تاریخ : 1393,سه شنبه 14 بهمن12:32
کد خبر : 156783 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جلسه امروز شورای عالی کار لغو شد

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست امروز شورای عالی کار که قرار بود با حضور وزرای صنعت، معدن، تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد برگزار شود، لغو شد.

به گزارش فارس، در 3 نشست قبلی شورای عالی کار نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت به عنوان 3 ضلع اصلی برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در مورد میزان افزایش دستمزد در سال 94 به توافق نرسیدند.

بر اساس این گزارش با توجه به اتمام سال 93 و لزوم تعیین میزان افزایش حداقل مزد کارگران برای سال آتی اعضای شورای عالی کار باید تا پایان بهمن‌ماه و یا اوایل اسفند به جمع‌بندی برسند.

امروز طبق اعلام اعضای شورای عالی کار قرار بود نشستی با حضور وزرای اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن، تجارت برگزار شود که طبق اطلاعات کسب شده این نشست برگزار نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، حداقل مزد کارگران در سال جاری 608 هزار و 900 تومان تعیین شده بود که این میزان نسبت به خط فقر شکاف بسیار زیادی دارد چرا که طبق اعلام مراجع رسمی دولتی حقوق ماهانه کمتر از ۱.۶میلیون تومان زیر خط فقر به حساب می‌آید.

کارگران و نمایندگان آنان در شورای عالی کار پیشنهاداتی در مورد افزایش قدرت خرید و برای تامین سبد معیشتی با توجه به تورم شدید سال‌های گذشته و عدم افزایش حقوق نسبت به آن حداقل دستمزد سال آینده بیش از 30 درصد افزایش یابد.