تاریخ : 1394,پنجشنبه 15 مرداد02:13
کد خبر : 175158 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حجت الاسلام رفیعی: اخلاق شهدا در جامعه ترویج داده شود

خبرنامه دانشجویان ایران: استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه افراد جامعه باید تلاش کنند که اخلاق شهدا در جامعه ترویج داده شود.

به گزارش مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی عصر چهارشنبه در نشست تقویت مبانی اعتقادی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه باید تلاش کنند که اخلاق شهدا در جامعه ترویج داده شود، اظهار داشت: شهدا افراد بزرگی بودند که در مسیر حق به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: اخلاق و منش شهدا باید در جامعه امروز ترویج داده شود و این امر نقش مهمی در تقویت روحیه ایثار و فداکاری در جامعه دارد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی در ادامه عنوان کرد: جوانی و سلامت دو نعمت ارزشمند است که باید قدر آن شناخته شود و قدر و ارزش این دو نعمت وقتی برای انسان پدیدار می شوند که این دو نعمت از بین بروند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: عبادت در جوانی ارزش بالایی دارد و هویت دینی انسان در دوران جوانی شکل می گیرد.

دین اسلام برای تقویت ویژگی های مثبت جوانان راهکارهایی دارد

وی یادور شد:  از جوانان انتظار می رود که با کسب علم و دین آموزی پرده های جهل و نادانی را کنار بگذارند و در مسیر حق و سعادتمند شدن گام بردارند.

حجت الاسلام ناصر رفیعی با اشاره به ابنکه جوانان باید فعالیت های بدنی و ورزش را مورد توجه قرار دهند، یادآور شد: جوانان باید در دروان جوانی برای جلوگیری از افتادن در دام شیطان به خداوند تقرب جویند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دین اسلام برای تقویت ویژگی های مثبت جوانان راهکارهایی دارد که می توان به تکریم شخصیت جوانان، مسئولیت دادن به جوانان، عذر پذیری از جوانان اشاره کرد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی افزود: جوانان امروز باید در پرتو دین اسلام حرکت کنند و با توکل به خداوند در امور کاری وارد شوند و برای خود شغل مناسب اختیار کنند.