تاریخ : 1348,پنجشنبه 11 دي07:00
کد خبر : 1355 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

چه کسی می گفت BRT حرام است؟!

این افراد پس از گذشت حدود چهار ماه دیگر رویشان نمی‌شد که فشار سیاسی و خبری بیاورند و پذیرفتند که این خطوط چقدر برای رفاه مردم تاثیر گذار است.

خبرنامه دانشجویان ایرانخبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازمهر، شهردار تهران خطاب به منتقدان اتوبوس های تندرو (BRT) در گذشته گفت: در ابتدای فعالیت اتوبوسهای تندرو (BRT) مخالفتها و اعتراضات زیادی صورت می‌گرفت تا جایی که عده ای پشت تریبون ها می‌گفتند که سوار شدن در BRT حرام است ، اما اکنون می دانند که موجب بهبود رضایت مردم و سهولت در حمل و نقل آنها شده است.
در مراسم پروژه تعریض بزرگراه آبعلی افزود: این افراد پس از گذشت حدود چهار ماه دیگر رویشان نمی‌شد که فشار سیاسی و خبری بیاورند و پذیرفتند که این خطوط چقدر برای رفاه مردم تاثیر گذار است.

شهردار تهران با اشاره به این که خط ویژه از میدان راه آهن تا میدان تجریش ادامه می‌یابد، اظهارداشت: بر اساس طرح جامع شهر تهران خیابان ولی‌عصر(عج) گنجینه بزرگی از فضاهای طبیعی و تاریخی دارد که باید از آنها حفاظت شود اما به دلیل آن که مسائل فرهنگی و گردشگری خط چهار BRT هنوز کامل نشده بود، زمانی را برای تکمیل این مطالعات در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: خیابان ولی‌عصر(عج) در آینده نزدیک طوری طراحی می‌شود که انسانها بر خیابان مسلط باشند و هیچکس ضرورت همراه آوردن خودروی شخصی را احساس نکند اما قطعا از ابتدای سال آینده خط چهار BRT در این خیابان اجرا خواهد شد.

قالیباف در ادامه سخنانش اظهارداشت: ساماندهی و زیباسازی هفت ورودی شهر تهران در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و با اقداماتی که تا به حال انجام شده می‌توانیم بگوییم که حالا دیگر دروازه‌های شهر تهران تا حدودی آبرومند شده و انضباط پیدا کرده است، اما هنوز اقدامات انجام شده مطابق با خواسته ما نیست.

وی با اشاره به دو قطبی بودن شهر تهران در شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب، اضافه کرد: متاسفانه غرب تهران نسبت به شرق تهران بسیار برخوردارتر است و این مسئله در نسبت شمال تهران به جنوب آن نیز قابل مشاهده است، اما تلاش شده این تفاوت کاهش پیدا کند و حجم فعالیتهای عمرانی و سرعت آنها در شرق تهران گویای این امر است. در عین حال فعالیتهای عمرانی در غرب تهران نیز متوقف نشده است.

قالیباف اضافه کرد: همچنین خطوط مترو تا منتهی الیه شرق تهران ادامه پیدا کرده و از کنار اتوبان شهید یاسینی تا پایانه شرق ادامه می‌یابد. ضمن این که با احداث پایانه جدید شرق، پایانه فعلی در تقاطع تهرانپارس و ترافیک قابل توجه آن به محل دیگری منتقل می‌شود.