تاریخ : 1393,سه شنبه 27 خرداد22:47
کد خبر : 132778 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جلیلی: دشمن قصد توقف پیشرفت‌ ایران را دارد

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه دشمنان به بهانه‌های مختلف قصد توقف پیشرفت‌های کشور را دارند، گفت: بدون شک هر موفقیتی در ایران زمینه‌ساز موفقیتی دیگر در جهان اسلام می‌شود.

به گزارش تسنیم، سعید جلیلی عصر امروز در جمع مردم شهرستان بافت، با اشاره به اینکه دشمنان قصد توقف و یا جلوگیری از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران را دارند، اظهار کرد: آنها به درستی توانمندی‌، قدرت، امنیت و پیشرفت ایران را درک کرده‌اند و به بهانه‌های مختلف قصد توقف پیشرفت‌های کشور را دارند.

وی با بیان اینکه آژانس انرژی اتمی با نصب دوربین در مراکز هسته‌ای ایران بر فعالیت‌های این مراکز نظارت داشته و دارند، افزود: بارها بازرسان آژانس انرژی اتمی به ایران آمده و از نزدیک در جریان صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران قرار گرفته‌اند.

ایران دشمن غیرقابل انکار آمریکا است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مقامات آمریکایی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند، تصریح کرد: بالاترین مقامات این کشور بارها اظهار کردند ایران دشمن غیرقابل انکار آمریکا است.

جلیلی با تأکید بر اینکه دشمن سعی دارد از را‌ه‌های مختلف سد راه پیشرفت کشور شود، گفت: آنها به خوبی می‌دانند هر موفقیتی در ایران زمینه‌ساز موفقیتی دیگر در کشورهای جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه با وجود حمایت‌ غرب از رژیم عراق، ایران موفق به آزادسازی خرمشهر شد، بیان کرد: با آزادی این شهر، زمینه برای آزادی جنوب لبنان از اشغال صهیونسیم‌ها فراهم شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بدون شک با هر موفقیت ایران، جهان اسلام به موفقیتی دیگر دست می‌یابد، افزود: مقاومت ایران در جنگ هشت ساله زمینه‌ساز شکل‌گیری جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و هشت روزه در مناطق اشغالی شد.

اراده ملت ایران سبب ناکامی دشمنان شده است

جلیلی با تأکید بر اینکه اراده ملت ایران سبب ناکامی دشمنان شده است، تصریح کرد: به طور قطع مردم ایران کارهایی انجام می‌دهند که هیچ قدرتی در برابر آنها نمی‌تواند ایستادگی کند.

وی با اشاره به نقش بزرگ شهدا در پیروزی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام خمینی(ره) زمینه و بستری را ایجاد کردند تا جوانان این مرز و بوم در هر منطقه‌ای بتوانند توانمندی‌های خود را نشان دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه امروز فرزندان، برادران و خواهران شهدا باید رشادت‌های خود را در حوزه اقتصاد نشان دهند، افزود: شهدا افرادی از همین آب و خاک بوده‌اند و اینکه دیگر مانند آنها یافت نمی‌شود، صحیح نیست.

شهدا یاران واقعی اهل بیت(ع) در عصر کنونی

جلیلی شهدا را یاران واقعی اهل بیت(ع) در عصر کنونی دانست و گفت: اگر در 35 سال گذشته به پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم، به سبب این است که از تهدیدهای دشمن نترسیده‌ و با شجاعت در برابر تحریم‌ها ایستاده‌ایم.

وی با اشاره  به اینکه ساکنان کشتی ولایت در برابر موج‌های سهمگین آسیبی نخواهند دید، خاطرنشان کرد: براساس مکتب امام(ره) و مقام معظم رهبری، ملت ایران همچون گذشته در مسیر «ما می‌توانیم» حرکت می‌کند و بر همین اساس به قله‌های پیشرفت و سربلندی دست خواهند یافت.