تاریخ : 1394,دوشنبه 29 تير10:49
کد خبر : 173263 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

انتشار اثری جدید از آیت الله صافی گلپایگانی

کتاب «عقیده نجات بخش پیرامون عقیده به ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج)» با 120 صفحه در چاپ سوم وارد بازار نشر شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: کتاب عقیده نجات بخش از آثار آیت الله صافی گلپایگانی است که پیرامون ظهور و حکومت حضرت مهدی تألیف شده و اکنون در چاپ و ویراست جدید در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی انتشارات آیت الله صافی گلپایگانی، کتاب عقیده نجات بخش؛ پیرامون عقیده به ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج) تألیف آیت الله صافی گلپایگانی است که در ارتباط با ایمان و عقیده به ظهور مهدی (عج) با کیفیات ذهنی و فکری، وحدت جامعه و حکومت جهانی، مساوات اسلامی، عدالت اجتماعی و زمامداری و همچنین عدل و قسط را بررسی می‌کند.

عقیده به حضور مهدی (عج) یک عقیده کاملاً اسلامی است که ریشه‌های ثابت آن در کتاب و سنت به طور صحیح و متواتر قرار دارد، و در این که نمی‌توان آن را از دعوت اسلامی جدا کرد، هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد و در این زمینه آیاتی از قرآن مجید و بسیاری از احادیث و اخبار، چنان این اعتقاد را تحکیم و استوار کرده‌اند که حتی انکار آن (مانند انکار اصل رسالت و نبوت) در بعضی از روایات، کفر شمرده شده است.

بر اساس مطالب کتاب، احتمال این که اخبار و احادیث پس از ولادت حضرت مهدی (عج) یا در زمان غیبت صغری یا کبری در منابع حدیثی و متون شیعه وارد شده باشد، به طور قطع غیرعقلایی و مردود است؛ زیرا کتاب‌هایی که این احادیث در آن‌ها ضبط شده و کسانی آن‌ها را تألیف کرده‌اند که احتمال این که کلمه ای جعل کنند، در حق آن‌ها داده نمی‌شود و آن‌ها کسانی هستند که به صدق امانت، معروف و مشهور هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «ما می‌خواهیم بپرسیم که آیا این عقیده اسلامی به ظهور مهدی (عج) و حکومت جهانی او و اصلاحاتی که به دست او انجام خواهد گرفت، برای وضع فعلی ما و بر اعمال ما چه تاثیری دارد؟ می‌خواهیم بدانیم از این عقیده که سنی و شیعه به آن اتفاق دارند، برای اصلاح امور اجتماعی و سیاسی، و علاج این همه مشکلات که با آن روبه رو هستیم یا روبه رو خواهیم شد، چه بهره ای می‌توانیم بگیریم؟

کتاب حاضر در ارتباط با ایمان و عقیده به ظهور مهدی (عج) را با کیفیات ذهنی و فکری، وحدت جامعه وحکومت جهانی، مساوات اسلامی، عدالت اجتماعی و زمامداری و همچنین عدل و قسط بررسی می‌کند تا معلوم شود که این اعتقاد در زندگی و مواقف حساس آن و مبارزات و مجاهدات و تعیین جهت حرکت جامعه چه نقش بزرگ و سازنده ای را ایفا می‌کند.

کتاب «عقیده نجات بخش پیرامون عقیده به ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج)» با 120 صفحه در چاپ سوم وارد بازار نشر شد.