تاریخ : 1348,پنجشنبه 11 دي07:00
کد خبر : 10013 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

جاسبی تلافی کرد؛

تخریب منزل فرزند هادوی به جبران تجمع 4 خرداد دانشجویان؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: مقاومت مهدي هادوي (اولين دادستان کل انقلاب)  در مقابل  زورگویی های جاسبی امروز تا مرز تخریب منزل فرزند وی پیش رفت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، صبح امروز کامیون و لودرهای شهرداری منطقه 5 تهران با کمک نیروهای انتظامی می خواستند تا منزل "محمد هادوی" فرزند اولین دادستان کل انقلاب را تخریب کنند.

حکم شهرداری برای تخریب منزل هادوی بر اساس کمیسیون 100 بوده است.

اما نکته قابل توجه آن است که به نظر می آید آقای نگهبان که در حال حاضر می خواهد مدرک دکترای خود را از دانشگاه آزاد بگیرد و مسئول کمیسیون 100 شهرداری است، برای زودتر گرفتن مدرک این خوش خدمتی را به جاسبی انجام داده است. 

از سوی دیگر حکم تخریب منزل که نیروی انتظامی و شهرداری به آن استناد کرده بودند و برای تخریب منزل فرزند هادوی آمده بودند هیچ تطابق آدرسی با محل سکونت محمد هادوی نداشته است.

در حکم مذکور علاوه بر اینکه آدرسی در حدود 1 کیلومتری منزل فرزند هادوی قرار دارد، در حکم تخریب منزل مالک اصلی "ملک هادوی" است،  که در خانواده هادوی هیچ شخصی به این نام وجود ندارد و حتی پلاک ثبتی محل تخریب و منزل هادوی متفاوت است.

جالب آن است که خانواده هادوی شنبه گذشته حکم توقف تخریب را از دیوان عدالت اداری گرفته بودند و ان را به شهرداری منطقه ارائه کرده که شهرداری به دلیل نفوذ بالای جاسبی این حکم را نپذیرفته بود.

از سوی دیگر معاون دادسرای ناحیه 7 که حکم عدالت اداری مبنی بر توقف تخریب را نیز دیده بود دستور اجرای تخریب را امروز صادر کرده بود.

صبح امروز نیز "حاج محمدی" نماینده شهرداری که برای تخریب در محل مسکونی حاضر شده بودند حکم توقف تخریب را که از سوی دیوان عدالت اداری بود را قبول نکرده بود.

شاید نکته قابل ذکر و مهم آن است که جاسبی پس از اطلاع از ممانعت نیروی انتظامی از تخریب منزل هادوی توسط  شهرداری به دلیل ارائه حکم دیوان عدالت اداری، اعلام کرده بود حاضر است امکانات دانشگاه آزاد برای تخریب منزل هادوی در اختیار شهرداری قرار دهد.

شایان ذکر است این منزل از مادربزرگ مهدی هادوی به وی ارث رسیده و سابقه 40 تا 50 ساله داردو وی این ناحیه را به هیچ وجه وقف  نکرده است .

جاسبی پس از حضور دختر هادوی در جمع دانشجویانی که مقابل دفتر وی در پاسداران تجمع کرده بودند، امروز با این حرکت سعی در جبران و تلافی این حضور دانشجویی را داشت.


اما ماجرای هادوی و دانشگاه آزاد چیست؟
ماجرا از این قرار است که دکتر هادوی یکی از قضات دادگستری قبل از انقلاب که بعد از انقلاب نیز چند سالی در قوه قضاییه مشغول به فعالیت بود دو میلیون متر زمینی که به او ارث می رسد را به دانشگاه آزاد هدیه می کند وی  در فیلمی در این خصوص می گوید: من تصمیم گرفتم برای انجام یک عمل خیر این زمین‌ها را به دانشگاه آزاد واگذارکنم. لذا بیش از ۲ میلیون متر مربع را طی صحبتی که با آقای جاسبی داشتم به آن‌ها هدیه کردم و ۱۴۰۰۰۰ متر مربع را نگه داشتم.

پس از این اقدام خانواده هادوی، دانشگاه آزاد به بهانه اخذ وام از بانک در خواست انتقال سند می‌کند و پس از امضا موافقت نامه و در اختیار قرار گرفتن زمین توسط دانشگاه آزاد، مسئولان دانشگاه با انجام شنیع‌ترین اقدامات شروع به تصرف باقی مانده زمین‌ها می‌کنند.

در فیلمی که در این خصوص ارائه شده مشخص است که کارمندان در استخدام دانشگاه که بعداً معلوم می شود مربوط به دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات هستند با بولدوزر و سایر وسایل به تصرف زمین‌های اطراف می‌پردازند.

خانواده هادوی که از این اقدام مطلع می‌شود، مانع از این کار می‌شود که افراد گماشته دانشگاه با وحشیانه ترین حالت‌ها خانواده را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و روسری از سر دختر بزرگ خانواده می‌کشند و به وی اهانت می‌کنند.

خانواده هادوی در این فیلم می‌گویند: که ما حدود ۳ ماه، در زمین‌مان چادر زدیم ولی چادرها‌ی ما را آتش زدند و شبانه ۴۰۰ کامیون خاک در ملک ما ریختند.

در قسمتی دیگر از این هتاکی وقتی دختر خانواده جلوی لودر می‌ایستد، راننده او را داخل لودر انداخته و به داخل دانشگاه می‌برد.

در صحنه های این فیلم که بسیار تاثر برانگیز می‌باشد برخورد زشت و زننده و هتاکی به این خانواده مشهود است. جالب این‌جا است که اولین دادستان انقلاب نمی‌تواند با شکایت به دستگاه قضا مانع از اقدامات بیشترمتعرضان شود.

خانواده هادوی می‌گویند: یک شب ما را تهدید کردند که اگر زمین‌ها را تخلیه نکنیم، ۱۰۰ چماق دار به ‌ما حمله می‌کنند. لذا چندین لاستیک را آتش می‌زدند و به سمت ما روانه ‌کردند.

در پایان این فیلم، هادوی می گوید: عده ای به من گفتند که می توانی طبق قانون کل زمین هایی را که هدیه دادی پس بگیری، اما من این کار را برای رضای خدا کردم، اینها (اشاره به مسئولین دانشگاه آزاد) بالاخره می روند ولی دانشگاه برای دانشجویان باقی می ماند…

کشیدن روسری از سر دختر خانواده و بریدن موهای وی، حمله به اعضای خانواده ، آتش زدن چادر، جاری کردن سیل در زمین مسکونی، پرتاب مواد آتش زا و …از جمله اقدامات دردناکی است که به جهت تصرف غیر قانونی املاک همسایگان صورت گرفته و دیدن آن دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.