تاریخ : 1393,شنبه 01 آذر13:26
کد خبر : 148170 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مجازات «زیدان» لغو شد

خبرنامه دانشجویان ایران: دادگاه عالی ورزش حکم محرومیت کاپیتان پیشین تیم ملی فرانسه را از مربیگری در تیم دوم فوتبال باشگاه رئال مادرید لغو کرد.

به گزارش مارکا، فرجام خواهی سران باشگاه رئال مادرید از دادگاه عالی ورزش (CAS) نتیجه داد و این دادگاه حکم محرومیت زین الدین زیدان، سرمربی فرانسوی تیم دسته سومی رئال مادرید کاستیا را به خاطر نداشتن مدرک مربیگری را لغو کرد.

با ابطال مجازاتی که فدراسیون فوتبال فرانسه برای زیدان در نظر گرفته بود، اسطوره فوتبال فرانسه دوباره خواهد توانست به صورت دائمی به نیمکت تیم فوتبال دوم باشگاه رئال مادرید برگردد و این همان چیزی بود که سران کهکشانی‌ها امیدوار به رخ دادن آن بودند.

باشگاه رئال مادرید برای تبرئه کردن زیدان مدارکی از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه به دادگاه عالی ورزش ارائه کرد دال بر اینکه کاپیتان پیشین خروس‌ها هم اکنون دارای مدرک A مربیگری یوفا و مشغول سپری کردن دوره‌‌های مخصوص کسب مدرک مربیگری حرفه‌ای این اتحادیه است.

دادگاه عالی ورزش حکمی در خصوص اتهام اصلی که فدراسیون فوتبال اسپانیا به زیدان نسبت داده بود (ایفای نقش به عنوان سرمربی در شرایطی که در اسناد باشگاه سمت او کمک مربی عنوان شده) اشاره‌ای نکرده است.

علاوه بر لغو مجازات زیدان، مجازات دستیار او سانتیاگو سانچس که برای او نیز محرومیتی سه ماه در نظر گرفته شده بود، بخشیده شده است. با این حال باشگاه رئال مادرید هنوز ملزم به پرداخت جریمه نقدی است که فدراسیون فوتبال اسپانیا برای این باشگاه درنظر گرفته است.