تاریخ : 1394,چهارشنبه 18 شهريور12:22
کد خبر : 178330 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

حزب رکورددار تورم با سیاست‌های تورم‌زا مخالفت می‌کند

خبرنامه دانشجویان ایران: نایب رئیس کمیته سیاسی کارگزاران گفت نامزدی که حامی سیاست‌های تورم‌زای اقتصادی باشد، نمی‌تواند انتظار حمایت از کارگزاران را داشته باشد.

به گزارش نشریه «صدا» محمد قوچانی در نشست اعضای شورای مرکزی این حزب با دبیران استانی به شرایط محتوایی عضویت در حزب پرداخت و با اشاره به معیار قرار دادن منشور سازندگی و آزادی به عنوان ملاک عضویت در کارگزاران، اظهار داشت: همه باید این پرسش را طرح کنیم که چرا کارگزارانی هستیم.

وی با تخطئه احزابی چون مشارکت و ندا افزود: در درجه اول چرا مشارکتی یا اتحادی یا ندایی نشدیم و یا به عضویت حزب اعتماد ملی درنیامدیم و سپس به این پرسش بپردازیم که چرا اصلاح‌طلبیم و نه اصولگرا؟

قوچانی گفت: به لحاظ هویتی ما خود را یک حزب آزادی‌خواه و متدین می‌دانیم به قرائتی بومی به زبان‌فارسی از حزب لیبرال دموکرات مسلمان است. ما اصراری بر تعبیر لیبرال دموکرات مسلمان نداریم. همان طور دنیا احزاب دموکرات مسیحی، لیبرال مسیحی و سوسیال مسیحی وجود دارد و حتی در کشور ما از دموکراسی اسلامی یا مردم‌سالاری دینی سخن می‌رود ما نیز می‌توانیم لیبرال دموکرات مسلمان یا به تعبیر صحیح‌تر آزادی‌خواه متدین باشیم.

وی گفت: ما از نظر سازمانی یک حزب نخبه‌گرا هستیم نه یک حزب توده‌گرا بنابراین ما دنبال حزب توده‌ای و لنینی نیستیم که کادر همه جانبه بپرورد و فردا را از صبح تا شب تحت سیطره خود بگیرد.

وی یادآور شد: ما اصلاح‌طلبی را از تدوین برنامه اول توسعه در سال 1368 شروع می‌کنیم که با دولت آقای هاشمی مصادف شد.

به گفته وی کارنامه غلامحسین کرباسچی در شهرداری تهران و رشد و اصلاح اجتماعی و کارنامه عطاءالله مهاجرانی در وزارت فرهنگ در رشد و اصلاح فرهنگی از جمله مواردی است که بیانگر توسعه همه جانبه در نگاه کارگزاران بوده است.

قوچانی با تاکید بر اینکه ما سرآغاز اصلاح سیاسی کشور را در انتخابات مجلس پنجم می‌دانیم، گفت: در انتخابات مجلس پنجم مقابل انحصارطلبی جناح راست ایستادیم و رای خانم فائزه هاشمی نماد ورود نسل جدید زنان و جوانان به عرصه سیاسی کشور شد و به نوعی آن انتخابات مقدمه دوم خرداد 1376 را رقم زد.

وی این را هم گفته که «مثلا کسی که می‌خواهد با توزیع پول یا سیاست‌های تورم‌زای اقتصادی یا نفی حقوق مالکیت نامزد اصلاحات شود نمی‌تواند از کارگزاران انتظار حمایت داشته باشد.»

برخلاف این اظهارات، حزب دولت ساخته کارگزاران در 8 سال حضور خود در دولت، بالاترین نرخ تورم در چند دهه گذشته را به میزان 49/4 درصد برجای گذاشت و به موازات سیاست‌های غلط اقتصادی به اشرافیگری و زراندوزی و تجمل دامن زد و سنگ بنای تراکم فروشی بی‌حد و حصر در پایتخت را گذاشت.

برخی اعضای این حزب نیز حرکت پر نوسان و زیگزاگ در میان سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی ضد و نقیض را بارها تجربه کرده‌اند و برخی از آنها از طیف سوپر راست به راست‌افراطی خزیده‌اند. در عین حال حزب ژله‌ای کارگزاران به شکل فصلی و در موسم انتخابات فعال می‌شود و بیشتر یک حزب اپورتونیست (فرصت‌طلب) است.

همچنین لیبرال معرفی کردن کارگزاران از سوی حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران باعث استعفای توأم با اعتراض‌ محمد هاشمی معاون سیاسی حزب شد که تاکید می‌کرد مشی جدید حزب در تقابل و تعارض مطلق با خط امام خمینی(ره) است.

منبع: کیهان