تاریخ : 1393,سه شنبه 20 آبان12:23
کد خبر : 147222 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

معاون معین وزیر علوم می شود؟

فخرالدین دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد +ببانیه بسیج دانشجویی پس از اعلام این خبر

صبح امروز رییس جمهور در نامه ای به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را معرفی کرد. فخر‌الدین احمدی‌دانش آشتیانی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور، گفت: صبح امروز نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس ارائه شد که بر اساس آن احمدی‌دانش آشتیانی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صبح امروز رییس جمهور در نامه ای به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را معرفی کرد.  فخر‌الدین احمدی‌دانش آشتیانی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، پارلمان 10 روز برای بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرصت دارد و به احتمال زیاد صلاحیت این وزیر پیشنهادی سه شنبه یا چهارشنبه هفته آینده بررسی می‌شود.

پس از استیضاح فرجی دانا و سرپرستی محمدعلی نجفی، نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد که با عدم رای عدم اعتماد مجلس مواجه شد. فخرالدین آشتیانی استاد دانشگاه خواجه نصیر، پیش از این معاون مصطفی معین بوده است. گفته شده دانش از مرتبطین نزدیک جبهه منحله مشارکت بوده است؛ وی در فتنه 88 به علت ارتکاب مسائل امنیتی توسط نهادهای ذی ربط احضار گردید و هم اکنون عضو حلقه اصلی جریان فتنه در وزارت علوم به همراه خانیکی، ظریفیان، میلی منفرد و توفیقی است و جلسات محفلی وی بصورت هفتگی و منظم در خصوص سیاست گذاری کلان آموزش عالی برگزار می گردد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با صدور نامه‌ای خطاب به روحانی با بیان اینکه وزیری بدور از حاشیه‌های سیاسی و بری از فعالیت در فتنه 88 برای وزارت علوم معرفی کنید،‌ اعلام کرد: گویی معرفی فردی بی‌حاشیه برای وزارت علوم به آرزویی دست‌نیافتنی بدل شده است.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید، از ابتدای کار دولت یازدهم همواره حاشیه‌های متعددی در رابطه با وزارت علوم همراه بوده است و مکررا به گوش می‌رسید که این وزارتخانه حساس و حیاتی که ارتباط مستقیم با بدنه نخبگانی کشور دارد، تبدیل به یک بنگاه چانه زنی برای افرادی خاص شده تا به وسیله آن بتوانند سهم خود را از دولت حضرتعالی اخذ کنند.

شوربختانه تا به امروز گزینه‌های معرفی شده از سوی دولت، مُهر تاییدی بر این شائبه‌ها و شایعه‌ها شده است و متاسفانه اکنون بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی در این وزارتخانه، کماکان ابهامات و نابسامانی‌ها همچون سایه‌ای شوم بر روی این وزارتخانه گسترده است.

مع الاسف در طی این مدت معرفی چهره‌ای علمی و نخبه و بدون داشتن حاشیه سیاسی برای این وزارتخانه، تنها به آرزویی دست نیافتنی برای جامعه علمی کشور تبدیل شده و تاسف والاتر آنجاست که علی رغم توصیه‌های متعدد مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری قوا با یکدیگر، نامشخص ماندن وزیر برای این وزارتخانه و معرفی چهره‌های نامناسب که گاها حضور فعال در پروژه براندازی جمهوری اسلامی در فتنه 88 داشته‌اند، به معضلی در ارتباط  مجلس و دولت مبدل شده است.

دولت یازدهم با وجود توصیه‌های مکرر نمایندگان ملت و با توجه به مشخص بودن دغدغه‌های نمایندگان، مجددا با معرفی چهره‌های حاشیه‌ساز بر طبل اختلاف با مجلس کوبیده است.

جناب آقای رئیس جمهور!

با توجه به مقدماتی که ذکر شد، لازم می‌دانیم که بار دیگر مطالبه صریح و مشخص دانشجویان را یاد آور شویم و متذکر شویم که این حجم از نابسامانی در این وزارتخانه حساس که به واسطه نامشخص بودن مسئولین این وزارتخانه بوجود آمده است،از سوی جامعه دانشگاهی غیر قابل پذیرش بوده است.

در همین راستا از ریاست محترم جمهور مطالبه می‌شود تا با معرفی فردی نخبه به همراه سابقه مدیریتی و اجرایی مناسب و همچنین به دور از حاشیه های سیاسی و بری از فعالیت در فتنه88 به مجلس معرفی شود تا پایانی باشد برای دوران نابسامانی‌ها و ناکار آمدی‌هایی که نتایج تلخ آن در پیشرفت کشور ،سالیان بعد روشن و معلوم خواهد شد.