تاریخ : 1394,پنجشنبه 24 ارديبهشت14:54
کد خبر : 166417 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

واکنش معاون وزیر به اعتراض دانشجویان علوم اقتصادی

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم در برنامه حذف و اضافه به تشریح روند ادغام دانشگاه علوم اقتصادی و خوارزمی و نتیجه نهایی اعتراضات دانشجویان در این باره پرداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر نصیری قیداری با اشاره به جلسه اخیری که در مجلس برگزار شد، گفت: بنابر قولی که به نمایندگان دانشجویان دادیم، دوشنبه ساعت 10صبح جلسه‌ای با حضور سه نفر از نمایندگان دانشجویان علوم اقتصادی و معاون آموزشی وزارت علوم برگزار شد. در این جلسه دغدغه دانشجویان مطرح شد و برای آنان کمیته‌ای زیر نظر معاون آموزشی وزارت علوم تشکیل شد تا در آن کمیته، دغدغه‌های دانشجویان مانند غیبت و امتحان و ... بررسی شود.

وی همچنین با اشاره به مصوبه الحاق دانشگاه علوم اقتصادی با یکی دیگر از دانشگاه ها تصریح کرد: در این مصوبه آمده که این دانشگاه در یکی از دانشگاه های تهران ادغام شود و ما موظفیم مصوبات قانونی را اجرا کنیم. ادغام نیز باید با توافق دو دانشگاه صورت گیرد. در این راستا دانشگاه تهران و شهید بهشتی برای ادغام اعلام آمادگی نکردند و دانشگاه علامه نیز ادغام را نپذیرفت. در نهایت بنابر اعلام آمادگی دانشگاه خوارزمی و موافقت علوم اقتصادی، ادغام انجام شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم در پاسخ به برخی شبهات درباره اینکه دانشگاه خوارزمی در البرز مستقر است و ادغام علوم اقتصادی با آن خلاف مصوبه شوراست، اظهار کرد: دانشگاه خوازمی و به خصوص مقطع کارشناسی ارشد آن در تهران واقع بوده و توسعه آن در البرز است. چنانچه دانشگاه تهران نیز در تهران مستقر است ولی جاهای دیگری طرح توسعه دارد.

نصیری قیداری درباره ادغام دو دانشگاه در ایام عید و عوض شدن سر در دانشگاه بدون اطلاع دانشجویان بیان کرد: قرار نیست پافشاری کنم هرآنچه انجام شده حق بوده است. در نحوه اجرای ادغام سلیقه خوب به کار گرفته نشده است و ما موظفیم اگر در اجرای قانون موانعی وجود دارد آنها را از سر راه برداریم.


کد خبرنگار : 20