تاریخ : 1394,دوشنبه 09 آذر18:45
کد خبر : 186519 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مخالفت هامبورگی‌ها با میزبانی المپیک 2024

خبرنامه دانشجویان ایران:  پیشنهاد هامبورگ برای میزبانی بازیهای المپیک تابستانی 2024 با رای منفی شهروندان، در اولین مانع با شکست روبرو شد.

به گزارش ایرنا از فرانسه، پیشنهاد هامبورگ برای برگزاری بازیهای المپیک 2024 با عدم تمایل ساکنان آن با شکست روبرو شد.

هم اکنون هامبورگ از فهرست داوطلبان میزبانی بازیهای المپیک 2024 شامل بوداپست، پاریس، لس آ نجلس و رم حذف شده است. میزبان این بازیها در سال 2017 انتخاب می شود.

51.6 درصد از 651589 رای دهنده در هامبورگ و شهر کیل به پیشنهاد میزبانی رای منفی دادند. شهر کیل برای برگزاری مسابقات قایقرانی بازیهای المپیک تعیین شده بود.

شهردار هامبورگ با ناراحتی گفت: هامبورگ میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک نخواهد بود. دوست داشتم تصمیم دیگری گرفته شود، ولی نتیجه معلوم است و باید آن را پذیرفت.

این دومین بار در دو سال اخیر است که مردم آلمان درخواست میزبانی بازیهای المپیک را رد می کنند. مونیخی ها هم در سال 2013 به پیشنهاد میزبانی بازیهای زمستانی 2022 رای منفی دادند.

حملات تروریستی اخیر در پاریس و نگرانی در باره هزینه بالای میزبانی المپیک در رای منفی مردم هامبورگ موثر بوده است. این در حالی است که در نظرسنجی ماه سپتامبر، 64 درصد ساکنان هامبورگ از میزبانی این بازیها حمایت کرده بودند.

رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیک آلمان گفت: هدف ما اکنون، توسعه ورزش در آلمان بدون چشم انداز بازیهای المپیک است.

وسپر مسئول اجرایی این کنفدراسیون نیز گفت: آلمان تا چندین دهه آینده قادر نخواهد بود برای میزبانی المپیک پیشنهاد بدهد.

وی رسوایی جام جهانی 2006 آلمان، حملات تروریستی پاریس و تردید ناشی از بحران پناهندگان در این کشور را علت این ناکامی بیان کرد.

وی گفت: پاسخ منفی به پیشنهاد میزبانی نیازمند انجام یک بررسی است.

وی ادامه داد: رسوایی فیفا و فدراسیون فوتبال آلمان، دوپینگ دو و میدانی، آوارگان و حملات تروریستی در پاریس همگی عواملی بودند که توجه رای دهندگان را منحرف کردند. نمی خواهم بهانه ای بیاورم، ولی همه اینها بر این تصمیم تاثیرگذار بود. من خیلی ناراحتم، فکر می کنم تصمیم اشتباهی است، ولی من مدتها است که در سیاست کار کردم و فقط می توانم بگویم زندگی ادامه دارد.