تاریخ : 1394,چهارشنبه 09 ارديبهشت20:30
کد خبر : 165191 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جزییات اعتکاف دانشجویی مسجد دانشگاه تهران

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیر مسجد دانشگاه تهران به شرح جزئیات برنامه اعتکاف در این دانشگاه پرداخت.

عابدی در تشریح برنامه روز اول اعتکاف گفت: شنبه 13 رجب، مناجات سحر از ساعت دو الی سه بامداد توسط حاج مهدی سماواتی قرائت شده و نماز صبح نیز ساعت 4:20 دقیقه به امامت حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خوانده می شود.

وی در ادامه بیان کرد: ساعت 11:30 الی 12:30 روز شنبه، حجت الاسلام پناهیان سخنران مسجد دانشگاه تهران خواهد بود و نماز ظهر و عصر نیز توسط حجت الاسلام قاضوی اقامه می شود.

مدیر مسجد دانشگاه تهران با اعلام اینکه هر روزه حلقه معرفت برگزار می شود، تصریح کرد: این حلقه روز اول اعتکاف از ساعت 17 الی 18.30 با حضور حجت الاسلام رجائی برگزار شده و سپس حاج ماشاءالله عابدی مناجات عصر را می خواند و نماز مغرب و عشا خوانده می شود.

وی ادامه داد: در ایام اعتکاف و هر روز ساعت 6 الی 10 صبح زمان خلوت و استراحت معتکفین بوده و ساعت 11 الی 11:30 نیز قرآن تلاوت می شود.

عابدی درباره برنامه 14 اردیبهشت -روز دوم اعتکاف- توضیح داد: برنامه با مناجات سحر توسط حاج سعید حدادیان آغاز می شود و پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی، معتکفین مانند روز گذشته تا ساعت 12 به استراحت و قرائت قرآن می پردازند.

وی افزود: ساعت 11:30 الی 12:30، حجت الاسلام قمی سخنران مسجد دانشگاه تهران خواهد بود و پس از آن نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام قرائتی اقامه می شود.

به گفته وی، حلقه معرفت روز یکشنبه با حضور حجت الاسلام حسینی برگزار شده و مناجات عصر روز دوم نیز توسط حجت الاسلام کرمی نیا قرائت می شود.

مدیر مسجد دانشگاه تهران قرائت دعای سحر روز پایانی اعتکاف را توسط حاج رضا بکایی اعلام کرد و گفت: نماز صبح به امامت حجت الاسلام محمدیان اقامه می شود. همچنین سخنرانی از ساعت 11:30 الی 12:30 توسط ایت الله حائری شیرازی انجام خواهد شد.

عابدی با بیان اینکه نماز ظهر و عصر روز سوم با حضور حجت الاسلام قرائتی اقامه می شود، ادامه داد: ساعت 13.15 الی 20.30 دعای ام داوود قرائت شده و نهایتا با برگزاری نماز مغرب و عشا و صرف افطاری، اعتکاف در ساعت 20:40 با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می‌رسد.


کد خبرنگار : 19