تاریخ : 1393,شنبه 12 مهر14:28
کد خبر : 143913 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تکذیب عدم اعطای مجوز به دانشگاه تک جنسیتی

خبرنامه دانشجویان ایران:  مدیرکل آموزش‌های غیرانتفاعی وزارت علوم گفت: مصاحبه منتشر شده در خصوص توقف اعطای مجوز به دانشگاه‌های تک جنسیتی کذب است و حتی در حال حاضر در حال بررسی چند پیشنهاد موسسه غیرانتفاعی تک جنسیتی هستیم.

ابری نیا در گفتگو با  "خبرگزاری دانشجو"، در خصوص مصاحبه منتشر شده از وی مبنی بر اینکه در حال حاضر مجوز به دانشگاه‌های تک‌جنسیتی متوقف شده است،گفت: این موضوع صحت ندارد و مطلب منتشر شده کذب است.
مدیرکل آموزشگاه غیرانتفاعی وزارت علوم ادامه داد: در مصاحبه‌ای که با بنده شد عنوان کردم در حال حاضر تعداد موسسات غیرانتفاعی در سطح کشور به حد اشباع رسیده است و به همین دلیل برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی به سادگی مجوز صادر نمی‌شود و این موضوع هیچ ربطی به تک جنسیتی و یا غیر از آن ندارد.
وی افزود: برخلاف این موضوع مطرح شده عنوان کرده بودم که اگر طرح‌هایی ارائه شود چه به صورت تک‌جنسیتی و چه غیر از آن بتواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد و طرحی نو و کارآمد باشد قطعاً بررسی خواهد شد و با طی مراحل قانونی خواهد توانست مجوز را دریافت کند.
ابری نیا در ادامه بیان داشت: همچنین در حال حاضر چند پیشنهاد مؤسسه غیرانتفاعی تک جنسیتی در حال بررسی است و متوقف شدن این موضوع کاملاً غیر واقعی است.
مدیرکل آموزش‌های غیرانتفاعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌های درنظرگرفته شده بنا داریم در هر استان حداقل یک مجوز موسسه غیرانتفاعی تک جنسیتی داده شود.