تاریخ : 1394,دوشنبه 02 آذر13:29
کد خبر : 185859 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

بعد از گذشت سه هفته از دستگیری مازندرانی؛

دانشگاه آزاد این روزها روزنامه فرهیختگان را چگونه اداره می‌کند؟

در این سه هفته که نزدیک به 18 شماره از انتشار این روزنامه گذشته است، چه کسی و یا چه جریانی تا به امروز در غیاب مازندرانی کارهای حقوقی و امور مرتبط به مدیرمسئولی را انجام می دهد؟

خبرنامه دانشجویان ایران: سه هفته پیش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اعلام کرد شبکه‌ای از فعالان حوزه‌های رسانه و شبکه‌های اجتماعی را بازداشت کرده است. اطلاعات تازه دریافت شده نشان می‌دهد این شبکه اگرچه ظاهراً مشغول کار رسانه‌ای بوده و در فضای رسانه‌ای کشور حضور داشته، اما در واقع به طور کامل اصول پنهان کاری از جمله ایجاد پوشش، ملاحظات حفاظتی و استفاده از نام مستعار در تولیداتش را رعایت می‌کرده و در زمانی طولانی به این شکل با بیرون از ایران مرتبط بوده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از دستگیرشدگان در ماجرای فوق، احسان مازندرانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، ارگان رسانه ای دانشگاه آزاد بود. وی در شهریور 92 پس از روی کار آمدن مدیریت جدید دانشگاه آزاد، به صورت مستقیم از سوی حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد به عنوان مدیرمسئول این روزنامه منسوب شد.

اما از سوی دیگر با توجه به اینکه مدت زیادی از دستگیری وی می گذرد، هنوز خبری مبنی بر انتساب فردی در رأس روزنامه فرهیختگان از سوی دانشگاه آزاد منتشر نشده است.

احسان مازندرانی

در این باره چند سوال پاسخ نداده شده وجود دارد:

1- اولین سوال این است که چرا رسانه‌های دانشگاه آزاد این همه حاشیه‌دار هستند و چرا در یک نهاد آموزشی نظام اسلامی امثال افرادی چون احسان مازندرانی از فتنه‌گران سال 88 و بازداشت‌شدگان امنیتی سال 88، عمار کلانتری از فعالان فتنه سال 88 و سردبیر خبرگزاری آنا و امیرحسین متقی خبرنگاری که در جریان مذاکرات هسته ای اقدام به پناهندگی کرد، فعالیت دارند؟

2- در این سه هفته که نزدیک به 18 شماره از انتشار این روزنامه گذشته است، چه کسی و یا چه جریانی تا به امروز در غیاب مازندرانی کارهای حقوقی و امور مرتبط به مدیرمسئولی را انجام می دهد؟

3- مدیریت دانشگاه آزاد به چه دلیل تا به امروز نفر جایگزین – سرپرست یا مدیرمسئول- را معرفی نکرده است؟ آیا آنها منتظر هستند تا مازندرانی را با چنین سوابقی به جایگاه خود بازگردد یا ماجرای دیگری در این بین وجود دارد؟

احسان مازندرانی

4- اخبار رسیده حاکی از آن است که اخیرا فردی به نام «یاسر. ه»- که شنیده ها حکایت از دخالت وی در مدیریت آزاد دارد- با حضور در ساختمان این روزنامه به طور غیررسمی مدیریت آن را بر عهده گرفته است.

5- به هر حال همانطور که به آن اشاره شد، باید پرسید چه کسی و گروهی در نبود سرپرست و مدیرمسئول در روزنامه فرهیختگان سود می برد؟


کد خبرنگار : 16