تاریخ : 1393,جمعه 21 آذر17:02
کد خبر : 150552 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اتمام عملیات خروج زائران از مرز

خبرنامه دانشجویان ایران: رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اعلام خروج بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر حسینی از کشور از پایان عملیات خروج زائران از مرز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم رضایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای خروج زائران اربعین حسینی از کشور گفت: برابر آخرین آمارها بیش از یک میلیون و سیصد هزار زائر از مرزهای کشورمان وارد عراق شده‌اند.

وی با بیان اینکه عملیات خروج زائران از مرز به سمت عراق متوقف شده و دیگر کسی از مرز خارج نمی‌شود، اظهارکرد: خروج زائران از سه مرز مهران ، شلمچه و چزابه انجام می‌شد و در حال حاضر با توجه به اینکه کمتر از نصف روز تا روز اربعین باقی مانده دیگر ترددی به سمت عراق انجام نمی‌شود، چراکه عملا امکان رسیدن به کربلا در این مدت کم وجود ندارد.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با بیان اینکه شماری از زائران نیز در حال بازگشت از مرز هستند و امکان خروج از کشور را پیدا نکردند، به ایسنا گفت: از حدود 20 روز قبل که سفرها به سمت کربلا آغاز شد همکاران من در پلیس مهاجرت و گذرنامه تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به زائران انجام دادند و هدف ما این بود در کوتاهترین زمان ممکن به زائران خدمت رسانی شود اما نبود یکسری زیرساخت‌ها و امکانات به ویژه در خاک کشور عراق تردد زوار را با تاخیر همراه کرد.