تاریخ : 1394,چهارشنبه 16 ارديبهشت18:34
کد خبر : 165729 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

واکنش واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت به اظهارات باهنر؛

گفته‌اید که «نماینده برای تبلیغ نیاز به هزینه دارد»؛ این فرد همان بهتر که نماینده نشود

واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت در نامه ای سرگشاده به محمدرضا باهنر، نماینده مجلس عنوان کرد: به نظر ما آن نماینده ای که می خواهد با پول این و آن وارد مجلس شود همان بهتر که نماینده نشود. چون این فرد نماینده ملت نخواهد بود بلکه نماینده فرد یا جریانی خاص خواهد بود که منافع آنها را دنبال می کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت در نامه ای سرگشاده به محمدرضا باهنر، نماینده مجلس عنوان کرد: هر پولی حتی با عنوان هدیه ، پاسخی دارد که این پاسخ در بهترین حالت منجر به این خواهد شد که نمایندگان ملت در اجاره شخص یا افرادی باشند و از وظایف ملی و وکالتی خود بازمانند. به نظر ما آن نماینده ای که می خواهد با پول این و آن وارد مجلس شود همان بهتر که نماینده نشود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در بخشی از این نامه آمده است: نمایندگان محترم به ازای چه کاری پول دریافت می کنند. اگر پاسخ این است که به ازای ارائه خدمتی است سوال دیگری به ذهن می آید که مگر خدمت در کسوت نمایندگی وظیفه نیست که باید در قبال آن پول پرداخت گردد؟ حتی اگر پول دریافتی توسط نمایندگان عنوان هدیه نیز داشته باشد مذموم است و یادآور امر مبتذلی و غیر شرعی ای به نام رشوه است که همواره منع شده است.

متن کامل نامه در زیر می آید:

برادر عزیز و ارجمند جناب آقای دکتر محمدرضا باهنر

با خبر شدیم حضرتعالی دریکی از مصاحبه هایتان در نشست خبری روز کارگر فرموده اید که «نماینده مجلس برای تبلیغ نیاز به هزینه دارد که البته در هر دوره‌ای متفاوت است و درصد کمی از نماینده‌ها هستند که خود هزینه انتخاباتی خود را پرداخت می‌کنند، ولی مابقی کاندیداها، چه آنهایی که انتخاب می‌شوند و چه نمی‌شوند برای هزینه‌های انتخاباتی کمک می‌گیرند.»

 این سخن با فرض اینکه اثباتی بر واقعیتی به نام پول کثیف نباشد حداقل نشان از تایید غیر رسمی دریافت پول توسط نمایندگان قبل و بعد از انتخابات است، سوالی که در این میان برای مخاطب مطرح می شود این است که آیا نمایندگان محترم به ازای چه کاری پول دریافت می کنند. اگر پاسخ این است که به ازای ارائه خدمتی است سوال دیگری به ذهن می آید که مگر خدمت در کسوت نمایندگی وظیفه نیست که باید در قبال آن پول پرداخت گردد؟ حتی اگر پول دریافتی توسط نمایندگان عنوان هدیه نیز داشته باشد مذموم است و یادآور امر مبتذلی و غیر شرعی ای به نام رشوه است که همواره منع شده است. به هر حال هر پولی حتی با عنوان هدیه ، پاسخی دارد که این پاسخ در بهترین حالت منجر به این خواهد شد که نمایندگان ملت در اجاره شخص یا افرادی باشند و از وظایف ملی و وکالتی خود بازمانند. به نظر ما آن نماینده ای که می خواهد با پول این و آن وارد مجلس شود همان بهتر که نماینده نشود. چون این فرد نماینده ملت نخواهد بود بلکه نماینده فرد یا جریانی خاص خواهد بود که منافع آنها را دنبال می کند.

در جای دیگری گفته اید: «آقای رحیمی در ۳ سال قبل چهار، پنج میلیون به کاندیدایی هم داده باشد همان نرخ و همان پول بخش بسیار کمی از هزینه‌های تبلیغاتی است که ممکن است نماینده زمانی که وی در کسوت رئیس دیوان محاسبات یا معاون رئیس جمهور بوده از آقای رحیمی دریافت کرده باشد. این مسئله اشکال و مانعی ندارد ولی اینکه آقای رحیمی این پول را از کجا آورده باید سوال شود و به نظر من نماینده‌هایی که پول گرفتند اتهامی ندارند و کسانی که پول می‌گیرند باید دقت کنند که منبع آنها پول کثیف نباشد» در همان مصاحبه بیان شده است که ضمنا این که گفته می شود پول گیرنده گناهی ندارد و تنها کسی که پول می دهد می دهد گناهکار است این حرف نیز ازنظر ما درست نیست چرا که کسی که پول می گیرد همان قدر باید مواظب باشد که یک فردی که پول می دهد مواظب است تا پول رد وبدل شده حلال باشد. این امر برای سلامت اداری در هر بخشی لازم و ضروری است. ضمنا از نظر ما هرچه بیشتر مساله پولهای کثیف مطرح می شود بوی تعفن آن بیشتر و بیشتر می پیچد.

آن چه امروز آرزویش را داریم داشتن مجلسی است که پاسدار حقوق و ارزشهای انسانی مردم عزیزمان باشد. به نظر می آید برای اینکه هرپولی به عرصه رقابتهای انتخاباتی وارد نشود باید حوزه های انتخابیه کوچکتر و منطقه ای گردد. به طوری که هر فردی بتواند تنها در یک منطقه ی کوچک کاندیدا شود و مناطق انتخابیه نیز همپوشانی نداشته باشند این گونه می توان ضمن کاهش هزینه تبلیغات و انتخابات ، شناخت بیشتری از کاندیداهای عاید مردم نمود و در انتخاب افرادی مستقل و به دور از ارتباطات سیاسی مجلسی ساخت در شان ملت ایران اسلامی. به امید روزی که منتخبین مجلس نمایندگان آحاد مجلس باشند.


کد خبرنگار : 22