تاریخ : 1393,یکشنبه 07 دي19:01
کد خبر : 152202 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

فتنه ۸۸ زمینه‌ساز ترور دانشمندان هسته‌ای شد

در واقع اینها در دهه اول انقلاب کلاف سر درگمی در مقابل با نظام اسلامی بودند اما در دهه های دوم و سوم خود، امکانات شان را بازیابی و ساماندهی کردند و از این رو در قضیه فتنه 88 تمام ظرفیت شان را برای فروپاشی نظام اسلامی به کار گرفتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: در فتنه سال ۸۸ به دلیل مشغول شدن دستگاه های امنیتی به مهار فتنه بستر مناسبی برای دشمنان به منظور شناسایی و ترور دانشمندان ایرانی از جمله دانشمندان هسته ای فراهم شد.

رضا خدری، نویسنده، استاد دانشگاه و  تحلیل گر مسائل فرهنگی و اجتماعی در گفت وگو با سایت طنین یاس با ابراز تأسف از اینکه  فتنه 88  زمینه ساز ترور دانشمندان هسته ای شد، اظهار داشت: در فتنه سال 88 به دلیل مشغول شدن دستگاه های امنیتی به مهار فتنه بستر مناسبی برای دشمنان به منظور شناسائی و ترور دانشمندان ایرانی از جمله دانشمندان هسته ای فراهم شد.

وی افزود: فتنه سال 1388 یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر انقلاب اسلامی بود. فتنه ای که در واقع شبیه جنگ احزاب بود و تمام دشمنان اسلام، انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری زیر چتر جریانی که انفاقا مدعی خط امام بودند با هدایت و تحریک سازمان های جاسوسی غربی به ویژه آمریکا،صهیونیست ها و انگلیسی ها قصد فروپاشی نظام را از داخل داشتند.

وی با بیان اینکه دشمنان و وطن فروشان در فتنه 88 بسیار حساب شده و دقیق عمل کردند، افزود: یقینا سازمان دهی دشمن در توطئه  علیه  نظام دقیق تر از دوره حضرت امام بود چرا که در زمان امام و بعد از فروپاشی رژیم ستمشاهی وابسته به غرب و پس از تسخیر لانه جاسوسی تمام ساختار و سازمان غرب در ایران فروریخته بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در واقع اینها در دهه اول انقلاب  کلاف سر درگمی در مقابل با نظام اسلامی بودند اما در دهه های دوم و سوم خود، امکانات شان را بازیابی و ساماندهی کردند و از این رو در قضیه فتنه 88 تمام ظرفیت شان را برای فروپاشی نظام اسلامی به کار گرفتند.

خدری در ادامه این مطلب افزود: علیرغم خساراتی که فتنه گران به سردگی  میرحسین موسوی و مهدی کروبی،منافقین و استکبار جهانی  در ایران اسلامی ببار آوردند و مدتی توانستند خوراک  ماهواره ها و رسانه های ضد انقلاب را تغذیه  کنند و از طرفی عده ای جوانان فریب خورده مملکت را به دنبال خودشان کشاندند اما تحت درایت حکیمانه مقام معظم رهبری و هشیاری امت شهید پرور ایران این فتنه شکست خورد و این جریان فتنه انگیز به زباله دان تاریخ سپرده شد.

این تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: مردم زمانی که دیدند فتنه گران حتی به مقدسات دینی شان هتک حرمت می کنند و از هیچ کار خلافی ابائی ندارند در تاریخ 9 دی ماه به پا خواستند و درس عبرتی به فتنه گران دادند که تا ابد بر صفحات زرین تاریخ ایران اسلامی  می درخشد.

این نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در ادامه تصریح کرد: حماسه 9 دی یکی از روزهای الهی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، رهبر معظم انقلاب نیز در مورد حماسه مردمی در روز نهم دی چنین فرمودند: حضور مردم و ایمان دینی  دو عنصر برجسته حماسه نهم دی ماه 88 بود.