، یار دیرین و فامیل جدید خود شود. قرائن و شواهد به دست آمده تا بدین لحظه بر قطعیت چنین اقدامی مهر تایید می زنند.

این در حالی است که برخی شخصیت های سیاسی و نمایندگان مجلس از جمله یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عقیده دارند که : برحسب ضرورت رحیم مشایی موقتا به عنوان معاون اول احمدی نژاد برگزیده شده است. الان نمی شود قضاوتی در خصوص انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به سمت معاونت اولی نمود ضمن اینکه اینگونه هم نخواهد ماند.

گفتنی است که تمامی تشکل های حامی احمدی نژاد در دانشگاه ها با راسال نامه هایی سرگشاده از رئیس جمهور منتخب خود خواسته اند در سریع ترین زمان ممکن به رای مردم احترام گذاشته و مشائی را از سمت جدید خود برکنار کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top