تاریخ : 1393,پنجشنبه 29 آبان23:11
کد خبر : 148101 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ورود مباحث دریایی به کتب دانش‌آموزان

خبرنامه دانشجویان ایران: شرقی گفت: طی گفتگو با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش، مباحث دریایی و اقیانوس وارد کتب دانش‌آموزن می‌شود.

شرقی دبیر اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کمک علمی به اجرای طرح "امکان سنجی و تولید محتواهای مربوط به اقیانوس شناسی در ابعاد دانشی و فرهنگ سازانه جهت ارائه در کتابهای درسی یکی از دستاوردهای این اتحادیه است.

وی افزود: ورود مطالب مربوط به دریا و اقیانوس کتابهای درسی یکی از اقدامات مهم در جهت آشنایی دانش‌آموزان و مردم با اهمیت دریاها و اقیانوس‌ها است که تا قبل از اجرای این طرح بحث دریا و اقیانوس در کتابهای درسی بسیار کمرنگ بود؛ به نحوی که در کتاب سوم راهنمایی تنها کلیاتی درباره اقیانوس‌های دنیا ذکر شده بود و در کتاب زمین‌شناسی سال سوم متوسطه یک فصل راجع به آب وجود داشت که در آن در مورد اقیانوس‌ها اشاراتی شده بود.

شرقی تصریح کرد: با ایجاد ارتباط و گفتگو با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی ـآموزش وزارت آموزش و پژوهش به منظور ورود به بحث دریا و اقیانوس در کتاب‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی و اجرای طرح "امکان‌سنجی و تولید محتواهای مربوط به اقیانوس شناسی در ابعاد دانشی و فرهنگسازانه جهت ارائه در کتابهای درسی" مطالب زیادی در حوزه علوم دریایی و اقیانوسی وارد کتابهای مقاطع مختلف تحصیلی شده است.