تاریخ : 1393,سه شنبه 28 بهمن15:08
کد خبر : 158304 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دو شاخصه اصلی گفتمان انقلاب از نگاه جلیلی

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی شهردار مشهد‌مقدس گفت: مقابله با تحجر و ظلم دو شاخصه اصلی گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش تسنیم، وحید‌ جلیلی صبح امروز در همایش بیداری دانشجویی و تمدن‌سازی نوین اسلامی در سالن آمفی تئاتر دانشکده دندان پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار داشت: تمام پیام‌هایی که امام خمینی(ره) در سال آخر عمر خود نوشتند استراتژیک و کاربردی هستند.

وی با اشاره به تاکید امام در رابطه با انتقال انقلاب به آیندگان و نسل جوان گفت: امام همواره تاکید داشتند که باید بر بدنه این نظام و انقلاب تمرکز کرد زیرا می توان با تقویت آن رویداد انقلاب را آسان تر به نسل‌های آینده نشان دهیم.

وی با بیان اینکه تحجر و ظلم دو عامل اصلی برخاستن انقلاب اسلامی بود خاطرنشان کرد: امام ‌خود به عنوان موسس و رهبر این انقلاب به صراحت می‌گوید که انقلاب ما در راستای مبارزه با تحجر و ظلم برخاسته ‌و یکی از دلایل اصلی پیروزی ما نیز در این نبرد بر حق بود فعالیتمان بوده است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد ادامه داد: امام خمینی (ره) در تمام طول به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی، قدم در راه تثبیت و جایگزینی اسلام ناب محمدی به جای اسلام آمریکایی و غرب زده گذاشته‌اند و سرانجام در نبرد حق علیه باطل پیروز شدند.

جلیلی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلام ناب باید شناخته شود گفت: از زاویه دید امام خمینی(ره) نبرد انقلاب، مبارزه‌ای بین دو اسلام بود که نهایتا اسلام برحق و ناب محمدی به پیروزی رسید.

وی با اشاره به تببین اسلام توسط امام (ره) گفت: امام خمینی(ره) دو شاخص مهم را برای اسلام ناب عنوان کرده‌اند که یک ایستادگی در برابر ظلم و دومی مبارزه با تحجر و تقدس‌گرایی است.