تاریخ : 1393,یکشنبه 16 شهريور12:44
کد خبر : 141291 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عاقبت تلخ افراط در چالش سطل آب یخ!

خبرنامه دانشجویان ایران: افراط در ایده چالش سطل آب یخ که به تازگی در سراسر دنیا گسترش یافته و حتی شخصیت های سیاسی و چهره های سرشناس هنری هم در آن شرکت می کنند، دو نفر از داوطلبان این چالش را در آستانه مرگ قرار داد.
به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، به نقل از دویچه وله ، افراط در چالش ریختن سطل آب یخ بر سر، دو داوطلب این چالش را به مرگ نزدیک کرد.
داوطلب نخست که جوانی بلژیکی بود از مرز ریختن سطل آب یخ بر سر خود فراتر رفت و به ریختن آب یخ از هواپیما از ارتفاع 22 پایی متوسل شد و مقدار زیاد آب و وزن سنگین آن که به حدود 3300 سطل می رسید، چنان ضربه ای به وی وارد کرد که او را تا آستانه مرگ پیش برد.
داوطلب دوم این چالش نیز فردی بود که با افراط در این زمینه سعی کرد که با بیل مکانیکی آب سرد روی سر خود بریزد؛ اما یک اشتباه ساده از سوی راننده باعث برخورد بیل مکانیکی به سر وی و سپس ریختن آب بر بدنش شد که در نتیجه وی هم تا دم مرگ پیش رفت.
شایان ذکر است که هدف از ایده چالش ریختن سطل آب یخ بر سر که به صورت جنون آمیزی در سراسر دنیا گسترش یافته، جمع آوری کمک برای تحقیقات در زمینه بیماری اسلکروز جانبی میوتروفیک(ALS)- است.
در این چالش، یک سطل آب یخ بر سر داوطلبان کمک به صندوق مخصوص تحقیقات درخصوص این بیماری، ریخته می شود و هدف از این اقدام سمبولیک جمع آوری کمک بیشتر برای این تحقیقات به شیوه ای جالب توجه است.
با این شیوه تا کنون میلیون های دلار برای تحقیقات در خصوص این بیماری جمع آوری شده است زیرا این ایده به اندازه گسترش یافته که بسیاری از چهره های سیاسی و هنری سرشناس دنیا از جمله جرج  دبیلو بوش، جستین تمبرلیک هنرپیشه معروف، لیدی گاگا خواننده و مارک تسوکبرگ بنیانگذار فیس بوک و بیل گیتس در آن شرکت کرده اند.