تاریخ : 1394,سه شنبه 04 اسفند18:44
کد خبر : 193707 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

یک‌سوم مدارس کشور غیر ایمن هستند

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: یک‌سوم از مدارس در کشور غیر ایمن هستند که بازسازی خواهند شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: یک‌سوم از مدارس در کشور غیر ایمن هستند که بازسازی خواهند شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، امان‌الله عباسی ظهر سه‌شنبه در جمع مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: در راستای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گام‌های بسیار مهمی در کشور برداشته شده است و با همکاری خیرین شاهد اقدامات بسیار خوبی هستیم.

وی یکی از اقدامات خیرخواهانه و مثبت را مدرسه‌سازی عنوان کرد و ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز در توسعه و ایجاد تحول در زیرساخت‌های اموزشی در سطح کشور نقش بسیار مهمی داشته‌اند.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: خیرین مدرسه‌ساز به‌موقع به عرصه ساخت فضاهای آموزشی وارد شدند و کارهای بزرگی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز از ابتدای فعالیت خود تاکنون پنج‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تعهدات ساخت مدرسه داشته‌اند، بیان کرد: تاکنون سه‌هزار میلیارد تومان از این تعهدات محقق شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۲ هزار پروژه مدرسه‌سازی در سطح کشور اجرا شده است که این مدارس دارای ۲۶.۵ میلیون مترمربع زیربنا هستند.

وی ادامه داد: دو سوم مدارس کشور غیرایمن بودن که یک سوم از این مدارس تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند و یک سوم مدارس باقی‌مانده نیز بازسازی خواهد شد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: ضریب ایمنی مدارس را از ۳۳ درصد در سال ۲۰۰۶ به ۶۷ درصد در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و توسعه مدارس کشور به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شده است، گفت: ۲۰  درصد کل مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است.