تاریخ : 1394,جمعه 14 اسفند10:43
کد خبر : 194507 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ایجاد کارآفرینی در علوم انسانی

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: طی ۵ ماه آینده در شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر راهبردهایی برای همگرایی میان برنامه های پژوهشی این حوزه تدوین می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: طی ۵ ماه آینده در شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر راهبردهایی برای همگرایی میان برنامه های پژوهشی این حوزه تدوین می شود.

وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: درحال حاضر با مشکلاتی مانند موازی کاری و همپوشانی در حوزه پژوهش های علوم انسانی مواجه هستیم که از برنامه های کوتاه مدت شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی رفع این چالش ها است.

وی افزود: با مرور برنامه های راهبردی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی مرتبط با حوزه علوم انسانی به دنبال حذف موازی کاری ها هستیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: برنامه دیگر این شورا ایجاد کارآفرینی در حوزه علوم انسانی است چراکه در این زمینه نیز با کاستی های زیادی مواجه هستیم.

احمدی تاکید کرد: تدوین برنامه های کارآفرینی در حوزه علوم انسانی جزء برنامه های میان مدت این شورا بشمار می رود و برنامه داریم در این حوزه نیز مدل های عملیاتی تعریف کنیم.

وی گفت: در شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی سه کمیته تخصصی تشکیل شده است که تمامی برنامه های مورد نظر این شورا با همکاری این کمیته ها که اعضای آنها کارشناسان حوزه علوم انسانی و هنر هستند تدوین خواهد شد.