تاریخ : 1393,پنجشنبه 24 مهر14:14
کد خبر : 144988 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش ولایتی به اظهارات وزیر خارجه عربستان

خبرنامه دانشجویان ایران: علی اکبر ولایتی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان گفت: آنچه مسلم است جمهوری اسلامی راه حق خود را در سیاست خارجی، دنبال خواهد کرد و این راه را درمقابله با توسعه بیگانگان در منطقه و دفاع از تمامیت ارضی کشورهای منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه دیدار با نکوین خوان فوک معاون نخست‌وزیر ویتنام عصر دیروز(چهارشنبه 23 مهرماه)، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی و در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان گفت: آنچه مسلم است جمهوری اسلامی راه حق خود را در سیاست خارجی، دنبال خواهد کرد و در این زمینه تحت تاثیر این گونه سخنان قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی طی سال‌های متمادی پس از انقلاب اسلامی گام های بلندی را در زمینه سیاست خارجی برداشته است و در حال حاضر ایران به عنوان بانفوذترین و قوی‌ترین کشور منطقه شناخته می‌شود که دولت دوست و دشمن به این موضوع اقرار می‌کنند.

ولایتی با بیان اینکه ایران همواره از دوستان خود در منطقه مانند عراق، سوریه، لبنان و فلسطین حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: ایران به مبارزه خود با تروریست ادامه می‌دهد و کشورهایی که به تبعیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی از تروریسم در منطقه حمایت می‌کنند، سرانجام متوجه خواهند شد که مرتکب اشتباه شده اند؛ زیرا این تروریسم به خود آنها صدمه خواهد زد، همان طوری که در جاهای دیگر نیز دیدیم.

هر کس در ایجاد زمینه اقدامات تروریستی در منطقه بکوشد، در نهایت نتایج منفی آن گریبان آن کشور را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران راه اصولی خود را در سیاست مستقل، مقابله با توسعه بیگانگان در منطقه و دفاع از تمامیت ارضی کشورهای منطقه ادامه می‌دهد، اظهار داشت: ایران در این زمینه در حمایت از کشورهایی که دوست ایران هستند، درنگ نخواهد کرد.