تاریخ : 1394,چهارشنبه 01 مهر18:46
کد خبر : 179988 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پایان فاز اول طرح هواپیمای 150 نفره ایرانی

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیرستاد توسعه فناوری هوانوردی گفت: طراحی فاز نخست طرح کلان هواپیمای ۱۵۰ نفره به پایان رسیده است و هم اکنون در بخش تصمیم گیری طراحی جزئی این هواپیما هستیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، منوچهر منطقی درحاشیه نشست خبری درباره آخرین وضع طراحی هواپیمای 150 نفره افزود : در ایران توانمندی طراحی این هواپیما وجود دارد و چون این هواپیما جز هواپیماهای سنگین محسوب می شود ما قادر به طراحی قطعات آن هستیم و این یکی از توانمندی های خوبی است که در کشور ما فراهم شده است.

وی افزود: در این زمینه فعالیت ها رو به جلو بوده است و تلاش ما برای آشنایی با زیرساخت های ساخت این هواپیما همچنان ادامه دارد.

منطقی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچون وزارت علوم طرح های کلانی با مشارکت پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان دارد گفت: در بخش هوایی و طراحی هواپیما ، این معاونت دو طرح تحت عنوان" طراحی هواپیمای شش نفره " و " طراحی پهپاد هشت نفره" دارد که البته طراحی هواپیمای 150 نفره در زیرمجموعه طرح های کلان وزارت علوم است.

منطقی با اشاره به اینکه طراحی هواپیمای " شش نفره " در بهمن به اتمام می رسد درباره آخرین وضع پهپاد " هشت نفره" نیز افزود : ‌طراحی این پهپاد در اوایل سال آینده به پایان می رسد.