تاریخ : 1393,سه شنبه 16 ارديبهشت15:25
کد خبر : 128455 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

اهانت مشاور هاشمی رفسنجانی به امام(ره)

البته این مراسم از سوی هیچ یک از تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یزد برگزار نگردیده و صرفاً براساس اعلام نماینده سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در هیئت نظارت دانشگاه، اقدام به کسب مجوز کرده است!

خبرنامه دانشجویان ایران: ظهر روز سه شنبه 2 اردیبهشت ماه مراسمی با عنوان «بازشناسی سیره عملی امام خمینی» با سخنرانی «غلامعلی رجایی» در دانشگاه آزاد واحد یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سخنرانی غلامعلی رجایی در این خصوص و ادعاهایی که وی در خصوص حضرت امام خمینی(ره) داشته است، اعتراض های دانشجویان را برانگیخته است.

*حاشیه های یک مراسم غیردانشجویی!
البته این مراسم از سوی هیچ یک از تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یزد برگزار نگردیده و صرفاً براساس اعلام نماینده سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در هیئت نظارت دانشگاه، اقدام به کسب مجوز کرده است!

مسئول دبیرخانه تشکل های دانشجویی استان که به عنوان برگزار کننده درخواست برگزاری مراسم مذکور را ارائه کرده بود در پاسخ به اعتراضات فعالان دانشجویی مدعی است: "بعد از اینکه رئیس دانشگاه وارد میدان شده من خودم را کنار کشیده ام و مسئولیتی بر عهده من نیست و لذا در برنامه هم حضور پیدا نکردم".

پس از این سخنرانی جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یزد با تجمع در محیط این دانشگاه ضمن اعتراض به این هتاکی ها خواستار لغو مراسم شامگاه وی در سطح شهر شدند.

گفتنی است دانشجویان و دیگر فعالان فرهنگی یزد سه شنبه 2 اردیبهشت با تجمع در مقابل باغ دولت آباد (محل سخنرانی «رجایی» در شهر یزد) ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و سردادن شعارهایی از قبیل «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» مانع از برگزاری این مراسم شدند.

روز جمعه 5 اردیبهشت هم دانشجویان دانشگاه های یزد با برپایی تجمع مقابل مصلای نماز جمعه ضمن اعتراض به آنچه اهانت های دکتر «غلامعلی رجایی» به امام(ره) می دانستند خواستار پاسخگویی مسئولان دانشگاه آزاد شدند. دانشجویان در این تجمع شعارهایی از قبیل «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و «خمینی شاهد باش ما اعتراض کردیم» سردادند.

صبح روز شنبه 6 اردیبهشت ماه جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یزد با انتشار بیانیه ای نسبت به حواشی مراسم «بازشناسی سیره عملی امام خمینی» اعتراض کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "دارالعباده یزد جولانگاه سیاسیون افراطی و مشاوران ومدیران آقای خاص نیست که بخواهند با بیان جملاتی سخیف و ناشایست و ارائه محتوایی ضعیف ،غیر منطقی و در برخی موارد غیر قانونی در رابطه با ارزشهای گرانبهای اسلام و انقلاب که از آن جمله بیان مطالبی در رابطه با وارد نمودن شائبه بر پیکره فلسفه ی عظیم شهادت محلی را برای خدشه وارد کردن به ارزشها را ایجاد نمایند اینان که همیشه خود را نزدیک ترین افراد به امام و رفتارشان را نزدیک ترین رفتار به سیره عملی آن بزرگوار می دانند بر مبنای کدامین محتوا اصول فلسفی و اعتقادی شیعه را تحریف می کنند و از این گذشته با منتسب دانستن برخی روایات کذایی که هیچ سندیت تاریخی برای آن در دست نمی باشد بر مواضع اصولی نظام بتازند؟"

*مشاور هاشمی چه گفت؟

مشاور هاشمی در این جلسه که مدعی تدریس امام شناسی در دانشگاه ها شده است اما در خلال صحبت های خود بارها به ارکان نظام اسلامی حمله کرد و اهانت هایی را حتی به امام(ره) نسبت داد.

«خبرنامه دانشجویان ایران» ضمن پوزش از مخاطبان و ساحت حضرت امام خمینی(ره)، تنها بخشی از اظهارات و توهین های غلامعلی رجایی را منتشر و تاکید می کند، انتشار این خبر همان هشدار و دغدغه ای است که سرعت رشد علمی دانشگاه های کشور را تهدید می کند. حاشیه سازی در دانشگاه ها و اینبار با تحریف سیره امام خمینی(ره) مدتی است که با حضور مسئولان جدید وزارت علوم در برخی دانشگاه ها باب شده است.

مهمترین محورهای سخنان دکتر «غلامعلی رجایی» در مراسم «بازشناسی سیره عملی امام خمینی» به شرح ذیل است:
وی با بیان اینکه ما نمی خواهیم از امام قدیس بسازیم که قدیس ساختن مشکل ما شرقی هاست گفت: وقتی کسی را تا مرحله قدیسی بالا بردیم دیگر نمی شود به آن اشاره کرد آنقدر که کلاه عقل می افتد. حضرت علی(ع) که خود را رهبر تمام جهان می دانست در مسجد به او اهانت می کنند. می گویند بگیریم زندان کنیم؟ حضرت با خنده می گویند اگر این طور است باید همه را زندان کنیم. سهمیه بیت المال را هم قطع نکردند. مگر می شود که همه یک رهبر را دوست داشته باشند و همش نامه دوستانه بنویسند در نامه ها مردم به خمینی فحش می دادند. خط قرمز نبود، نیست و نخواهد بود. نامه فحش ها را هم بخوانید مردم به خمینی فحش هم می دهند؛ رهبر باید بداند نوع نگاهی که به او می شود چیست تا بساط دروغ برچیده شود.

رجائی با تکرار دروغ تقلب در رای مردم مدعی شد: امام برای رای مردم بسیار ارزش قائل بود. امامی که من می شناسم اگر همه مردم می گفتند جمهوری اسلامی نمی خواهیم می گفت خیلی خوب خداحافظ شما. که ما بیاییم با زورو چوب و چماق و جعل و رای و رای سازی و رای بازی و تقلب برویم به یک سمت. آن رهبر و متولی که با رای جعلی سرکار بیاید نا مشروع است اگر مردم رای نداده باشند . اشتباه نشود هر کس رای می آورد معنایش این نیست که عملکردش شرعی است. از نظر امام رای مردم رای تزئینی نیست حجیت دارد مشروعیت دارد. نه فقط مقبولیت، مشروعیت دارد.

وی با دفاع از سران فتنه و تکرار ادعای رسانه های خارجی در خصوص بند 350 زندان اوین با «مردک» خطاب کردن یکی از مسئولان قضائی ابراز عقیده کرد: با حصر نمی شود تفکر سیاسی را منزوی کرد با حبس نمی شود. ریختن در اوین و بچه های مردم را زدن و بعد راست راست بیایند بگویند بازرسی ساده بوده مگر چه کرده اند؛ راست راست مردک می گوید خبری نبود. بازرسی ساده بوده است! به قول آن عزیز که در تلویزیون گفت در چشم مردم نگاه کردند و دروغ گفتند؛ بیایید به زور رأی بازی، رأی سازی و تقلب کشور را ببرید به یک سمتی و مسئولی که با رأی جعلی می آید بر سر کار نامشروع است.

غلامعلی رجایی در حاشیه این مراسم در جمع حدود 20 نفر از دانشجویان در مسجد «شهید صدوقی» دانشگاه آزاد واحد یزد اقدام به طرح سخنانی می کند و مدعی می شود: عزل آقای منتظری خارج از روال خبرگان اشتباه بوده است، عزل وی توسط امام(ره) جزء اختیارات امام نبود و مجلس خبرگان بعد از رحلت امام(ره) رأی به استعفای آقای منتظری دادند.

مشاور هاشمی رفسنجانی در سخنان قابل تامل ابراز عقیده کرد: اینکه امام فرمودند: مصدق مسلمان نیست، اشتباه بود. امام در موارد متعدد اشتباه کردند؛ و من اشتباهات وصیت نامه امام  را استخراج کرده ام.


کد خبرنگار : 13