تاریخ : 1394,پنجشنبه 29 بهمن17:53
کد خبر : 193323 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

از سوی مجمع نویسندگان و منتقدین سینمای انقلاب برگزار می شود؛

معرفی نامزدهای بخش یادداشت و نقد جایزه «تندیس آینه»

محمدصادق باطنی دبیر بخش «نقد و یادداشت» این جایزه گفت: یکی از بخشهای نخستین دوره این جایزه، به مکتوبات سینماییِ منتقدین، خبرنگاران و نویسندگان در ایام جشنواره فجر اختصاص یافت. پس از اعلام فراخوان جایزه، تعداد قابل توجهی از آثار مکتوب در ۴ بخشِ «نقد»، «یادداشت»، «معرفی فیلم (Review)» و «گزارش» به دبیرخانه جایزه ارسال شد که از این میان ۳۵۰ اثر مورد بررسی قرار گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدصادق باطنی دبیر بخش «نقد و یادداشت» این جایزه گفت: یکی از بخشهای نخستین دوره این جایزه، به مکتوبات سینماییِ منتقدین، خبرنگاران و نویسندگان در ایام جشنواره فجر اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری سینما انقلاب، محمدصادق باطنی دبیر بخش «نقد و یادداشت» این جایزه گفت: یکی از بخشهای نخستین دوره این جایزه، به مکتوبات سینماییِ منتقدین، خبرنگاران و نویسندگان در ایام جشنواره فجر اختصاص یافت.

پس از اعلام فراخوان جایزه، تعداد قابل توجهی از آثار مکتوب در ۴ بخشِ «نقد»، «یادداشت»، «معرفی فیلم (Review)» و «گزارش» به دبیرخانه جایزه ارسال شد که از این میان ۳۵۰ اثر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های انجام شده ۷۰ اثر به بخش مسابقه جایزه راه یافت که از این میان ۱۳ اثر در قالب «نقد»، ۲۵ اثر در قالب «معرفی فیلم»، ۱۷ اثر در قالب «یادداشت» و ۱۴ اثر در قالب «گزارش» راهی بخش رقابتی شدند. هیأت داوران این بخش متشکل از آقایان محمدتقی فهیم، سید سعید هاشم زاده، سعید مستغاثی، سید محمد حسینی و کیوان امجدیان داوری آثار را بر عهده داشته و در مراسم اختتامیه جمعه ۳۰ بهمن در تالار حوزه هنری، به یک اثر برگزیده هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

دبیر بخش نقد و یادداشت جایزه گفت: آثار راه یافته به بخش مسابقه از ۲۲ رسانه، متشکل از روزنامه، خبرگزاری، پایگاه خبری، سایت سینمایی، برنامه رادیویی و بولتن های جشنواره بوده و رقابت نهایی میان بیش از ۴۵ نویسنده و منتقد سینمایی خواهد بود.