تاریخ : 1394,یکشنبه 17 خرداد19:39
کد خبر : 168845 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

هواپیمای 6 نفره ایرانی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از عرضه هواپیمای ۶ نفره ساخت داخل تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تسنیم، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درباره فعالیت‌های بومی‌سازی در حوزه صنعت هوایی کشور، گفت: رشد صنایع هوایی کشور در سه دهه اخیر بسیار خوب بوده و به کمک توانمندی متخصصان داخلی، صنعت ساخت هواپیماهای دو، چهار و 6 نفره بومی سازی شده است.

وی افزود: هواپیماهای 6 نفره تا پایان امسال بهره‌برداری و عرضه خواهد شد تا در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه رشد ایران در صنعت هوایی سرعت زیادی دارد، افزود: با توجه به اینکه متخصصان توانمندی در این حوزه داریم باید از آنها استفاده کنیم و صنعت هوایی را به نقطه قابل قبول برسانیم.

به گفته وی، به زودی هواپیمای هشت نفره نیز ساخته می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده توانمندی‌های کشور ایران در این حوزه است و اینکه صنعت هوایی کشور قابلیت بالایی دارد و می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی، با بیان اینکه این ستاد برنامه‌های متعددی برای محقق کردن اهداف سند چشم‌انداز 1404 دارد، تصریح کرد: توسعه قطعه‌سازی، توسعه ساخت هواپیماهای 2، 4 ، 6 و هشت نفره، توسعه ساخت پهپادها و غیره از جمله برنامه‌هایی است که پیگیر اجرایی شدن آنها هستیم.