تاریخ : 1394,شنبه 03 مرداد15:52
کد خبر : 173841 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

مصاحبه با رتبه 5 و 6 کنکور علوم تجربی

خبرنامه دانشجویان ایران: رتبه‌های ۵ و ۶ کنکور تجربی از رمز موفقیت خود در کنکور گفتند و توجه به مسائل دینی را یکی از بزرگترین عوامل موفقیت خود عنوان کردند.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، احسان و عرفان طاهری فرد، رتبه‌های تک رقمی گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور سراسری 94 درباره رمز موفقیت خود در این ماراتن بزرگ گفتند.

احسان طاهری فرد در پاسخ به اینکه چگونه از رتبه‌های خود مطلع شدید گفت: ما حدس می‌زدیم که نتایج و رتبه‌های تک رقمی آزمون سراسری روز دوشنبه اعلام شود و چندین بار به سایت سازمان سنجش سر زدیم ولی نتایج نیامده بود تا اینکه یکی از دوستانم زنگ زد و گفت که نتایج آمده و اسم من و عرفان جزو رتبه های تک رقمی بوده است.

وی افزود: در آن زمان حس خوشحالی وصف ناشدنی داشتم و انگار همه خستگی های درس خواندنم از بین رفته بود و تمام مدت من و عرفان خدا را شکر می‌کردیم که توانستیم موفق شویم.

احسان درباره اینکه چند ساعت در روز مطالعه داشتند گفت: من و برادرم روزهایی که به مدرسه می‌رفتیم 5 ساعت و نیم درس می‌خواندیم و در روزهای تعطیل تابستان به 11 تا 12 ساعت هم افزایش داشت و در زمستان و بهار که به روزهای کنکور نزدیک می‌شدیم این ساعت را به 13 ارتقا دادیم.

عرفان درباره نحوه درس خواندن گفت: من و احسان هر دو در یک اتاق درس می‌خواندیم و با هم زمان درس خواندن را شروع می‌کردیم و با هم تایم استراحت داشتیم و حتی مبادله درسی هم بین ما وجود داشت و اگر نکته مهمی بود که حدس می‌زدیم برای دیگری هم ممکن است سؤال باشد پیش دستی می‌کردیم و عنوان می‌کردیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در زمان درس خواندن اختلاف نظر پیدا نمی‌کردید گفت: ساعت درس خواندن ما یکی بود و با هم در این قضیه تفاهم داشتیم و هیچ زمان نمی‌شد که بنشینیم و لابه لای زمان درس خواندن حرف بزنیم چرا که امیدوار بودیم و به هدف خود مطمئن بودیم.

احسان اضافه کرد: من و عرفان هر دو با امیدواری به هدف بزرگ خودمان فکر می‌کردیم و درس خواندن برای ما یک علاقه محسوب می‌شد که برای رسیدن به پیروزی به ما کمک می‌کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا توالی رتبه های شما اتفاقی بوده است گفت: بعضی افراد فکر می‌کنند که ما تمامی درصدهای شبیه به هم داشته‌ایم و تنها در یک درس نظری اختلاف درصد داشتیم در صورتی که این طوری نبوده و اگر ملاحظه کنید درصدهای ما با هم متفاوت است و این طور نبوده که ما کاملاً شبیه به هم تست‌ها را زده باشیم.

احسان در ادامه از دعای خیر پدر و مادرش گفت: پدر و مادر ما همیشه دعا می‌کردند و آرزو داشتند که ما موفق شویم و تنها تلاش ما برایشان مهم بود و اصلاً دنبال نتیجه نبودند و آنها همیشه آرزو داشتند ما جزو افراد موفق باشیم و خدا را شکر که به این آرزو خود رسیدند.

وی درباره اینکه آیا به عرفان برای اینکه رتبه بهتری کسب کرده‌اید فخرفروشی می‌کنید گفت: نه چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد و غیرممکن است من و برادرم احساسات صمیمی و خوبی داریم و مطمئنم هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

عرفان درباره اینکه چه انتخابی برای دانشگاه دارید گفت: من و برادرم هر دو با هم تصمیم می‌گیریم که در کدام دانشگاه تحصیل کنیم و انتخاب هر دوی ما رشته پزشکی است و بین دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز مردد هستیم.

احسان اضافه کرد: چرا که دانشگاه تهران امکانات بهتری دارد و از لحاظ درسی و کیفیت آموزشی بهتر است ولی دوری از خانواده هم وجود دارد و باید مشورت و تحقیق کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

عرفان درباره اینکه کدام درس را بیشتر دوست دارید گفت: من و احسان هر دو به عربی و ریاضی علاقه زیادی داشتیم و ریاضی خیلی شیرین است و هیچ وقت اختلاف نظر درباره ساعت درس خواندن و نحوه درس خواندن نداشتیم چرا که هر دو از یک مدرسه و اساتید استفاده می‌کردیم.

وی افزود: به احتمال زیاد هر دو در یک دانشگاه درس بخوانیم ولی هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم و واقعاً انتخاب در این برهه از زمان مشکل است.

عرفان نصیحتی به داوطلبین کنکور 95 کرد و گفت: من چندین بار گفته ام زمان سریع می‌گذرد سالی که من و برادرم کنکور دادیم گذشت و دیگر تکرار نخواهد شد داوطلبین سال 95 هم بدانند که این سال می‌گذرد و این آخرین سالی است که آنها کنکور می‌دهند قطعاً باید تلاش زیادی کنند و با پشتکار به دنبال موفقیت باشند و فراموش نکنند که فرصت‌ها تکرار نمی‌شود.

وی تاکید کرد: زمان خود را طوری تنظیم کنند که از عبادت غافل نشوند من و برادرم در تمامی روزهای ماه مبارک رمضان روزه گرفتیم و حاضر بودیم این رتبه کنکور را نداشته باشیم ولی روزه های خود را بگیریم و به نظر ما اعمال دینی تراز دینی ما را افزایش می‌دهد و باید داوطلبین از بحث معنویت غافل نشوند.

احسان درباره واکنش پدر و مادر پس از شنیدن خبر موفقیت گفت: پدر و مادر ما خیلی خوشحال شدند و اشک شوق می‌ریختند که فرزندانشان توانسته‌اند به موفقیت برسند.

عرفان در پایان گفت: مطمئناً تنها کسانی که در دنیا برای ما تلاش زیادی کردند و شاهد تلاش ما بودند و از صمیم قلب برای موفقیت ما دعا کردند پدر و مادر ما بودند.