تاریخ : 1393,یکشنبه 27 مهر13:59
کد خبر : 145231 - سرویس خبری : خبرنامه

انتخابات تحکیم وحدت غیر قانونی نیست

خبرنامه دانشجویان ایران:معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ما به هیچ عنوان اعلام نکردیم که انتخابات غیرقانونی است اما زمانی که انتخابات هر یک از تشکل‌ها برگزار می‌شود می‌بایست به تأیید هیئت نظارت مرکزی برسد و به زودی تاییدیه انتخابات نهایی می‌شود.

سید ضیاء هاشمی در گفتگو با "خبرگزاری دانشجو" در خصوص انتخابات تشکل تحکیم وحدت و بحثی که در خصوص غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات این تشکل از سوی وزارت علوم مطرح شده است، گفت: ما به هیچ عنوان اعلام نکردیم که انتخابات غیرقانونی است اما زمانی که انتخابات هر یک از تشکل‌ها برگزار می‌شود می بایست به تأیید هیئت نظارت مرکزی برسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: انتخابات مجدد دفتر تحکیم وحدت با حضور ناظرین وزارت علوم برگزار شده و گزارش آن نیز ارائه شده است.

وی افزود: برگزاری انتخابات تشکل‌ها مرتبط با چند دستگاه مختلف شامل وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت است بنابراین برگزاری آن نیز با هماهنگی سه دستگاه و حضور نماینده مقام معظم رهبری باید صورت بگیرد.

هاشمی در ادامه بیان داشت: در این خصوص یک جلسه تشکیل شده و بررسی‌ها در حال انجام است و به زودی گزارش آن ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تشکل‌ها پس از برگزاری انتخابات می‌توانند به کار خود ادامه دهند اما رسمیت یافتن تشکل‌ها پس از هر انتخابات منوط به تعیین هیئت مرکزی نظارت است که در خصوص دفتر تحکیم وحدت جلسه مقدماتی تشکیل شده و در جلسات آتی اعلام نظر نهایی در خصوص تایید این انتخابات انجام خواهد شد.