تاریخ : 1394,یکشنبه 24 خرداد16:02
کد خبر : 169580 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مسابقه دانشجویی نجات تخم مرغ در دانشگاه مالک اشتر

این مسابقه با نام " چالش جاذبه " شناخته شده که یک مسابقه مطرح در سطح جهان می باشد و هر ساله در بسیاری از دانشگاه های برتر خارجی و داخلی برگزار می شود. این مسابقه شامل رها سازی یک تخم مرغ همراه با یک سازه نگه دارنده می باشد که در انتها تخم مرغ باید به طور سالم به زمین برسد.

خبرنامه دانشجویان ایران:  پژوهشکده شهید چمران بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر واحد اصفهان در نظر دارد به منظور ارتقای سطح علمی و همچنین ایجاد فضای رقابت علمی سالم، اقدام به برگزاری مسابقه بزرگ دانشجویی " نجات تخم مرغ "  نماید.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این مسابقه با نام " چالش جاذبه "  شناخته شده که یک مسابقه مطرح در سطح جهان می باشد و هر ساله در بسیاری از دانشگاه های برتر خارجی و داخلی برگزار می شود. این مسابقه شامل رها سازی یک تخم مرغ همراه با یک سازه نگه دارنده می باشد که در انتها تخم مرغ باید به طور سالم به زمین برسد.

همانطور که می دانیم فضا پیما هایی که حامل کاوش گر ها به دیگر کرّات و سیارات هستند باید اولاً صحیح و سالم فرود آیند، دوماً اینکه در حین فرود به محموله آنها که همان کاوشگر مذکور است آسیبی نرسد و در نهایت کاوشگر مذکور به طور سالم و کامل از فضاپیمای حامل خود، خارج شود. هدف این مسابقه شبیه سازی فرود وخروج کاوشگر در دیگر سیارات می باشد ( در این مسابقات سالم ماندن فضاپیمای حامل کاوشگر شبیه سازی نشده و نیازی به سالم ماندن سازه بعد از فرود نیست).

روند مسابقات به این ترتیب است که تیم های شرکت کننده بعد از ثبت نام شروع به ساخت سازه حامل تخم مرغ می کنند به طوری که سازه ساخته شده بتواند تخم مرغ را بعد از فرود سالم نگه داشته و بدون استفاده از هرگونه وسیله الکترونیکی و به طور کاملاً مکانیکی، به بیرون از سازه هدایت کند. همچنین سازه مورد نظر بعد از پرتاب باید در محل مشخص شده فرود آید که عدم حصول این امر، بنا به نظر داوران، می تواند موجب کسر امتیاز گردد.

جایزه تیم های برتر به شکل زیر می باشد:
    تیم اول: 2میلیون تومان
    تیم دوم: 1.5 میلیون تومان
    تیم سوم: 1 میلیون تومان
    مهلت ثبت نام تا پایان مرداد ماه
    هر تیم شامل حداقل 3 نفر عضو می باشد.
    هزینه ثبت نام هر نفر :
دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر: 20 هزار تومان
دانشجوی سایر دانشگاه ها: 50 هزار تومان(اسکان و غذا)
    زمان برگزاری مسابقه 14 و 15 مهر ماه سال 94
 برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام  به سایتbmut.ir  مراجعه نمایید.


کد خبرنگار : 16