تاریخ : 1394,سه شنبه 05 خرداد21:02
کد خبر : 167557 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بحران های خانواده های کم جمعیت را در افق ببینید

مستند "ایران ۲۰۰ میلیون" با موضوع لزوم توجه به افزایش جمعیت و ازدیاد نسل، از شبکه افق پخش می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: مستند "ایران ۲۰۰ میلیون" با موضوع لزوم توجه به افزایش جمعیت و ازدیاد نسل، از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه افق، در حال حاضر جمعیت ایران همانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه به‌ دنبال کاهش مداوم و مستر افزایش امید به زندگی ، تغییرات اساسی و مهمی را در ساختار سنی خود تجربه می‌کند که این تغییرات دارای ملاحظات اقتصادی، اجتماعی مهمی از نظر سیاستگذاری اقتصادی و اجتماعی است.
 
 طی دهه اخیر، جمعیت واقع در سنین زیر ۱۵سال‌رو به کاهش است و در مقابل تعداد جمعیت جوان و در سن کار‌ رو به افزایش نهاده است، همچنین سرعت سالخوردگی جمعیت با آهنگی آرام‌ رو به افزایش است که خطرات و هشدارهای فراوانی را برای ما به همراه دارد.
 
مستند "ایران ۲۰۰ میلیون" با موضوع افزایش جمعیت، برخی دلایل موجود برای کم بودن تعداد فرزندان که همگی اقتصادی هستند را  مطرح می کند و دیدگاه های اجتماعی، اقتصادی و دینی کارشناسان را در دفاع از ازدیاد نسل بیان می کند.
 
مستند "ایران ۲۰۰ میلیون" به کارگردانی مجید تجرد ساعت ۱۹:۳۰ روز سه شنبه پنجم خرداد از شبکه افق پخش می شود و علاقمندان می توانند تکرار آن را ساعت ۳۰ دقیقه بامداد همان شب و ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۴:۳۰ روز بعد تماشا کنند.

کد خبرنگار : 32