تاریخ : 1393,سه شنبه 12 اسفند12:11
کد خبر : 159791 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

شب گذشته برگزار شد؛

مراسم وداع با 2 شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی سمنان +عکس

مراسم وداع با دو شهید گمنام که به‌تازگی در منطقه جزیره مجنون تفحص شده‌اند، در مسجد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور پرشور دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه و مردم شهیدپرور شهرستان سمنان برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم وداع با دو شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور دانشجویان و مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم وداع با دو شهید گمنام که به‌تازگی در منطقه جزیره مجنون تفحص شده‌اند، در مسجد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور پرشور دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه و مردم شهیدپرور شهرستان سمنان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار شاهچراغی فرمانده سپاه استان سمنان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و دانشجویان  دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، گفت: دانشگاه مکانی است که باید به معنویت وجود شهدای گمنام مزین گردد. من به نوبه خود از مسئولین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که موجبات حضور دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس را در این دانشگاه فراهم نموده اند، تشکر می‌نمایم.

سردار شاهچراغی افزود: امروز اگر این مردم ولایتمدار بخواهند به مولا و آقای خویش اقتدا کنند باید از راهی که شهدا توصیه کرده‌اند پیروی کنند و از رهبری و ولایت فقیه تبعیت همه جانبه داشته باشند.

سپس حجت الاسلام والمسلمین میر اکبری با اشاره به شخصیت سیاسی حضرت زهرا(س) و اعتراضات سیاسی این مادر بزرگوار، بیان داشت: گریه‌های حضرت زهرا (س) رنگ و بوی حمایت از جانشین پیامبر(ص) داشت.

حجت الاسلام والمسلمین میر اکبری با اشاره به فلسفه قیام عاشورا، برگزاری مراسم و مجالس گرامیداشت شهدا را فوق العاده با ارزش و تداوم بخش راه شهیدان عنوان نمود.

گفتنی است: دو شهید گمنام پس از طواف در حرم امامزاده یحیی (ع) بر دستان مردم ولایتمدار سمنان به مسجد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، جهت مراسم شب زنده داری مسئولین، کارکنان و دانشجویان انتقال یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در این مراسم با اشاره به حضور معنوی دو شهید والامقام در دانشگاه گفت: در این مجلس نورانی ما میزبان دو شهید گمنام هستیم که بلکه با عرض ارادت به آن‌ها گوشه‌ای از دین خود را به آن‌ها ادا کنیم.

مهدی شادنوش افزود: شهدا سرمایه ملی هستند که رنگ و بوی خدایی دارند؛ شهدا نه‌تنها متعلق به ملت ایران، بلکه متعلق به همه آزادگان جهانند.

شادنوش گفت: جامعه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به خود می‌بالد و مفتخر است که چنین فرصتی پدید آمد تا حضور این عزیزان را در جمع خود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: تا دیروز خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اگر 6 شهید تقدیم ایران عزیز و اسلام کرده بود، از امروز هشت شهید دارد و جامعه دانشگاهی می‌خواهد از این دو شهید به‌عنوان خانواده خود یاد کند.

لازم به ذکر است؛ این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعلی‌اکبری، دکلمه‌خوانی یکی از دانشجویان، مداحی و سینه‌زنی تا پاسی از شب ادامه داشت و در پایان دانشجویان از نزدیک با پیکر مطهر این دو شهید وداع کردند.