تاریخ : 1393,یکشنبه 22 تير14:39
کد خبر : 135685 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

پایان بلاتکلیفی 43 دانشجوی استعداد درخشان دانشگاه تهران

خبرنامه دانشجویان ایران:  بلاتکلیفی 43 دانشجوی استعداد درخشان دانشگاه تهران و پروسه طولانی آنها از طریق اطلاع رسانی معاونت آموزشی دانشگاه به پایان خود نزدیک می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در سال گذشته دانشگاه تهران فراخوانی در خصوص جذب استعدادهای درخشان مازاد بر ظرفیت آزمون سراسری صادر کرده بود. در این فراخوان که در مقطع دکتری صادر شده  تعدادی از داوطلبان با واریز مبلغ صدهزار تومان پول به حساب دانشگاه ثبت نام کردند.

بنابراین گزارش، پس از اتمام مهلت یک ماهه ثبت نام، در خرداد ماه، متقاضیان به گروههای آموزشی جهت مصاحبه، آزمون کتبی و یا شفاهی و ارزیابی مدارک معرفی شدند. این درحالی بود که تعداد 43 دانشجوی استعداد درخشان این امید را داشتند که از این طریق بتوانند وارد مقطع دکتری شوند. این روند تا این مرحله به درستی شکل گرفته بود تا اینکه  در هفته آخر مرداد از آموزش دانشگاه با این افراد تماس گرفته شد و قبولی آنها به اطلاعشان رسید و از آنها خواسته شد که مدارک ثبت نام خود را برای 10 روز آینده آماده و تحویل دانشگاه دهند.

داستان از اینجا شروع شد که در هفته اول شهریور در حالی که افراد خود را برای ثبت نام آماده می کردند از اداره آموزش دانشگاه مجددا با آنها تماس گرفته شد که قبولی آنها لغو شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، این اقدام مورد اعتراض بسیاری از مسئولان و دانشجویان قرار گرفت و جالب است، بدانید که وقتی از دانشگاه تهران در اواخر مرداد با افراد قبولی تماس گرفته شده بود از آنها خواسته شد که اگر در فراخوان دیگری ثبت نام کرده اند از آن فراخوان انصراف بدهند تا دانشگاه تهران بتواند اسم آنها را به عنوان افراد قبولی در سامانه سازمان سنجش ثبت کند.

براساس این گزارش، این دانشجویان حدود ده ماه پیگیری کردند اما پیگیری‌هایشان نتیجه ای نداد. در این میان تغییر ریاست دانشگاه تهران نیز این مسئله را پیچیده تر کرده است.

در ادامه این گزارش، عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درگفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در رابطه با این مسئله گفت: این ناهماهنگی بین گروه استعدادهای درخشان و معاونت آموزشی دانشگاه رخ داده است.

وی افزود: نتیجه نهایی آزمون استعدادهای درخشان از طریق معاونت آموزشی دانشگاه باید اعلام شود که در این میان برخی از افراد قبول شدند، بنابراین دانشجویان داوطلب این نکته را بدانند که نتایج و یا هرگونه اطلاعات در این رابطه تنها از طریق معاونت آموزشی دانشگاه مربوطه به آنها اطلاع داده می شود.