تاریخ : 1394,دوشنبه 07 ارديبهشت15:25
کد خبر : 164928 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

فیلم:: چرا توسعه فرهنگ و سیاست در ایران تجلیات مادی است؟

در ایران وقتی از توسعه حرف می زنیم، بیشتر تجلیات مادی آن به ذهنمان می رسد؛ برج های بلند، اتوبان ها و پیشرفت صنعتی را نمادهایی از توسعه می دانیم و کمتر کسی به ذهنش می رسد که مسائل معنوی و اخلاقی مانند وقت شناسی، نظم و ... هم جزو نمادهای توسعه است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در شرایط کنونی می بینیم که موضوعی مانند پزشکی در کشور ما توسعه یافته است؛ در زمینه های مختلف پزشکی فوق تخصص های گوناگون داریم و کارها تخصصی شده است، اما در عرصه فرهنگ و هنر این تخصصی شدن را نمی بینیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ایران وقتی از توسعه حرف می زنیم، بیشتر تجلیات مادی آن به ذهنمان می رسد؛ برج های بلند، اتوبان ها و پیشرفت صنعتی را نمادهایی از توسعه می دانیم و کمتر کسی به ذهنش می رسد که مسائل معنوی و اخلاقی مانند وقت شناسی، نظم و ... هم جزو نمادهای توسعه است.

این در حالی است که هنرمندان با به تصویر کشیدن این گونه نمادها می توانند در بسط و گسترش مفهوم توسعه نقش آفرینی کنند. توسعه سیاسی به افزایش ظرفیت و کارایی در یک نظام سیاسی منجر می شود. می توان گفت توسعه سیاسی یک ابزار است نه یک هدف و اگر توسعه سیاسی اتفاق بیفتد، زمینه پیشرفت کشور در سایر عرصه ها فراهم می شود.

این سخنرانی 24 دی 1393، در چهارمین نشست از سلسله نشست های «هنر و توسعه» با موضوع «هنر و توسعه سیاسی(تحکیم و ثبات سیاست داخلی-نفوذ در حوزه سیاست خارجی)» در سالن سلمان هراتی حوزه هنری ایراد شده که توسط مجموعه سیما فکر منتشر شده است.

بخــــش اول

دانـــلـــود

*********

بخش دوم

دانلـــود


کد خبرنگار : 16