تاریخ : 1393,دوشنبه 21 مهر20:29
کد خبر : 144711 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تأکید دوباره اردوغان بر کناره‌گیری بشار اسد!

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه تاکید کرد که حذف گروه تروریستی داعش از سوریه کافی نیست و حذف و برکناری دولت بشار اسد باید هدف مهم باشد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در دانشگاه مرمره استانبول بار دیگر بر لزوم ایجاد منطقه پرواز ممنوع و منطقه حائل مرزی در سوریه در کنار حملات هوایی نیروهای ائتلاف علیه داعش تاکید کرد و گفت: از بین بردن گروه تروریستی داعش به تنهایی کافی نیست و حذف و برکناری دولت بشار اسد باید هدف مهم باشد.

پیشروی شبه نظامیان داعش به سوی شهر کوبانی (عین العرب) تاکنون موجب فرار بیش از 200 هزار نفر از ساکنان این شهر به سوی مرزهای ترکیه شده است. شبه نظامیان پ‌ک‌ک همچنان به دفاع از این شهر ادامه می دهند.

اردوغان در ادامه گفت: سوریه کوبانی های زیادی دارد. در حلب، لاذقیه، ترکمن ها و سایر مردمی که از کوبانی نجات پیدا کرده اند چه اتفاق خواهد افتاد؟ دولت اسد باید برای یک راهکار واقعی در سوریه هدف قرار گیرد. وی مدعی شد که دولت سوریه مسئول اصلی کشته شدن 250 هزار نفر در جریان درگیری های سال های اخیر در سوریه است.

وی افزود: منطقه پرواز ممنوع و منطقه حائل مرزی باید ایجاد شود. بنابر این در این صورت می توانیم سوری هایی را که وارد خاک ترکیه شده اند در مکان های امنی پناه دهیم.

اردوغان در ادامه تاکید کرد که "همچنین نیروهای میانه رو باید در ترکیه یا داخل آن مناطق امن آموزش داده و تجهیز شوند تا در این صورت بتوانند جنگ علیه دولت سوریه را ادامه دهند.

وی همچنین از ادعاهای پ ک ک در خصوص اینکه دولت ترکیه اقدامات کافی را برای جلوگیری از پیشروی داعش به سوی کوبانی انجام نداده است انتقاد کرد.

وی همچنین از حزب جمهوری خواه ترکیه به خاطر درخواست از مردم برای ریختن به خیابان ها در حمایت از کوبانی انتقاد کرد.


کد خبرنگار : 20