تاریخ : 1393,یکشنبه 23 آذر17:39
کد خبر : 150720 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه ای به علی لاریجانی؛

مبارزه با فساد نیازمند دخالت رهبری و تشکیل نهادی فراقوه ای نیست؛ مساله عدم اراده مسئولین و عدم احترام به قانون است

جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به علی لاریجانی تصریح کرده است: مبارزه با فساد در کشور نیازمند دخالت مقام معظم رهبری و تشکیل نهادی فراقوه ای برخلاف قانون اساسی نیست. مساله فساد در کشور به زعم شما یک بن بست است ولی به واقع این مساله محصول عدم اراده مسئولین و عدم احترام به قانون است.

خبرنامه دانشجویان ایران: جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه ای خطاب به رئیس مجلس نوشت: مبارزه با فساد در کشور نیازمند دخالت مقام معظم رهبری و تشکیل نهادی فراقوه ای برخلاف قانون اساسی نیست. مساله فساد در کشور به زعم شما یک بن بست است ولی به واقع این مساله محصول عدم اراده مسئولین و عدم احترام به قانون است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این نامه که از سوی پایگاه اطلاع رسانی جنبش عدالتخواه دانشجویی منتشر شده است با یادآوری پیام اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با فساد اقتصادی خطاب به علی لاریجانی می نویسد:  روز دوشنبه ۱۷ آذرماه در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد شما به درستی از تشکیل بنگاه های اقتصادی توسط بخش های اداری و همین طور بنگاه داری بانک ها انتقاد کردید. شما در بخش دیگری از سخنان تان با این استدلال که قوای سه گانه توان مقابله با فساد را ندارند چنین نتیجه گرفته اید که «ما می‌توانیم در این زمینه از ولایت فقیه برای حل بن‌بست‌ها استفاده کنیم، پس باید یک سازمان و جایگاهی برای پیشگیری از فساد و جرم وجود داشته باشد تا در این زمینه مطالعه کرده و بر تمامی قوا نظارت داشته باشد.»

این بیانیه با بیان اینکه «تشکیل بنگاه های اقتصادی در زیر مجموعه نهادهای قانونی کشور از ابتلائات امروز نظام است که متاسفانه همه گیر شده است» و نیز با اشاره به فعالیت بانک انصار، بانک حکمت، بانک قوامین، و بانک دی و موسسه مالی و اعتباری میزان می نویسد: همگی مشغول عظیم ترین فعالیت های اقتصادی خارج از ماموریت های قانونی سازمان مربوطه و بدون کنترل های قانونی دیوان محاسبات هستند. اخیرا نیز متاسفانه دستگاه قضایی برای اینکه از این گردونه عقب نماند اقدام به تاسیس بنیاد تعاون نموده است. 

این نامه می افزاید: اگر به خاطر داشته باشید در ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ بسیج دانشجویی شش دانشگاه تهران در نامه ای به شما خواستار پاسخگویی در خصوص تشکیل تعاونی مسکن مجلس شورای اسلامی و تغییر کاربری ۱۶ هزار متر مربع از اراضی واقع در ارتفاعات سوهانک و ساخت برج های ۳۵ طبقه در آن شدند. متاسفانه شما هیچ پاسخی به این نامه ندادید. در این نامه خطاب به شما تصریح شده بود که «شما به عنوان رئیس مجلس نسبت به این موضوع مسئولیت دارید و باید هر چه زودتر از این ساخت و ساز جلوگیری نموده و با انحلال این تعاونی جلوی آسیب به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی در افکار عمومی را بگیرید.»

جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به علی لاریجانی تصریح کرده است: مبارزه با فساد در کشور نیازمند دخالت مقام معظم رهبری و تشکیل نهادی فراقوه ای برخلاف قانون اساسی نیست. مساله فساد در کشور به زعم شما یک بن بست است ولی به واقع این مساله محصول عدم اراده مسئولین و عدم احترام به قانون است.

این نامه تاکید کرده است: برای شروع از شما مطالبه جدی داریم که در اجرای درخواست بسیج دانشجویی در سال گذشته و با تصمیم قاطع و بدون ملاحظه، بساط این تعاونی و تمام فعالیت های اقتصادی در زیر مجموعه مجلس شورای اسلامی را برچینید.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی
جنبش عدالتخواه دانشجویی


کد خبرنگار : 22